Dit vind ik een hopeloze site - werkt alleen als de dealer ook van alles doet...HansJan schreef: ↑16 nov 2018, 14:53Of je A2 hier registreren: https://login.audi.com/registration.
Dan kan je alle details opvragen, ik heb dat destijds (2014) op de Duitse sectie gedaan omdat de NL site het VIN niet accepteerde.
Voorstellen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- JeroenT
Ah super, Koop9 zit in Haarlem. Dat is een half uurtje rijden, lekker dichtbij. Zal ik hem meteen ook vragen naar een Cruisecontrol.eekhoorntje schreef: ↑16 nov 2018, 07:46Niet Alkmaar maar Haarlem!
Ja, de dealer is leuk maar tussen de 14 en 19 jaren oud weten die het vaak niet meer.
Gelukkig heeft Martin Schilder in Haarlem onze koop9 meer ervaring en zit je beter.
Die heeft zelf jarenlang een A2 gereden en doet voor vele forum leden en weet ook was ze onder garantie hadden moeten doen.
Met Chassis nr komt hij een heel eind en weet binnen 30 minuten alles of het goed is en wat ze voor garantie hadden moeten doen.
Dit is maar 30 Km rijden maar dan heb je een goede A2 speciallist en via dit forum even een afspraak maken op een zaterdag.
Dus maak een afspraak met @@koop9
dankje.
- JeroenT
Even een testje met foto's van mijn A2 bij De garage Jan Niesten:
Dank voor de tip hoe het moest
Hij is in het echt iets donkerder blauw.
Dank voor de tip hoe het moest

Hij is in het echt iets donkerder blauw.
- Bijlagen
-
- 640x480 (7).jpg (44.95 KiB) 4463 keer bekeken
-
- 640x480 (5)_Donkerder.jpg (171.4 KiB) 4463 keer bekeken
-
- 640x480 (3).jpg (34.47 KiB) 4463 keer bekeken
-
- 640x480 (2).jpg (46.83 KiB) 4463 keer bekeken
-
- 640x480 (1).jpg (44.39 KiB) 4463 keer bekeken
- JeroenT
Deze kleur klopt beter.
Deze foto's maakte ik na de eerste test rit.
Al weer maandje ofzo terug
Deze foto's maakte ik na de eerste test rit.
Al weer maandje ofzo terug
- Bijlagen
-
- DSC_2939.JPG (1.79 MiB) 4460 keer bekeken
-
- DSC_2938.JPG (1.87 MiB) 4460 keer bekeken
-
- DSC_2937.JPG (1.96 MiB) 4460 keer bekeken
-
- DSC_2930.JPG (1.05 MiB) 4460 keer bekeken
-
- DSC_2928.JPG (1.42 MiB) 4460 keer bekeken
- JeroenT
Lastige kleur om weer te geven. Hier in de polder met avond licht. Het deel wat in de schaduw staat lijkt meer op de echte kleur dan waar het zonlicht op valt.
(Nummerbordje even weg gephotoshopt.) Ik moest wennen aan het blauw, ik had het liever iets donkerder gehad, maar ik moet niet klagen, dit is ook mooi.
(Nummerbordje even weg gephotoshopt.) Ik moest wennen aan het blauw, ik had het liever iets donkerder gehad, maar ik moet niet klagen, dit is ook mooi.
- Bijlagen
-
- _SAM3872_SFW.jpg (1.27 MiB) 4455 keer bekeken
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb met Castelrod hetzelfde, van Donker bruin tot licht koper kleurige en naast een groot gekleurd vlak naast de foto soms een totaal verkeerde tint....
Deze lijkt soms op jou auto maar is toch een alleen in 2000 geleverde en totaal andere kleur!
Deze lijkt soms op jou auto maar is toch een alleen in 2000 geleverde en totaal andere kleur!
- Bijlagen
-
- IMG_20181020_100602_173.JPG (284.52 KiB) 4450 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- JeroenT
Ja dat blauw lijkt er inderdaad op. Zou toch bijna zeggen dat het dezelfde kleur is uit 2001 of 2 op deze foto.eekhoorntje schreef: ↑21 nov 2018, 17:02Ik heb met Castelrod hetzelfde, van Donker bruin tot licht koper kleurige en naast een groot gekleurd vlak naast de foto soms een totaal verkeerde tint....

