Aandrijfas vastgeroest !
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die heeft niet volgens voorschrift in een A2 gemonteerd gezeten.......
Die van mij kwam er na 14 jaar Noorse winters en gezoute wegen er niet zo onder vandaan.
De loctite die gebruikt werdt heeft de spline keurig beschermd tegen indringend vocht en roest, na het verwijderen van de loctite resten was hij keurig netjes en roestvrij.
Die van mij kwam er na 14 jaar Noorse winters en gezoute wegen er niet zo onder vandaan.
De loctite die gebruikt werdt heeft de spline keurig beschermd tegen indringend vocht en roest, na het verwijderen van de loctite resten was hij keurig netjes en roestvrij.
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Das het vreemde ook meteen Rolf, deze verschillen zijn heel groot. Wij halen ze er inderdaad soms uit die er bijzonder verroest zijn, of heel mooi schoon (wel vast) met de loctite eraan.rolf schreef: ↑30 nov 2018, 08:21Die heeft niet volgens voorschrift in een A2 gemonteerd gezeten.......
Jos.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Foto voor Jos; ( goede Mobiel met matige Flitser)
Deze heeft wegens slordig aandraaien kapot schroefdraad.
En na jaartje in vochtige schuur ook roest gekregen.
Er moet nog een nieuwe Homokineet opgezet en dan is deze weer als nieuwe,
wel invetten tegen roest want dan is deze makkelijker te demonteren voor koppeling.
Een voorraad as die nog gedaan moet worden maar met 2 assen op voorraad en 1 Homo, als ik deze nu doe op de 533 moet ik binnenkort de lange hebben..... dus daarom bewust niet gedaan.
Als komende maand de nieuwe onderdelen binnen komen zijn er dus weer 2 op voorraad en kan ik weer ruilen.
Na plaatsen nieuwe Homo en rubber aan de Bak zijde is de as weer als nieuwe, en gaat deze in plastic zak op voorraad... maar ik laat hier even zien dat jaar in vochtig schuurtje al zoveel roest op de spiebaan geeft dus zal nooit meer passen.
Wel jammer dat ik een goede Homo moet wisselen omdat iemand die denkt Monteur te zijn de moer er diagonaal op probeerde te draaien!
Deze heeft wegens slordig aandraaien kapot schroefdraad.
En na jaartje in vochtige schuur ook roest gekregen.
Er moet nog een nieuwe Homokineet opgezet en dan is deze weer als nieuwe,
wel invetten tegen roest want dan is deze makkelijker te demonteren voor koppeling.
Een voorraad as die nog gedaan moet worden maar met 2 assen op voorraad en 1 Homo, als ik deze nu doe op de 533 moet ik binnenkort de lange hebben..... dus daarom bewust niet gedaan.
Als komende maand de nieuwe onderdelen binnen komen zijn er dus weer 2 op voorraad en kan ik weer ruilen.
Na plaatsen nieuwe Homo en rubber aan de Bak zijde is de as weer als nieuwe, en gaat deze in plastic zak op voorraad... maar ik laat hier even zien dat jaar in vochtig schuurtje al zoveel roest op de spiebaan geeft dus zal nooit meer passen.
Wel jammer dat ik een goede Homo moet wisselen omdat iemand die denkt Monteur te zijn de moer er diagonaal op probeerde te draaien!
- Bijlagen
-
- IMG_20181130_084905.jpg (1.04 MiB) 4060 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- TWEE
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Da's gek Jos. Er klonk iets bekends aan jouw opmerking. En dan jos _br? Ik ben misschienjos_br schreef: ↑30 nov 2018, 07:46Volgende keer wel even een mooiere foto eekhoorntje.............eekhoorntje schreef: ↑29 nov 2018, 22:29Gereserveert voor Rolf, of zal ik eerst even de SKF Homokineet monteren!
Bij deze is schroefdraad verrot en later gaan roesten.... wel 533 lange!![]()
Jos.
een beetje sufgerukt. Kijk ik onderaan de pagina zie ik daar JB, en iets met auto's. Wat was
dat ook al weer? Voorheen Uffelte natuurlijk! Kreig nahh tietuhh!! Zit ik opeens op "jouw"
forum. Of mede mogelijk gemaakt door?
Heb je al geraden wie ik ben?

- jos_br
Nog niet.........TWEE schreef: ↑30 nov 2018, 14:43Da's gek Jos. Er klonk iets bekends aan jouw opmerking. En dan jos _br? Ik ben misschienjos_br schreef: ↑30 nov 2018, 07:46Volgende keer wel even een mooiere foto eekhoorntje.............eekhoorntje schreef: ↑29 nov 2018, 22:29Gereserveert voor Rolf, of zal ik eerst even de SKF Homokineet monteren!
Jos.
een beetje sufgerukt. Kijk ik onderaan de pagina zie ik daar JB, en iets met auto's. Wat was
dat ook al weer? Voorheen Uffelte natuurlijk! Kreig nahh tietuhh!! Zit ik opeens op "jouw"
Heb je al geraden wie ik ben?![]()
![]()

Jos.
- TWEE
Nog niet genoeg hints dus. Had ik ook last van. Voor ik door had dat jij hier achter zat.jos_br schreef: ↑30 nov 2018, 15:02Nog niet.........TWEE schreef: ↑30 nov 2018, 14:43Da's gek Jos. Er klonk iets bekends aan jouw opmerking. En dan jos _br? Ik ben misschienjos_br schreef: ↑30 nov 2018, 07:46Volgende keer wel even een mooiere foto eekhoorntje.............eekhoorntje schreef: ↑29 nov 2018, 22:29Gereserveert voor Rolf, of zal ik eerst even de SKF Homokineet monteren!
Jos.
![]()
![]()
Jos.
Groetjes van Frans B.
- jos_br
Onee he, toch niet nog een "r" daar weer achter de "B" en zo...........TWEE schreef: ↑01 dec 2018, 08:37Nog niet genoeg hints dus. Had ik ook last van. Voor ik door had dat jij hier achter zat.jos_br schreef: ↑30 nov 2018, 15:02Nog niet.........TWEE schreef: ↑30 nov 2018, 14:43Da's gek Jos. Er klonk iets bekends aan jouw opmerking. En dan jos _br? Ik ben misschienjos_br schreef: ↑30 nov 2018, 07:46Volgende keer wel even een mooiere foto eekhoorntje.............eekhoorntje schreef: ↑29 nov 2018, 22:29Gereserveert voor Rolf, of zal ik eerst even de SKF Homokineet monteren!
Jos.
![]()
![]()
Jos.
Groetjes van Frans B.
Jos.

- TWEE
Ja, Fransie Brouwers heeft een A2. Jij nog niet, maar
jij kiest natuurlijk voor VW. Wat doe ik hier op het
forum? Een mankementje, uiteraard. Zie topic