06 nov 2018, 11:15
0 x
Kijk met extra toevoegingen erbij doen heb je altijd het probleem de mengverhouding zeg maar, ook het juist ook de verstuiving beeld misschien kan beinvloeden zou ook nog eens zomaar kunnen,dus averechts werkt met de overige toevoegingen van de fabrikant en advies altijd gewone benzine of diesel het produkt te mengen......
Maar een diesel reiniger toevoegen is altijd mogelijk natuurlijk,maar die periode gaat hij ook meer gebruiken is mijn ervaring...met benzine motor. maar na verse tank Shell V power gaat hij weer zuinig om met benzine verbruik ..
Maar waar vindt je tegenwoordig nog een kale benzine of diesel zonder wonderbaarlijke toevoegingen ?
Neem dan de keuze van BP ultimate diesel ,ik met onze astra G altijd vanaf 80.000km tot aan 450000km gereden is met 1 set verstuivers.. en de vanaf 0 km fabrieks turbo en diesel blok ..zonder reparaties aan blok..
Zo ook advies /reactie van Jos in eerdere post klopt dus ,nav mijn bevindingen met astra G..
Ik zou gewoon een jouw vertrouwde brandstofleverancier nemen en liefst van 1 merk firma pompstation zolang het verbruik ok is... .
Zelf tank ik het liefst bij een halve tank vol..indien mogelijk..en niet minder dan bij een kwart tank..
Dit doe ik zelf wel zover wij niet over de grens of in 1 dag oprijden ( met ons gemiddelde verbruik van 1op 18 - 1 op 16 per liter ik het liefst altijd tank in Almere buiten oost Shell een moderne station is met niet gedateerde opslagtanks of lawaaikasten met gepiep zeg maar je wel eens bij de kleine tankstations ziet staan
En weet ik bij problemen waar ik aan kan kloppen zeg maar ,indien er een probleem ontstaan bij vullen van hun tanks ,je leest wel eens dit kan gebeuren....fout maken is menselijk toch ?
Anders elders in het land bij hetzelfde merk brandstof dus Shell V power in mijn tank van de A2 bolide ,anders tank ik dan maar BP ultimate
succes met verder karren.... denk dat het zomaar wel de brandstof kan zijn..(dat hoop ik voor jou en dit verbruik eenmalig was ...)
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,

522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl