Op aanraden van de monteur die mijn bak heeft gereviseerd heb ik er zelfs 2,5 liter olie in laten lopen...
Als het niveau - door welke reden dan ook - ooit te laag komt te staan, dan loopt de vijfde versnelling aan gort.
Officieel is het 1,9 liter, maar meer is verstandig.
Versnellingsbakolie verversen Audi A2 1.4Tdi AMF EWQ bak
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik leerde uit de boekjes ooit, spatsmering is voldoende en iets minder geen probleem.
Maar teveel, ik weet niet hoe de assen zitten en keer ringen maar iets meer kan, maar 600 cc kan wel eens lekkage veroorzaken als het permanent tegen de keer rubbers aan komt.
Hetzelfde geld voor motoren waar vaak de koppeling ging slippen omdat ze bij laag pijl er 5 liters in pleurden.... ja, dan komt er gewoon 8 liters uit!
Maar teveel, ik weet niet hoe de assen zitten en keer ringen maar iets meer kan, maar 600 cc kan wel eens lekkage veroorzaken als het permanent tegen de keer rubbers aan komt.
Hetzelfde geld voor motoren waar vaak de koppeling ging slippen omdat ze bij laag pijl er 5 liters in pleurden.... ja, dan komt er gewoon 8 liters uit!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...