Accu loopt leeg!
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Na plaatsen nieuwe accu, de vorige was oktober 2000 blijft deze leeg lopen na enkele dagen stilstand.
Er is voor radio 150 Mah lekstroom, originele radio,
Verder hebben we een groene draad met zwevende zekering los gehaald,
de Cruise Controle doet nu niets meer, maar was losse draad en geen idee waarvoor.
De C.C. had al problemen met - toets en nu niets meer.
Heeft iemand ervaring met lekstroom problemen omdat het nauwelijks meetbaar is.
We hebben nu 2 accu's ,goed geladen en om paar dagen ruilen maar dit houden we geen jaar vol.
De spanning in rust na plaatsen 12,78 om 12.69 volt en na starten nauwelijks terugval, 11.9 volt en daarna gelijk laden op 14.3 volt dus dynamo werkte perfect.
Omdat een monteur gelijk €50,- per uur of meer rekende ga ik liever zelf zoeken.
Heeft U ervaring in leeg lopende goede accu?
Bodem onder pedalen is droog, regenwater loopt goed weg en ik heb geen idee, alle zekeringen nagemeten en alleen Radio zekering gaf licht gebruik maar dat moet 1 maand kunnen hebben, geen 2 of 3 dagen leeg!
Er is voor radio 150 Mah lekstroom, originele radio,
Verder hebben we een groene draad met zwevende zekering los gehaald,
de Cruise Controle doet nu niets meer, maar was losse draad en geen idee waarvoor.
De C.C. had al problemen met - toets en nu niets meer.
Heeft iemand ervaring met lekstroom problemen omdat het nauwelijks meetbaar is.
We hebben nu 2 accu's ,goed geladen en om paar dagen ruilen maar dit houden we geen jaar vol.
De spanning in rust na plaatsen 12,78 om 12.69 volt en na starten nauwelijks terugval, 11.9 volt en daarna gelijk laden op 14.3 volt dus dynamo werkte perfect.
Omdat een monteur gelijk €50,- per uur of meer rekende ga ik liever zelf zoeken.
Heeft U ervaring in leeg lopende goede accu?
Bodem onder pedalen is droog, regenwater loopt goed weg en ik heb geen idee, alle zekeringen nagemeten en alleen Radio zekering gaf licht gebruik maar dat moet 1 maand kunnen hebben, geen 2 of 3 dagen leeg!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Als je accu leegloopt, moet je een plasje eronder vinden.
ja, flauw.
Nee een uitgebreide, maar effectieve manier is de uitsluitmethode.
Haal om te beginnen alle zekeringen los.
Kijk dan of de accu nog steeds leegloopt.
Zo ja, zit het probleem niet daar.
Zo nee, plaats een zekering en kijk of het probleem weg blijft, en zo door met de volgende zekering.
effectief, maar tijdrovend.
ja, flauw.
Nee een uitgebreide, maar effectieve manier is de uitsluitmethode.
Haal om te beginnen alle zekeringen los.
Kijk dan of de accu nog steeds leegloopt.
Zo ja, zit het probleem niet daar.
Zo nee, plaats een zekering en kijk of het probleem weg blijft, en zo door met de volgende zekering.
effectief, maar tijdrovend.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Tja, dan ben je wel erg lang zoet......
Ampere meter tussen de minpool van de accu en het chassis en aflezen hoeveel stroom er loopt.
Dan 1 voor 1 zekeringen eruit trekken en kijken wanneer de lekstroom instort.
Weet je in ieder geval in welke stroom groep je het moet zoeken.
Ampere meter tussen de minpool van de accu en het chassis en aflezen hoeveel stroom er loopt.
Dan 1 voor 1 zekeringen eruit trekken en kijken wanneer de lekstroom instort.
Weet je in ieder geval in welke stroom groep je het moet zoeken.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Haal toch de radio er maar eens uit ter controle of het weg is.
Geen rotzooi in de aansteker plug?
Controleer de auto op storingen die opgeslagen zijn, b.v. can bus of communicatie storing kan verbruik veroorzaken.
