Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's. Ik heb voor meerdere oldtimers trekhaken aangepast (en trekpunten gelast op ploegen en landbouwmachines) heb er dus alle vertrouwen in dat we zelf iets kunnen fabriceren dat even goed of zelfs sterker is dan origineeleekhoorntje schreef: ↑20 aug 2018, 12:15Ik heb zaterdag een Trekhaak gemonteerd.
Moderator edit: tekst geredigeerd
Trekhaak voor Audi A2 wel te kopen!
- remco.elzinga
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
De Trekhaak op sloperij gehaald voor €80,- dus geen nieuwe of zelf gemaakte.
Deze gegoten is afneembaar en er zijn ook stalen die ik minder mooi vind.
Goed zoeken en op tijd reageren, ik zoek er nog 1....
Ik had dus een originele Audi gevonden die nu niet meer leverbaar zijn volgens de plaatselijke VAG dealer die na invoeren nummer Back Order kreeg.
Deze gegoten is afneembaar en er zijn ook stalen die ik minder mooi vind.
Goed zoeken en op tijd reageren, ik zoek er nog 1....
Ik had dus een originele Audi gevonden die nu niet meer leverbaar zijn volgens de plaatselijke VAG dealer die na invoeren nummer Back Order kreeg.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Volgens mij waren ze al in 2015 0f 2014 al niet meer leverbaar soms op ebay een ongebruikte te koop zien staan maar vaak gebruikte ,maar let wel op de 2 bussen erbij zijn!, Die zijn los kostbaar wellicht ook niet meer los leverbaar ...
Een mooie trekhaak qua bouwwijze en zoals de originele Audi afneembare trekhaken is van het merk GDW kun je gebruiken zowel met fietsendrager als aanhanger mits op kenteken het aanhangwagen trekgewicht ingevuld staat natuurlijk risico boete ?.
Ook zijn er "vaste" trekhaken of d.m.v bouten de haak te demonteren.
https://www.rameder.nl/trekhaak-afneemb ... oQQAvD_BwE
Anders is er voor de gewone fietsendragers een alternatief een goedkoper alleen voor gebruik van een fietsdrager maar daardoor ook minder werkzaamheden zijn (goedkoper) (er veel minder gedemonteerd moet worden en zonder grote gaten te boren voor de bussen met speciale stevige popnagels dat veel meer werk is er meer gedemonteerd moet worden ,dan de trekhaken voor aanhangers .
Helaas zie ik die nergens meer bij aanbieders staan en ook geen afbeelding ergens ervan ,ik meen die op het forum wel eens gepubliceerd zijn ..maar de zoekfunctie helpt ook niet deze simpel te vinden...
Download inbouw instructie van een afneembare trekhaak zie twee pijpen waar aan deze montage bussen gemonteerd worden er gaten moeten worden geboord .
https://www.rameder.nl/out/media/103334 ... les-v1.pdf
Een mooie trekhaak qua bouwwijze en zoals de originele Audi afneembare trekhaken is van het merk GDW kun je gebruiken zowel met fietsendrager als aanhanger mits op kenteken het aanhangwagen trekgewicht ingevuld staat natuurlijk risico boete ?.
Ook zijn er "vaste" trekhaken of d.m.v bouten de haak te demonteren.
https://www.rameder.nl/trekhaak-afneemb ... oQQAvD_BwE
Anders is er voor de gewone fietsendragers een alternatief een goedkoper alleen voor gebruik van een fietsdrager maar daardoor ook minder werkzaamheden zijn (goedkoper) (er veel minder gedemonteerd moet worden en zonder grote gaten te boren voor de bussen met speciale stevige popnagels dat veel meer werk is er meer gedemonteerd moet worden ,dan de trekhaken voor aanhangers .
Helaas zie ik die nergens meer bij aanbieders staan en ook geen afbeelding ergens ervan ,ik meen die op het forum wel eens gepubliceerd zijn ..maar de zoekfunctie helpt ook niet deze simpel te vinden...
Download inbouw instructie van een afneembare trekhaak zie twee pijpen waar aan deze montage bussen gemonteerd worden er gaten moeten worden geboord .
https://www.rameder.nl/out/media/103334 ... les-v1.pdf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Recent kwam er een complete én originele Audi A2 trekhaak op eBay Kleinanzeigen voorbij voor de lieve som van €650, duurde niet lang eer dat deze verkocht was.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb door Jan Eenink laatst een afneembare aan laten brengen.
Echt mooi gedaan. Als hij er af is zie je helemaal niets....
Echt mooi gedaan. Als hij er af is zie je helemaal niets....
- Bijlagen
-
- IMG_0321.jpg (2.83 MiB) 3802 keer bekeken
-
- IMG_0320 (1).JPG (2.83 MiB) 3802 keer bekeken
-
- IMG_0319 (1).JPG (2.82 MiB) 3802 keer bekeken
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Florian
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Onder de A2 die ik vorig jaar gekocht heb, zit ook een - afneembare - trekhaak. Gelet op enkele kleine bumperbeschadigingen is deze voorheen ook gebruikt. Ik zelf kijk wel uit, maar laat de trekhaak wel zitten om zo mijn achterkant te beschermen tegen onhandige inparkeerders. En ik wil ook mijn achterbumper laten spuiten, opdat deze weer mooi strak oogt.
- Florian
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Onder de A2 die ik vorig jaar gekocht heb, zit ook een - afneembare - trekhaak. Gelet op enkele kleine bumperbeschadigingen is deze voorheen ook gebruikt. Ik zelf kijk wel uit, maar laat de trekhaak wel zitten om zo mijn achterkant te beschermen tegen onhandige inparkeerders. En ik wil ook mijn achterbumper laten spuiten, opdat deze weer mooi strak oogt.
- Bijlagen
-
- 4E1644CA-4751-4093-BBE5-3840594DE66B.jpeg (1.56 MiB) 3705 keer bekeken
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
https://www.rameder.nl/trekhaak/trekhak ... trol=alist
Ik kwam deze link tegen voor afneembare, is dus nog leverbaar voor €345,- maar nog €70,- voor kabel erbij...
Ik kwam deze link tegen voor afneembare, is dus nog leverbaar voor €345,- maar nog €70,- voor kabel erbij...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?