Van een Navigation plus naar een aftermarket
- Kasper
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hallo A2 fans,
Ik wil mijn Navigation plus gaan vervangen voor een aftermarket dubbeldin. Ik ben er al bekend mee dat er een speciale stekkerset aangeschaft moet worden ivm de antenne versterker en de boxen achterin. Waar moet ik op letten als ik zo'n stekker bestel? En weet iemand ook waar ik een dubbeldin frame kan vinden welke kan worden toegepast in de audi a2? Ik heb al flink lopen zoeken maar ik vind het lastig om te vinden..
Groeten,
Kasper
Ik wil mijn Navigation plus gaan vervangen voor een aftermarket dubbeldin. Ik ben er al bekend mee dat er een speciale stekkerset aangeschaft moet worden ivm de antenne versterker en de boxen achterin. Waar moet ik op letten als ik zo'n stekker bestel? En weet iemand ook waar ik een dubbeldin frame kan vinden welke kan worden toegepast in de audi a2? Ik heb al flink lopen zoeken maar ik vind het lastig om te vinden..
Groeten,
Kasper
- Kasper
Doordat de opening voor de radio breder is dan 2-din zal ik die ruimte op moeten vullen, heeft iemand daar ervaring mee?Kasper schreef: ↑14 okt 2018, 18:27Hallo A2 fans,
Groeten,
Kasper
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Voor een 1 din radio zijn plaatjes leverbaar die de brede Chorus gat opvullen, of dit voor de 2Din
ook voldoende is weet ik niet helaas.
De 2Din Navigatie Plus die nog hersteld moet worden voor ik deze kan monteren
is breder dan gewone 2din van anderen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Kasper
Ja precies, en ander modellen van Audi die hebben volgens mij allemaal andere maten dan de A2, of is er een type Audi welke dezelfde maten qua (2-din) radio heeft?eekhoorntje schreef: ↑16 okt 2018, 21:45Voor een 1 din radio zijn plaatjes leverbaar die de brede Chorus gat opvullen, of dit voor de 2Din
- karolography
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik wilde eerder een 2-din inbouwen. Via het A2 forum in de UK vond ik een hele handleiding. Heb de pagina helaas niet meer in mijn favorieten en heb nu geen tijd om het op te zoeken.
Maar daar kun je het denk ik wel vinden! In elk geval was het gelukt en erg netjes gedaan. Er zijn daar sowieso meerdere leden met aftermarket 2-din radio’s.
Maar daar kun je het denk ik wel vinden! In elk geval was het gelukt en erg netjes gedaan. Er zijn daar sowieso meerdere leden met aftermarket 2-din radio’s.

- Kasper
Bedankt voor je reactie,karolography schreef: ↑17 okt 2018, 08:53Ik wilde eerder een 2-din inbouwen. Via het A2 forum in de UK vond ik een hele handleiding. Heb de pagina helaas niet meer in mijn favorieten en heb nu geen tijd om het op te zoeken.
Dan ga ik daar vanavond nog even naar zoeken. Ik heb al wel rondgekeken op het Engelse Forum echter heb ik deze info nog niet gevonden..
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Plaats anders even een bericht op de Facebook pagina van onze Engelse A2 vrienden :
https://www.facebook.com/groups/AudiA2Owners/
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hier heb je een hele mooie handleiding voor het ombouwen van 1-din naar 2-din, mogelijk behulpzaam: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ash.35940/
- Kasper
Thanks! Ik heb al verzocht om lid te worden.trebbor77 schreef: ↑17 okt 2018, 12:13Plaats anders even een bericht op de Facebook pagina van onze Engelse A2 vrienden :
- Kasper
Heel mooi gedaan door diegene! Ik ben hierdoor weer heel wat verder in mijn zoektocht! Kennelijk heeft een A4 dezelfde breedte van radio! ThanksSpinazie schreef: ↑17 okt 2018, 13:04Hier heb je een hele mooie handleiding voor het ombouwen van 1-din naar 2-din, mogelijk behulpzaam: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ash.35940/