Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 feb 2019, 22:09 1 x

Dus bij volgende meeting;

Hans Jan heeft dus A2 met ingebouwde Koffie zetter?
Zorg ik wel voor de melk en suiker en voldoende kopjes!

Maar graag een Koffie topic voor de Lucas bezoekers en deze....
Dit ging toch over een twijfelachtige BAD motor die Slecht liep!
Een Golf is ook vaak terug geweest en had zelfde verhaal en wil van de monteur horen wat laatste was!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
davevogel0
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 feb 2019, 09:24 0 x

Weer eens onderhoud gepleegd. De temperatuursensor was stuk (g62) en de veerpootlagers waren compleet op. Dat dat eerste een veel voorkomende fout is wist ik, maar van de veerpootlagers verbaasde mij een beetje.

Wat is trouwens de temperatuur van het koelwater bij een aua. Die van mij lijkt niet boven de 75 graden uit te komen. Uitgelezen met de vagcom. Meter staat op 90 natuurlijk ;)
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

15 feb 2019, 09:54 0 x

Openings temperatuur van de thermostaat tussen 82 en 87 graden,
Dus dan zou je wel ongeveer 85 graden of meer moeten meten.
Als je een nieuwe thermostaat gaat bestellen zou ik wel eerst de oude bekijken ,zodat je weet wat voor model het is. Ik kreeg de verkeerde toegestuurd. Als je de VAG com stilstaand, stationair lopend er aan had vindt ik het nog niet verontrustend laag. Was het onder het rijden gemeten dan is het wel aan de lage kant.
FrankDercks
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 feb 2019, 21:17 1 x

In een ander topic over "alternatieve versnellingsbakken voor de A2" heb ik afgelopen week melding gemaakt van het feit dat ik de 5e versnelling van mijn A2 1.4 BBY had laten aanpassen cq een andere overbrenging had laten monteren. Daarbij werd helaas de vrees bevestigd dat de cruise control niet meer zou functioneren. Het toerental in de 5 is op de snelweg zo'n 350 toeren lager. Daardoor is de motor stiller en zuiniger. Vandaag een lange rit gemaakt, van de omgeving Arnhem naar Rolde. Op de heenweg snelheden van 110-125 km/u en daarbij een verbruik van 5,3 l/100. Op de terugweg nog wat harder gereden, met aan het eind van de rit een gemiddelde van 5,5 km/100. Met daarbij het opmerkelijke feit dat, bij een snelheid van ca 120 km/u, ...de cruise control het opeens weer deed! Helaas moest ik na een paar minuten remmen en bleef het bij die ene keer. Maar er is dus nog een beetje hoop. Dit laatste zeg ik n.a.v. opmerkingen op het forum dat de ECU zou moeten worden aangepast. Helaas is mij inmiddels door diverse mensen (die er veel verstand van hebben) aangegeven dat zij geen idee hebben wat er aan de hand is en dat een aanpassing wat hen betreft niet kan. Maar al met al ben ik tevreden met het resultaat. De kosten van het geheel bedroegen Euro 280,-.
jaapje
Audi A2 clublid

17 feb 2019, 21:21 0 x

De kosten vallen inderdaad mee!
Hoe is het gedrag van de motor bij 120 ongeveer? Heb je het idee dat ie het makkelijk aankan als je meer snelheid wil maken?
FrankDercks

18 feb 2019, 09:00 1 x

Op zich functioneert de nieuwe 5e versnelling prima. Je kunt hem bijna gebruiken zoals bij de "originele 5". Het enige is dat het temperament, als je daar al van kon spreken, een paar procentjes minder is. Maar daar wen je snel aan. Een paar seconden verlies op een lange afstand, waar hebben we het eigenlijk over...
En inhalen en versnellen (ook bij 120 km/u) gaat nog best redelijk goed. Het verbruik is echt lager, dat is samen met een lager geluidsniveau het grote voordeel.
jaapje
Audi A2 clublid

28 feb 2019, 23:09 4 x

Vandaag is de knoop door gehakt, we zaten al een tijd te dubben welke van de drie auto’s een nieuwe eigenaar moest krijgen. Nu we met pensioen zijn Maken we niet veel kilometers meer dus drie was een beetje te veel van het goede. Maar welke?
Dan maar alle drie!
De Volvo V 50, De grijze “trebbor” A2 en de zwarte FSI s- line alle drie ingeruild op een Audi Q2 1.4 benzine van 2 jaar oud.
Geen A2 , maar wel familie toch?
We zijn er erg blij mee, het is een mooie kombinatie van wat hogere instap goede rijeigenschappen en ook nog 1500 kg aanhanger mogelijk.
De voorkant is wel even wennen, wat de A2 te weinig heeft , is bij de Q2 weer te veel.
Ik zal nog wel eens wat aan een A2 gaan sleutelen want ik heb mijn broer er ook 1 aangepraat en een vriend ook😀
bjmeengs
Audi A2 clublid

01 mar 2019, 07:52 0 x

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wat is dat lastig hè , als je 3 auto’s hebt waar je plezier aan hebt.
Mooie nieuwe stap. Veel plezier ermee.
HansJan
Moderator

01 mar 2019, 08:49 0 x

@jaapje van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Voor jou en je vrouw de figuurlijke en letterlijke stap hogerop.

Het waren 3 hele mooie A2 jaren en hoop dat je een heel fijne, plezierige en vooral veilige kilometers met deze schitterende Q2 tegemoet gaat!
Gezellig dat je in de A2 community blijft, want jouw bijdragen zijn meer dan waardevol. Tot snel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
jaapje
Audi A2 clublid

01 mar 2019, 09:35 3 x

Bedankt, BJ en HansJan, ik had drie jaar geleden ook niet gedacht dat er nog een bijna nieuwe Audi zou komen, dat is dan toch het gevolg van de A2 denk ik.Het blijft een apart “ geval” die A2, maar in het geval dat ik m ga missen vraag ik JJR wel🙈
Plaats reactie