Accu loopt leeg!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 mar 2019, 12:34 3 x

Misschien werkt dit filmpje verhelderend......................

https://www.youtube.com/watch?v=KF1gijj03_0
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 mar 2019, 17:57 0 x

correctie :
AudiFanSedert1971 schreef:
06 mar 2019, 09:01

Kijk lekstromen mag zo rond max 300ma zijn incl alarm installatie en standby radio je wagen gewoon moeten starten na 3 dagen .zoals ik begrepen had van Dirk met zijn 150 ma al na 3 dagen niet lukte te starten .

Ondanks je een maand stilstaat bij een benzine motor en normale omstandigheden frisse accu...je gewoon moet starten. Maar dan niet met zulke hoge lek spanningen.
Ik denk eerder dat er problemen zijn of de werking dynamo,bedrading en of de startmotor moeten zoeken.

Of te veel korte ritten gemaakt zijn waardoor de accu te vaak niet de tijd kreeg om op te laden ..

Maar morgen weten wij het het gemeten gaat worden
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

06 mar 2019, 20:07 0 x

Feiten;

De radio zit er al enige jaren in dus de draden voor permanente + en geschakelde zitten goed.
Anders was dit probleem er eerder geweest.

Ik heb nu 4 dagen zonder radio gezet en bleef leeglopen... dus iets langzamer omdat de 150 mAh ontbreekt...

Omdat een multi meter leuk, maar vrienden in Almere hebben meer apparaten en ervaring...
Techniek ik leuk maar ik heb geen ervaring in Accu en lekstromen dus nu Vakman gevonden.

Morgen avond hoop ik hier enige uitslag te geven, tenzij AFS71 dit al namens ons geplaatst heeft.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2019, 07:37 1 x

Heb je geen multimeter dan?
Ik zie het probleem niet zo.
Meten is weten.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

07 mar 2019, 08:01 0 x

Multimeter wel, maar AFS71 heeft iets meer voor grotere stroom bronnen als Dynamo en Startmotor te meten en ook de start stroom en alle 3 accu's die ik er nu in heb.

Ik ga echt niet dure meet apparaten kopen en ik heb daar minder ervaring mee als een andere Rolf ook kan helpen...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2019, 08:36 1 x

Dus je hebt in principe geen lekstroompjes meer in de max 10A range?
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

07 mar 2019, 08:53 1 x

Als je het volgens het filmpje van Rolf afwerkt( Eric the car Guy ) moet je er uit kunnen komen toch?
Je hebt dan inderdaad wel een multimeter nodig die een flinke stroom aan kan. Dat is een eenmalige investering en blijf je altijd blij! Nu heb je drie accu’ s en nog niet starten.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

07 mar 2019, 09:03 0 x

Uh, 3 maar wel 1 nieuwe 1 van oktober 2000 en nog onbekende kleine....
En als je mensen laat meten krijg je een 27 volt accu! :mrgreen:

De batterij conditie meter of stroomsterkte in kabels is lastiger.
Ik vond alleen lekstroom radio die normaal was.
Maar er is meer en de betere zijn er al... ga straks naar toe.

2 weten meer dan 1 en ik heb met deze multi meter geen kans om startmotor die soms vreemd doet te meten.... Ik hoop eind van de middag meer te weten.
Bijlagen
IMG_20190307_085753.jpg
IMG_20190307_085753.jpg (968.29 KiB) 3909 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

07 mar 2019, 12:31 2 x

Ja als je de multimeter op wisselstroom zet krijg je rare uitslagen.
Succes!
Gebruikersavatar
rolf
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2019, 14:50 1 x

Dat mm kan tot 10A meten, ruim voldoende om een lekstroom op te sporen..............en nee, niet om startstromen van startmotoren te meten.
Plaats reactie