- eekhoorntje
Atlantic blauw was deze, en die was tot juli 2000 gemaakt zeggen ze, daarna kwam er een iets andere tint en vele die plaatwerk op de sloop kochten kwamen met de verkeerde thuis!
Als je op sticker in boekje of kofferbak kijkt zie je de kleur nummer.
Als je op sticker in boekje of kofferbak kijkt zie je de kleur nummer.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- JeroenT
Hoi,
We hebben onder tussen weer flink wat gereden met onze A2.
Eerst een Wynn's "Behandeling hydraulische klepstoters".
En ik heb een moter Flush (Forte) gedaan en moter olie/filter laten vervangen bij Quick fit.
De klepstoters klinken echt stukken beter sinds ik flinke stukken heb gereden, (150km op de afsluitdijk met storm zijwind, 125km naar Eindhoven, 125km naar Arnhem etc).
Zelfs mijn vriendin hoort het verschil.
Dit rijd echt veel prettiger.
Voorheen hoorde je ze zo duidelijk bij een koude moter. Nu hoor je ze amper als je start.
Echt fijn dat dat beter is geworden.
Bij Quickfit stond tot mijn grote verbazing een zwarte A2 op de brug naast die van mij!
Hoe is het mogelijk! (ik zal kijken of ik toen nog ene foto heb gemaakt)
(Die had echter geen onderplaat zag ik)
Mijn A2 zag er in ieder geval erg goed uit van onderen bijna als nieuw, en gezien mijne weinig slijtage had was de monteur er van overtuigd dat de lage kilometerstand moet kloppen. (nu iets van 92.000 schat ik)
-Ondanks het voor de derde keer uitlijnen van de wielen blijft hij iets naar rechts trekken. (met wind van rechts of links het maakt niet uit.)
Ik zal de wielen eens kruislings verwisselen in de hoop dat dat dan over is.
-De hoge pieptoon is in de tussentijd alleen maar erger geworden. Zodra ik boven de 80 kom gaat hij hoog piepen. Erg irritant bij lange ritten.
Ik heb het geluid met mijn dashcam opgenomen en aan de dealer gestuurd, maar bij de dealer wist geen enkele monteur echter wat het zou kunnen zijn.
-De pomp rechts voor hoor je echter ook, maar dat zou niet erg zijn werd mij verteld.
-Zwarte Stoelhoezen heb ik gekocht en voor zitten ze er in. Achter hoop ik ze er zondag even in te kunnen zetten. Ziet er erg netjes uit.
De A2 went steeds meer, en ik ben er steeds meer tevreden over. Hij rijdt ook veel beter dan maanden terug. Ook op die lange ritten bleek het brandstof gebruik enorm veel beter dan de stadsritjes hier.
En ik tank de laatste tijd 98 ipv 95 benzine. Dan maar iets duurder, ik mag m'n A2 graag verwennen.
Al met al ben ik nu op die paar puntjes na erg tevreden.
Grt JeroenT
We hebben onder tussen weer flink wat gereden met onze A2.
Eerst een Wynn's "Behandeling hydraulische klepstoters".
En ik heb een moter Flush (Forte) gedaan en moter olie/filter laten vervangen bij Quick fit.
De klepstoters klinken echt stukken beter sinds ik flinke stukken heb gereden, (150km op de afsluitdijk met storm zijwind, 125km naar Eindhoven, 125km naar Arnhem etc).
Zelfs mijn vriendin hoort het verschil.
Dit rijd echt veel prettiger.
Voorheen hoorde je ze zo duidelijk bij een koude moter. Nu hoor je ze amper als je start.
Echt fijn dat dat beter is geworden.
Bij Quickfit stond tot mijn grote verbazing een zwarte A2 op de brug naast die van mij!