Haal inderdaad 1 voor 1 de zekeringen er uit om het stroom circuit te vinden waar het mis gaat.
Geen rotzooi in de aansteker plug?
Controleer de auto op storingen die opgeslagen zijn, b.v. can bus of communicatie storing kan verbruik veroorzaken.
Haal inderdaad 1 voor 1 de zekeringen er uit om het stroom circuit te vinden waar het mis gaat.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik vermoed dat het wel eens de Radio kan zijn.
Na 18 jaren is dat 150 mAh mogelijk , als radio aan begreep ik maar verbruik als uit?
Wel vreemd dat deze accu na 1½ week probleemloos de accu binnen 2 dagen leeg trok.
Nu even oude accu erin en kijken of deze ook na 2 dagen leeg is.... gooi liever oude weg dan nieuwe kapot trekken door lage spanning.
Bij uitlezen was naast EGR klep niets te vinden, en die storing loopt al langere tijd helaas.
Bij gas terug nemen viel die in storing.... dus niets ernstigs lijkt mijn.
Bedankt voor meedenken en hoop binnenkort de oorzaak te kunnen melden.
Na 18 jaren is dat 150 mAh mogelijk , als radio aan begreep ik maar verbruik als uit?
Wel vreemd dat deze accu na 1½ week probleemloos de accu binnen 2 dagen leeg trok.
Nu even oude accu erin en kijken of deze ook na 2 dagen leeg is.... gooi liever oude weg dan nieuwe kapot trekken door lage spanning.
Bij uitlezen was naast EGR klep niets te vinden, en die storing loopt al langere tijd helaas.
Bij gas terug nemen viel die in storing.... dus niets ernstigs lijkt mijn.
Bedankt voor meedenken en hoop binnenkort de oorzaak te kunnen melden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Nr; 2 Zekering radio 20 A verwijderd......
Weet alleen niet of lek in geschakelde of permanente voeding is,
daar was na verwijderen stroom te meten,
wat er nog meer op zit weet ik niet maar hoop dat het nu stopt...
Spanning gemeten en nu een paar uren wachten.
Weet alleen niet of lek in geschakelde of permanente voeding is,
daar was na verwijderen stroom te meten,
wat er nog meer op zit weet ik niet maar hoop dat het nu stopt...
Spanning gemeten en nu een paar uren wachten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
wordt je accu wel volledig geladen door dynamo ?
De dynamo kan wel werken de accu tussen de 13,8 en 14,4 Volt te verkrijgen maar wordt de accu wel enigzins vol laden ,bij volledig belasting stroomverbruikers bij draaiende motor dus de amperage wel te behalen is.. 90 ampere bijvoorbeeld en voltage niet ver inzakt incl de accu ?
een accu nadat je hem "vol"geladen door minimaal een uur of 1 1/2 uur te gaan rijden hebt is nog ok qua conditie ( werking ) als hij nog 11,9 volt aangeeft na een week bij onze winterse temperaturen.
Het liefst altijd met dimlicht aan zodat je weet de dynamo zijn werk doet (spanningsregelaar dan voldoende boordspanning geeft) zodra verlichting met conventionele lampjes gaan branden als een kaarsepit gaat gloeien weet je al hoe laat het is...
De stroomverbruikers zoals brandstofpomp,ventilator ,koelventilator,en verlichting pakken en de raamverwarming,spiegels etc zo 30 - 40 ampere..en dan blijft er maar de helft over voor de accu eventueel bij te laden.
Bij diesels komt er het verbruik van de electrische bijverwarming bij..of de sommige de bijverwarming webasto stand kachel op diesel met gloeiontbrandings element werken voor de duur max 30 minuten.
Dus dagelijkse korte ritjes zomaar een jaar oude accu zo naar de filistijnen helpt..je hem niet eens over de 80% krijgt...
Kijk lekstromen mag zo rond max 300ma zijn incl alarm installatie en standby radio je wagen gewoon moeten starten onlangs een maand stilstaat bij een benzine motor en normale omstandighedenen frisse accu...
ja de onze wagen aug 2002 A2 de eerste accu nog bij ons gelukkig gewoon flink werkt ...
