10A? Als je iets te lang meet werd deze bij 5 Ampere al behoorlijk warm, net als hulp start kabels dus doe ik niet.
Rolf / Almere had betere, tot 400 Ampere en daar kwam uit;
oude Varta uit oktober 2000 nog 60% dus viel mee, van 80 Ah redelijk overgebleven gezien leeftijd.
Oude Halfords van 54 Ah, leeftijd onbekend 80% dus beter maar eigenlijk iets te klein.
Hankook 72 Ah, heeft geen schade na 1x diep ontladen gevonden, als nieuwe dus die mag blijven.
Deze 3,5 weken oude is dus prima....
Startmotor, in koude winter bij koude start bleef hij wel eens plakken en ging pas na gas geven uit,
geen lekstroom gemeten dus straks Bendix reinigen en nieuw vet als ik tijd ervoor heb, nu werkte deze weer goed, vermoedelijk vet tekort & oud dik vet....
Dynamo; De spanningsregelaar lijkt te laat in te schakelen.... ga nog na meten komende week.
Als je met licht aan of lage toeren korte stukken reed zonder laden..... dan zou dat wel eens oorzaak kunnen zijn... spanningsregelaar vervangen is niet zo duur en die klus valt mee.
Maar eerst kijken of dit werkelijk de oorzaak was... want je weet het nooit 100% zeker.
Tot over een maand voor ik met meer zekerheid kan zeggen wat het werkelijk was.
Accu loopt leeg!
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
handig voor overige forum lezers https://www.youtube.com/watch?v=3WiXDyHs_lE
er was trouwens geen lekstroom te meten...
dit waren mijn tools ... slimme ampere tang multimeter voltcraft vc607 ,accu tester digitaal Voltcraft Bt 12 met schema tabel met weerstand 50 ampere belasting auto tijd belasting , en dynamo accu tester ferve
er was trouwens geen lekstroom te meten...
dit waren mijn tools ... slimme ampere tang multimeter voltcraft vc607 ,accu tester digitaal Voltcraft Bt 12 met schema tabel met weerstand 50 ampere belasting auto tijd belasting , en dynamo accu tester ferve
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2019-03-06 at 19.07.13.jpeg (208.02 KiB) 2026 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Mini meeting was afgelopen donderdag met gratis koffie..... . maar bij een echte meeting Accu meten of je deze winter doorkomt is wel handig voorstel.
De Mini Meeting met 3 A2 rijders was leuk, maar voor andere in de buurt is dat afhankelijk agenda en of de A2 van Rolf beschikbaar is... of hij moet Carpoolen?
De Mini Meeting met 3 A2 rijders was leuk, maar voor andere in de buurt is dat afhankelijk agenda en of de A2 van Rolf beschikbaar is... of hij moet Carpoolen?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...