Hoe is het mogelijk! (ik zal kijken of ik toen nog ene foto heb gemaakt)
(Die had echter geen onderplaat zag ik)
Mijn A2 zag er in ieder geval erg goed uit van onderen bijna als nieuw, en gezien mijne weinig slijtage had was de monteur er van overtuigd dat de lage kilometerstand moet kloppen. (nu iets van 92.000 schat ik)
-Ondanks het voor de derde keer uitlijnen van de wielen blijft hij iets naar rechts trekken. (met wind van rechts of links het maakt niet uit.)
Ik zal de wielen eens kruislings verwisselen in de hoop dat dat dan over is.
-De hoge pieptoon is in de tussentijd alleen maar erger geworden. Zodra ik boven de 80 kom gaat hij hoog piepen. Erg irritant bij lange ritten.
Ik heb het geluid met mijn dashcam opgenomen en aan de dealer gestuurd, maar bij de dealer wist geen enkele monteur echter wat het zou kunnen zijn.
-De pomp rechts voor hoor je echter ook, maar dat zou niet erg zijn werd mij verteld.
-Zwarte Stoelhoezen heb ik gekocht en voor zitten ze er in. Achter hoop ik ze er zondag even in te kunnen zetten. Ziet er erg netjes uit.
De A2 went steeds meer, en ik ben er steeds meer tevreden over. Hij rijdt ook veel beter dan maanden terug. Ook op die lange ritten bleek het brandstof gebruik enorm veel beter dan de stadsritjes hier.
En ik tank de laatste tijd 98 ipv 95 benzine. Dan maar iets duurder, ik mag m'n A2 graag verwennen.
Al met al ben ik nu op die paar puntjes na erg tevreden.
Grt JeroenT
- eekhoorntje
Kruislings wisselen?
Liever niet, er zijn die draairichting hebben met pijl en dan is Links / Rechts wisselen vragen om problemen of is dat juist de oorzaak?
Liever voor achter wissel en dat kan geen kwaad. Voor is gevoeliger dan achter.
En wie heeft ze uitgelijnd? Of heeft de achteras ooit iets geraakt?
Dat moet met 4 wiel uitlijnen duidelijk worden en dan is voor bijstellen een compromis.
Eventueel kun je in Hoorn nog 4 banden lenen, leuke standaard velgen maar die proberen..
Als je banden niet goed zijn weet je dat dan gelijk, gratis lenen uiteraard....
Verder de Km stand en bodem, ik had na olie lekkage een vreemde bodem gekregen en na reinigen met hoge druk spuit lijkt mijn auto weer als nieuwe! Maar dat is deze na nu 176.000 Km zeker niet!
Verder heb ik iets meer Ato in de banden dan Audi voorschreef, en dat stuurde scherper en ook flink zuiniger, alleen op straatstenen, vooral oude in binnenstad heeft je vrouw geen vibrator meer nodig, maar verder perfect als je op vlakke staten en asfalt kunt rijden!
Vandaag nu eerst LED lampen testen en stuur maar PB als je velgen met banden wilt lenen om te proberen.
Liever niet, er zijn die draairichting hebben met pijl en dan is Links / Rechts wisselen vragen om problemen of is dat juist de oorzaak?
Liever voor achter wissel en dat kan geen kwaad. Voor is gevoeliger dan achter.
En wie heeft ze uitgelijnd? Of heeft de achteras ooit iets geraakt?
Dat moet met 4 wiel uitlijnen duidelijk worden en dan is voor bijstellen een compromis.
Eventueel kun je in Hoorn nog 4 banden lenen, leuke standaard velgen maar die proberen..
Als je banden niet goed zijn weet je dat dan gelijk, gratis lenen uiteraard....
Verder de Km stand en bodem, ik had na olie lekkage een vreemde bodem gekregen en na reinigen met hoge druk spuit lijkt mijn auto weer als nieuwe! Maar dat is deze na nu 176.000 Km zeker niet!
Verder heb ik iets meer Ato in de banden dan Audi voorschreef, en dat stuurde scherper en ook flink zuiniger, alleen op straatstenen, vooral oude in binnenstad heeft je vrouw geen vibrator meer nodig, maar verder perfect als je op vlakke staten en asfalt kunt rijden!
Vandaag nu eerst LED lampen testen en stuur maar PB als je velgen met banden wilt lenen om te proberen.