Maar wat ook kan zijn 1 van je motoren van deursloten aan blijft staan dus niet goed werkt ?
Kun jij je comfortmodule eens afkoppelen en dan kijken je auto na enkele dagen wel start of de extra lekstroom dan verdwijnen ?
Heb jij leds die bijvoorbeeld in uit stand nog heel weinig branden in uit stand dat komt wel eens voor bij minder goede led lampen in bepaalde schakelingen in de auto zoals wij in de comfortmodule hebben de binnen verlichting langzaam dimde bij deuren weer sluiten voor conventionele glazen halogeen lampjes .
Maar zoveel trekken ze niet je je accu leeg trekt.
Anders wil ik wel eens voor je meten ik digitale ampere tang heb liggen om te meten us die ik even om je pool klem etc .
Ben ook benieuwd wat jou startmotor doet bij bepaalde positie hij wellicht behoorlijk stroom strekt door slijtage of zelfs soms kortsluit ?
startmotor kabels wel goed vast ?
De dynamo kan wel werken de accu tussen de 13,8 en 14,4 Volt te verkrijgen maar wordt de accu wel enigzins vol laden ,bij volledig belasting stroomverbruikers bij draaiende motor dus de amperage wel te behalen is.. 90 ampere bijvoorbeeld en voltage niet ver inzakt incl de accu ?
een accu nadat je hem "vol"geladen door minimaal een uur of 1 1/2 uur te gaan rijden hebt is nog ok qua conditie ( werking ) als hij nog 11,9 volt aangeeft na een week bij onze winterse temperaturen.
Het liefst altijd met dimlicht aan zodat je weet de dynamo zijn werk doet (spanningsregelaar dan voldoende boordspanning geeft) zodra verlichting met conventionele lampjes gaan branden als een kaarsepit gaat gloeien weet je al hoe laat het is...
De stroomverbruikers zoals brandstofpomp,ventilator ,koelventilator,en verlichting pakken en de raamverwarming,spiegels etc zo 30 - 40 ampere..en dan blijft er maar de helft over voor de accu eventueel bij te laden.
Bij diesels komt er het verbruik van de electrische bijverwarming bij..of de sommige de bijverwarming webasto stand kachel op diesel met gloeiontbrandings element werken voor de duur max 30 minuten.
Dus dagelijkse korte ritjes zomaar een jaar oude accu zo naar de filistijnen helpt..je hem niet eens over de 80% krijgt...
Kijk lekstromen mag zo rond max 300ma zijn incl alarm installatie en standby radio je wagen gewoon moeten starten onlangs een maand stilstaat bij een benzine motor en normale omstandighedenen frisse accu...
ja de onze wagen aug 2002 A2 de eerste accu nog bij ons gelukkig gewoon flink werkt ...
Maar wat ook kan zijn 1 van je motoren van deursloten aan blijft staan dus niet goed werkt ?
Kun jij je comfortmodule eens afkoppelen en dan kijken je auto na enkele dagen wel start of de extra lekstroom dan verdwijnen ?
Heb jij leds die bijvoorbeeld in uit stand nog heel weinig branden in uit stand dat komt wel eens voor bij minder goede led lampen in bepaalde schakelingen in de auto zoals wij in de comfortmodule hebben de binnen verlichting langzaam dimde bij deuren weer sluiten voor conventionele glazen halogeen lampjes .
Maar zoveel trekken ze niet je je accu leeg trekt.
Anders wil ik wel eens voor je meten ik digitale ampere tang heb liggen om te meten us die ik even om je pool klem etc .
Ben ook benieuwd wat jou startmotor doet bij bepaalde positie hij wellicht behoorlijk stroom strekt door slijtage of zelfs soms kortsluit ?
startmotor kabels wel goed vast ?
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Ga morgen meten.... vermoed de startmotor April 2018 al eens Bendix gereinigd dus toch maar nieuwe denk ik.
Maar eerst meten, want dan heb je zekerheid.
Bedankt.
Maar eerst meten, want dan heb je zekerheid.
Bedankt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...