Van een Navigation plus naar een aftermarket

Audio - Video - Navigatie
Kasper
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 okt 2018, 20:21 0 x

Kasper schreef:
17 okt 2018, 19:27
Spinazie schreef:
17 okt 2018, 13:04
Hier heb je een hele mooie handleiding voor het ombouwen van 1-din naar 2-din, mogelijk behulpzaam: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ash.35940/
Heel mooi gedaan door diegene! Ik ben hierdoor weer heel wat verder in mijn zoektocht! Kennelijk heeft een A4 dezelfde breedte van radio! Thanks
Het wordt wel een uitdaging om dat schuine deel recht af te gaan zagen..
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

18 okt 2018, 12:15 0 x

Ik heb een oudere A4 gesloopt voor de vorige Navigatie + in brede maat.

Mijn dochter zit met een nieuwe uit de A6 die nu een smaller formaat heeft die ook in diverse VW en A4 gemonteerd worden.
De oplossing was geef je kinderen een ijsje, bewaar de stokjes en verf die met Zwarte Plastidip.
Met dikke klodders lijm uit lijmpistool kun je deze keurig op hoogte vastzetten en de maten klopte precies, mits je het juiste Merkloze IJsjes kunt vinden.

De oplossing waren dus IJs stokjes uit de Aldi.
Toch ben ik blij dat ik de brede vorige eeuw versie van de A4 gekocht had voor maar €10,-
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits

18 okt 2018, 19:23 2 x

eekhoorntje schreef:
18 okt 2018, 12:15

Mijn dochter zit met een nieuwe uit de A6 die nu een smaller formaat heeft die ook in diverse VW en A4 gemonteerd worden.
De oplossing was geef je kinderen een ijsje, bewaar de stokjes en verf die met Zwarte Plastidip.
Met dikke klodders lijm uit lijmpistool kun je deze keurig op hoogte vastzetten en de maten klopte precies, mits je het juiste Merkloze IJsjes kunt vinden.

Toch ben ik blij dat ik de brede vorige eeuw versie van de A4 gekocht had voor maar €10,-
Dirck, wil je alsjeblieft foto's posten van je projecten? Ik ben erg benieuwd hoe alle dingen die je aan je A2 of andere voertuigen doet er uiteindelijk uit (komen te) zien.....

Thanx.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Kasper

18 okt 2018, 19:32 0 x

eekhoorntje schreef:
18 okt 2018, 12:15

Haha thanks voor deze oplossing! Goed gevonden! Ik

Ik denk dat ik voor deze ga:

https://nl.aliexpress.com/item/4-32g-2- ... 3f98f001-7
eekhoorntje

18 okt 2018, 20:17 0 x

Ik niet, als ze net als elders, ik vermoed Noorwegen volledig op DAB+ over gaan en FM eruit gaat.....

€200,- en nog invoer rechten en BTW dus komt deze op ruim €300,-
Zelf kan ik nog geen foto plaatsen, moet nog solderen en mijn 2din met Navigatie licht open.
Er komt een DAB+ Module in en de AM gaat eruit.

Ik hoop dat deze op de Herfst Meeting klaar is, maar veel zoek en test werk en de deurvangers gaan voor.
De eerste opgestuurd voor een bekende in Duitsland en iemand in Londen.... nu Nederland nog!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Spits

18 okt 2018, 20:59 0 x

eekhoorntje schreef:
18 okt 2018, 20:17
Ik niet, als ze net als elders, ik vermoed Noorwegen volledig op DAB+ over gaan en FM eruit gaat.....

€200,- en nog invoer rechten en BTW dus komt deze op ruim €300,-
Zelf kan ik nog geen foto plaatsen, moet nog solderen en mijn 2din met Navigatie licht open.
Er komt een DAB+ Module in en de AM gaat eruit.

