diagnose stellen,
Het zou gek zijn als een monteur ongeacht het product in dit geval een auto met motorische problemen niet eerst eventuele uitlees apparatuur gaat aansluiten en ook ermee gaat rijden om te weten in welke richting hij moet zoeken.
ja en dit kost veel tijd,dus je mag niet verbaasd zijn tijd geld kost he...ongeacht het bedrijf en hij per uur berekend wordt.
Ondanks een andere monteur van een garage wel of geen audi dealer gekeken heeft of wat die vervangen heeft ,het opnieuw weer naloopt.
Want hij weet niet hoe de deskundigheid van de andere monteur is,de monteur iets vergeten is te checken,montage fouten m.b.t het monteren van eventuele onjuiste onderdelen aan het motorblok. Gebruikte onderdelen gebruiken is kans dat het gemonteerde artikel ook niet helemaal ok is,of het moet van te voren gecheckt zijn.
Ook is voor de monteur van belang de historie goed bijgehouden en altijd vraagt hoeveel km per rit ermee rijd vanwege eventuele kans op vervuiling door koolaanslag ,juiste brandstof gebruikt wordt etc..95 of 98 en de laatste jaren niet onbelangrijk E10 of E5...met een FSI het laatste funest kan zijn...ja zelfs heel BAD
Wat betreft de pechservice van de Anwb vragen ze altijd indien hij gaat uitlezen met zijn universele apparaat waar globaal de fout in zit aan de hand van de foutcode beslist hij nadat eerst het zelf eventueel op te lossen zover de kennis heeft in de materie van heeft waar het aan zou kunnen liggen.
Zover ik weet de afgelopen 38 jaren mijn rijbewijs in bezit is en vele km ters achter de rug heb is de procedure bij Anwb:
Indien de monteur dit ter plekke niet kan oplossen vragen ze altijd waar hij de wagen naar toe mag slepen ,na een dealer in de buurt van het merk,een universele garage zoals een Bosch garage etc., of naar uw huisadres of eigen vertrouwde garage indien u dat wilt .
Men beslist niet voor u..maar als de wagen zo oud is en niet meer te herstellen is bij vastgelopen motor en indien u dit zelf beslist ,wordt hij vaak naar de sloop gebracht in de omgeving waar u gestrand bent.
Ook is het voor de monteur ook van belang hoe netjes de motor ruimte eruit ziet..een motor die verwaarloosd erbij hangt zoals olie lekkage vet besmeurde onderdelen etc. losse of beschadigde draden ,gecorrodeerde stekkers etc.. maakt diagnose stellen moeilijker...of beginnen er sommigen er niet aan....
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,

523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl