Set Bolero velgen met banden

Aanbieden van onderdelen, altijd met prijsvermelding.
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Rein
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 nov 2017, 22:14 0 x

Beste mede liefhebbers,
Mijn Bolero velgen hebben twee zomers onder mijn A2 dienst gedaan, maar ik wil graag wat anders en daarom hier te koop aangeboden. Na aankoop twee jaar geleden heb ik de velgen op laten knappen en er toen voor gekozen om de velgen in grijs metallic te laten spuiten, de buitenste rand is gepolijst. Dus niet in de originele kleur gespoten, maar wel heel mooi ;-)  En nog steeds in hele mooie staat, geen stoeprand schades e.d. Het betreft een set velgen inclusief Dunlop Sportmaxx banden, deze zijn twee jaar oud en hebben nog rond 6mm profiel.    Deze Bolero velgen zijn origineel voor de A2 en best zeldzaam, mede vanwege de mooie staat van velgen en banden is mijn richtprijs EUR 950,-. Oja, de prijs is inclusief een extra velg zonder band. Deze is wel in dezelfde kleur combi als de andere vier, maar had hoogteslag en is in iets mindere staat.Oprechte reacties graag per PB. mvrg,ReinAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rein
Audi A2 clublid

19 jan 2018, 13:11 0 x

Even een schopje om mijn draadje in de spotlight te zetten, want deze set is nog te koop en oprechte reacties blijven welkom per PB.

Mijn A2 had ik recent verlaagd dmv Eibach veren maar na rond de 15 duizend kilometer moet ik concluderen dat een verlaagde A2 niets voor mij is. Ik ben blijkbaar meer op comfort gericht vandaar dat ik terug ga naar originele veren. Die had ik er voorheen op en is de betere combi voor mijn smaak :)

De Eibach veren komen eind volgende week beschikbaar en hebben dan dus 15dzd km ervaring. Wellicht interessant voor iemand die en mooie set 17inch en verlaging overweegt???
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 jan 2018, 14:16 0 x

@Amber35 is dit wat voor jou als zomerwieltjes? Het geeft wel een perfekt plaatje met deze 17' Bolero wielen een rode colourstorm! Mooier kan het niet worden toch?Misschien moet je eerst even proefrijden met 17' of je het niet te oncomfortabel vindt rijden.
Je gaat wel wat meer brandstof gebruiken met die brede bandjes denk ik. En nog wat van de prijs afpraten?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jan 2018, 13:13 0 x

@jaapje: geen rode, maar wel een gele :D :cool:

A2CS.jpg
A2 Colour.Storm Imolagelb met 17 inch Bolero velgen
A2CS.jpg (87.84 KiB) 5639 keer bekeken
jaapje
Audi A2 clublid

24 jan 2018, 23:15 0 x

Fantastisch Hans- jan, ze lijken wel haast verchroomd! Heb je ze laten polijsten of zo? Dat is toch nog veel mooier dan de 17' s- line velg.
Maar wij durven het toch net niet aan ivm het dunne streepje rubber wat om de velg zit. Ik neem aan dat je 205 40 r17' er onder hebt?
205 45 r 17 gaat hier en daar aanlopen denk ik?
HansJan
Moderator

24 jan 2018, 23:25 0 x

@jaapje: de eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ze er inmiddels minder mooi uitzien :cry:

Een tegenligger op een relatief smalle weg drukte mijn vrouw naar de buitenkant waardoor de velgranden tegen de stoeprand werden beschadigd. Een snelle parkeeractie in de stress gaf vervolgens ook nog een kras op de linker voorvelg waardoor de velgranden uiteindelijk opnieuw gespoten moesten worden. Ontzettend jammer, was er goed ziek van. En eigenlijk nog steeds.

Het origineel zullen we nooit meer kunnen benaderen omdat de beschadigingen met plamuur hersteld moesten worden en dat geeft toch een andere structuur. Ik kocht ze in nieuwsstaat, ze waren schitterend. De randen waren licht gepolijst en dat gaf een zeer fraaie nerf. Dezelfde velg wordt ook veel onder oudere modellen gebruikt en dan zie je vaak zwaar gepolijste randen.

Mijn ondertekening verraadt de maatvoering van de banden ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Aluboy

14 feb 2018, 23:31 0 x

prijs van de velgen en van de veren?

grtz :cool:
"Mens Agitat Molem "
HansJan
Moderator

15 feb 2018, 10:15 0 x

@Aluboy, zie eerste post:
Rein schreef:
06 nov 2017, 22:14
Deze Bolero velgen zijn origineel voor de A2 en best zeldzaam, mede vanwege de mooie staat van velgen en banden is mijn richtprijs EUR 950,-
.....
Oprechte reacties graag per PB. mvrg,Rein
@Rein kan jij de prijs voor de veertjes toelichten?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rein
Audi A2 clublid

17 feb 2018, 15:02 0 x

De veren liggen niet meer bij mij op de plank, maar zijn mss nog wel beschikbaar. Ik heb ze bij @luukske achter gelaten na de montage van de nieuwe veren. Een extra beloning voor zijn werkzaamheden ;)

@Aluboy , Ik kan voor je navragen of ze beschikbaar zijn. Of je neemt zelf contact met hem op, dat is ook prima uiteraard.
Vwb de velgen&banden laat maar weten (per PB handigste???) of je interesse hebt.

Mvrg,
Rein
Blauwbaard
Audi A2 clublid

20 feb 2018, 01:45 0 x

Kwam ik tegen bij de oosterburen: let op bij het monteren van de bolero's dat je de ABS-leiding aanpast:

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... _wegbinden

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... tallfelgen

mooie velgen btw, maar ik ga er echt geen 17" onder hangen. Hoewel... dat is wel goed voor de kilomterstand bij verkoop.... Daar heeft het RDW vast geen rekening mee gehouden. Geheel logisch! :joy:
Gesloten