Ik hoop dat deze op de Herfst Meeting klaar is, maar veel zoek en test werk en de deurvangers gaan voor.
De eerste opgestuurd voor een bekende in Duitsland en iemand in Londen.... nu Nederland nog!
:huh: ......Jawel, jij kan het best wel voor elkaar krijgen om foto's te plaatsen; In het gespot topic heb je ook een foto geplaatst! Ga die camera of telefoon nou maar tevoorschijn halen of lenen, want ik, en ik niet alleen, willen zien wat je allemaal wel niet kan met een A2.
Hoe heet dat ook alweer....eh, oh ja, pic's or it didn't happen....... :innocent:

@Kasper sorry dat je topic nu off topic berichten bevat en gegijzeld wordt....
On topic; ook een leuke audio set, die van Ali.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2018, 23:04 0 x

Je kunt de Ali-set uit Duitsland laten komen. Dan heb je vast geen last van douane / invoerrechten / BTW bijbetalen / invoerkosten PostNL.

Ik zou liever origineel Audi Navigatie hebben, maar ieder zijn smaak. En ik moet toegeven dat ik een bekerhouder heb opgeofferd voor 2 USB-poorten voor extra instrumenten via OBD/Torque-app en mijn TomTom. Dus helemaal is de mijne ook niet meer :flushed:
Kasper

19 okt 2018, 06:27 0 x

Peter_Maathuis schreef:
18 okt 2018, 23:04
Je kunt de Ali-set uit Duitsland laten komen. Dan heb je vast geen last van douane / invoerrechten / BTW bijbetalen / invoerkosten PostNL.

Ik zou liever origineel Audi Navigatie hebben, maar ieder zijn smaak. En ik moet toegeven dat ik een bekerhouder heb opgeofferd voor 2 USB-poorten voor extra instrumenten via OBD/Torque-app en mijn TomTom. Dus helemaal is de mijne ook niet meer :flushed:
Ik wil daarom ook voor een set uit Duitsland gaan. Als hij inclusief invoer op 300.- komt dan kan je hem bijna net zo goed in Nederland kopen.
eekhoorntje

19 okt 2018, 12:10 0 x

Ik zie incl. verzenden is Duitsland 62 cent duurder!
Maar geen BTW of invoer is dat wel beter, blijkbaar vonden ze gat in de Euro wetten....

Jammer dat ze onderaan geen versie met DAB+ aanbieden, want als FM eruit gaat?
Daarom mag mijn dochter de DAB+ moduul erin solderen na verwijderen AM deel.

De antenne is totaal anders dus extra gat achterkant maken en raam antenne plakken op voorraam is noodzakelijk.
Dat is ook de reden waarom ik niet op 100 Km afstand even een foto kan maken en ze is niet thuis..... voorlopig...
18 November komt ze terug dus ik kan niets laten zien op Herfst Meeting!

Zelf solderen lukt niet, ogen worden minder! Helaas ervaring en dat is duur verpruts werk en erg veel extra uren voor haar!
Kasper

19 okt 2018, 21:28 0 x

eekhoorntje schreef:
19 okt 2018, 12:10
Ik zie incl. verzenden is Duitsland 62 cent duurder!
Maar geen BTW of invoer is dat wel beter, blijkbaar vonden ze gat in de Euro wetten....

Jammer dat ze onderaan geen versie met DAB+ aanbieden, want als FM eruit gaat?
Daarom mag mijn dochter de DAB+ moduul erin solderen na verwijderen AM deel.

De antenne is totaal anders dus extra gat achterkant maken en raam antenne plakken op voorraam is noodzakelijk.
Dat is ook de reden waarom ik niet op 100 Km afstand even een foto kan maken en ze is niet thuis..... voorlopig...
18 November komt ze terug dus ik kan niets laten zien op Herfst Meeting!

Zelf solderen lukt niet, ogen worden minder! Helaas ervaring en dat is duur verpruts werk en erg veel extra uren voor haar!
Je kan er toch zo'n dab-set bij kopen? Of is dat niets? Als ik die heb dan heb ik verder geen antenne meer nodig toch?
Plaats reactie