Comfortmodule aan het begeven? [Opgelost: module vervangen]
- Bart-S
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedemorgen mensen,
Sinds het kouder is zoals alfgelopen dagen ben ik erachter als ik de auto open maak met zowel afstandsbediening en sleutel op deur, dat de deur aan bijrijderskant niet open gaat. Na een tijdje rijden is hij wel open net zoals dat de elektrische ramen(alleen voor) en de verwarmde spiegels het ook niet doen. Daarna doen ze het wel weer gewoon.
Na wat lezen zou me comfortmodule het aan het begeven kunnen zijn. Klopt dat??
Sinds het kouder is zoals alfgelopen dagen ben ik erachter als ik de auto open maak met zowel afstandsbediening en sleutel op deur, dat de deur aan bijrijderskant niet open gaat. Na een tijdje rijden is hij wel open net zoals dat de elektrische ramen(alleen voor) en de verwarmde spiegels het ook niet doen. Daarna doen ze het wel weer gewoon.
Na wat lezen zou me comfortmodule het aan het begeven kunnen zijn. Klopt dat??
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Haal tapijt onder de pedalen eens weg en maak dat vak open!
Ik had ook een storing in ramen en spiegels en heb vak waar deze zit nu droog gemaakt.
Het was maar beetje vochtig en ik hoop dat ze het straks weer doen.
Ik had ook een storing in ramen en spiegels en heb vak waar deze zit nu droog gemaakt.
Het was maar beetje vochtig en ik hoop dat ze het straks weer doen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mogelijkheden:
Denk eerder door de koude je bedrading stug is en rond de scharnierpuntis gaan knikken dus een draad breukje soms ontstaat ?
Of zou je connector in de deurpaneel niet juist vergrendeld kunnen zijn?
Maar heb je dan connectoren wel aan de comfortmodule eens los gemaakt of ze niet geoxideerd zijn na checken van vocht cq lekkage ?
Denk eerder door de koude je bedrading stug is en rond de scharnierpuntis gaan knikken dus een draad breukje soms ontstaat ?
Of zou je connector in de deurpaneel niet juist vergrendeld kunnen zijn?
Maar heb je dan connectoren wel aan de comfortmodule eens los gemaakt of ze niet geoxideerd zijn na checken van vocht cq lekkage ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zou eerst de comfort module even uitlezen.
Grote kans dat hij aan geeft dat R.V slot een storing heeft.
Het slot gaat wel eens defect, meestal door ¨plakkende¨ micro schakelaars.
Hij geeft dan storing ¨onaannemelijk signaal¨ aan.
Verder kan een kabel breuk bij scharnier punt ook maar dat komt eigenlijk alleen maar links voor omdat die deur ook vaker open gaat. Wat je daar vaak bij ziet is dat er dan niets meer werkt van die deur , ruit, spiegel, verlichting in schakelaar..
Grote kans dat hij aan geeft dat R.V slot een storing heeft.
Het slot gaat wel eens defect, meestal door ¨plakkende¨ micro schakelaars.
Hij geeft dan storing ¨onaannemelijk signaal¨ aan.
Verder kan een kabel breuk bij scharnier punt ook maar dat komt eigenlijk alleen maar links voor omdat die deur ook vaker open gaat. Wat je daar vaak bij ziet is dat er dan niets meer werkt van die deur , ruit, spiegel, verlichting in schakelaar..
- eekhoorntje
Bedankt, ga vanavond kijken, nu zie ik geen lampje....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Bart-S
Module uitlezen gaat alleen met vagcom denk ik toch? Dit heb ik niet tot mijn beschikking.
Deur doet het nu weer Zola’s hij het moet doen maar zal is in de gaten houden als het probleem er weer is of de verlichting in de deur het doen van het schakelaartje van de ramen.
Bedankt iig!!
@eekhoorntje hopelijk ook geholpen.
Deur doet het nu weer Zola’s hij het moet doen maar zal is in de gaten houden als het probleem er weer is of de verlichting in de deur het doen van het schakelaartje van de ramen.
Bedankt iig!!
@eekhoorntje hopelijk ook geholpen.
- Bart-S
Vanmorgen deed de ontgrendeling van de bijrijders kant het weer niet. Net zoals de ramen en de spiegelverwarming. Ff rond zitten neuzen wat het dan toch misschien zou kunnen zijn omdat dit altijd is wanneer het wat kouder is.
Kwam gevallen tegen waarbij het de accu kon zijn en deze misschien slechter aan t worden is ivm kouder weer. Zou dit kunnen? En hoe moet ik dit meten met een multimeter?
Kwam gevallen tegen waarbij het de accu kon zijn en deze misschien slechter aan t worden is ivm kouder weer. Zou dit kunnen? En hoe moet ik dit meten met een multimeter?
- eekhoorntje
Bij een multi meter de accu spanning na meer dan 12 uren meten, zelf houd ik de grens van 12,48 volt aan bij digitale meter, mits deze geen afwijking heeft.
Goedkopere meters is dit dus 12, 5 volt maar liever meer.. bij een hele nacht aan lader zal deze tot tenminste 12, 80 volt moeten halen en is het weer weekje goed.
Als geen led lampjes , moeten ze niet te geel worden, dus met deur open even starten en je ziet de interieur verlichting bij matige accu geler worden..... voor als je twijfel over de meter of die thuis hebt liggen....
Goedkopere meters is dit dus 12, 5 volt maar liever meer.. bij een hele nacht aan lader zal deze tot tenminste 12, 80 volt moeten halen en is het weer weekje goed.
Als geen led lampjes , moeten ze niet te geel worden, dus met deur open even starten en je ziet de interieur verlichting bij matige accu geler worden..... voor als je twijfel over de meter of die thuis hebt liggen....