Beste mensen,
Wie weet er iets op het volgende, onze centrale deurvergrendeling sluit zich automatisch na een minute ongeveer. En dat is niet zo handig als je je sleutel er in laat zitten, is dit normaal ? P.s dit is geen 1 april grap :-)
Centrale deurvergrendeling automatisch op slot.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tenzij je comfort module een beetje van slag is, gaat het je niet lukken de sleutel in de afgesloten auto achter te laten: het automatisch weer op slot gaan, gebeurt alleen als geen van de portieren is geopend.
Je kunt wel de achterklep openen met de aparte knop op de afstandsbediening (dan blijven de portieren op slot), de sleutel in de auto leggen en de achterklep weer sluiten. Dan heb je je reservesleutel nodig!
Ik heb bij elke auto altijd een tweede sleutel (desnoods zonder chip).
Je kunt wel de achterklep openen met de aparte knop op de afstandsbediening (dan blijven de portieren op slot), de sleutel in de auto leggen en de achterklep weer sluiten. Dan heb je je reservesleutel nodig!
Ik heb bij elke auto altijd een tweede sleutel (desnoods zonder chip).
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Zonder sleutel in contact gaat dit bij de meeste na 1 minuut weer dicht.
Maar met sleutel erin niet.
Of dit bij elke A2 zo is weet ik niet maar ik had het OSS open staan dus geen probleem!
Maar ik heb het eerder gezien bij benzine pomp, even tanken en auto ging op slot....
Een VAG probleem dat vaker voor komt helaas!
Maar met sleutel erin niet.
Of dit bij elke A2 zo is weet ik niet maar ik had het OSS open staan dus geen probleem!
Maar ik heb het eerder gezien bij benzine pomp, even tanken en auto ging op slot....
Een VAG probleem dat vaker voor komt helaas!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Lemaire
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ha duidelijk, ik bedoel ook eigenlijk de sleutel in de auto laten. Ik begrijp dat mijn manier van schrijven de indruk geeft dat de sleutel in het kontakt is blijven zitten. Vandaag had mijn vrouw spullen in de auto gezet en de tas en sleutels op de stoel gelegd. Even praten en plop alles dicht. Ik er dus heen met id de reserve sleutel.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zoals eerder aangegeven is er dan dus iets niet goed. Wanneer de auto automatisch de deuren vergrendelt terwijl er na ontgrendelen wél een portier is geopend (en weer gesloten), dan heeft de auto dat openen kennelijk niet geregistreerd.
Ik rijd al ruim 30 jaar Audi (diverse modellen 80, 90, 100, A2, A3, A4, A6, A8, S8) en de meeste hadden centrale vergrendeling en die werkt zoals ik beschreef: als je de auto ontgrendelt met de afstandsbediening maar je opent geen van de portieren, dan gaan de portieren na een halve of hele minuut weer op slot. Dat is een beveiliging tegen het per ongeluk de auto onafgesloten laten staan: een feature dus en niet een bug om in software-termen te blijven.
Ik rijd al ruim 30 jaar Audi (diverse modellen 80, 90, 100, A2, A3, A4, A6, A8, S8) en de meeste hadden centrale vergrendeling en die werkt zoals ik beschreef: als je de auto ontgrendelt met de afstandsbediening maar je opent geen van de portieren, dan gaan de portieren na een halve of hele minuut weer op slot. Dat is een beveiliging tegen het per ongeluk de auto onafgesloten laten staan: een feature dus en niet een bug om in software-termen te blijven.