Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

29 mar 2019, 17:57 1 x

Vandaag Koppeling set retour gestuurd naar Autodoc.

Was op factuur goede maar verkeerde doos & inhoud.
Rolf lijkt steeds meer gelijk te krijgen.

Ze riepen eerst dat ik alleen dingen die op factuur staan terug kan sturen... maar als ze verkeerde leveren... ik heb geen VW busje.

Het word tijd dat ze daar beter personeel gaan nemen, kreeg ook 5 olie filters en waren er 0 besteld....
Die Mann was wel de goede type.
Ze zijn niet duur maar stond gister met rokende koppeling en nu niets in huis!
Moet ik weer mijn zoon bellen, of hij even met de A2 EV kan slepen!
Wel leuk, een koppeling vrije EV die moet slepen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Jur
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 mar 2019, 20:52 1 x

eekhoorntje schreef:
29 mar 2019, 17:57
Vandaag Koppeling set retour gestuurd naar Autodoc.

Was op factuur goede maar verkeerde doos & inhoud.
Rolf lijkt steeds meer gelijk te krijgen.

Ze riepen eerst dat ik alleen dingen die op factuur staan terug kan sturen... maar als ze verkeerde leveren... ik heb geen VW busje.

Het word tijd dat ze daar beter personeel gaan nemen, kreeg ook 5 olie filters en waren er 0 besteld....
Die Mann was wel de goede type.
Ze zijn niet duur maar stond gister met rokende koppeling en nu niets in huis!
Moet ik weer mijn zoon bellen, of hij even met de A2 EV kan slepen!
Wel leuk, een koppeling vrije EV die moet slepen.
Dat is balen inderdaad. Haal zelf mijn spullen altijd bij Bogijn. Nog nooit problemen mee gehad. Jij ook toe aan een nieuwe koppeling dus? :P
eekhoorntje

30 mar 2019, 09:35 0 x

Beste @ Jur,

Ik koop al vele jaren bij autodoc, misterauto en kreeg altijd wat ik bestelde.
Wel goed controleren of het wel voor mijn auto was want op kenteken zoeken gaf wel eens een foutje.
Zoals schijfremmen achter terwijl je echt trommels hebt, of voor ATL of Fsi trommels achter terwijl daar schijven zitten.

Maar ik kreeg foutloze factuur, alles wat ik bestelde stond erop!
Maar de inhoud doos was totaal verkeerd!

Naast de verkeerde koppeling, ook nog niet besteld zoals Olie filters, Fusee kogels en andere kleinigheden.
Dit betekend dat iemand vermoedelijk meerdere dozen tegelijk vulde en niet controleerde of je de juiste spullen in juiste doos doet, en ook geen gewicht controle na afloop.
Als je na verzamelen klaar bent, de computer weet van elk onderdeel het gewicht en zie je dat er iets fout moet zijn!

Dit is eerste keer dat het hun fout is. Dat ik ooit verkeerde bestelde en niet goed opgelet had... daar geef ik ze niet meer de schuld van.

Bogijn? Nog nooit van gehoord maar ga even kijken hoe deze zijn.

Gezien hun prijzen en vaak aanbiedingen met extra korting, meestal op maandag... bestel ik daar graag.
Online en keurig thuis na een week, maar dan wil je wel de goede hebben....
En laat mijn koppeling is al matig was het iets eerder begeven!

Ik ga bij plaatselijke Rijsbergen of Brezan niet het dubbele betalen of soms nog meer!
Die hebben voorraad die geld kost, prima service en even langs rijden voor ruilen als het toch fout gaat.
Daar haal ik alleen lastige delen die niet online staan of goedkope rubbers voor stuur & Fusee kogels zodat ik geen nieuwe arm hoef te kopen als je die tijdig vervangt.
Een rubber op tijd wisselen, en met 1 bout los halen voldoende, ook geen uitlijnen wat niet echt gratis is.

Maar deze foute koppeling, er waren meerdere klachten binnen gekomen en de persoon die
dit werk heeft gedaan mag nu thuis uitslapen. Keurig Excuus aangeboden en terwijl ik terug stuurde sturen zij gelijk de goede.
Kreeg keurig een mail dat ze nu nogmaals wel de goede Sachs koppeling sturen die besteld was.

Zij moeten echter kiezen, te laat leveren wegens personeel tekort of soms dubieuze uitzendkrachten inhuren... Als je niet de bestelbrief af vink en controleerde... ja, goed personeel is daar ook blijkbaar moeilijk te vinden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
marcelaudi
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 mar 2019, 09:42 0 x

Druk bezig geweest met de nieuwe A3 raamschakelaars . Rechts gaat niet ivm ander aansluiting en links kun je de schakelaar niet in de behuizing vast klikken .

Dus voor de liefhebbers deze set te koop.
eekhoorntje

30 mar 2019, 10:05 0 x

Bogijn.nl?

Na de tip van @Jur even gekeken.....
Koppeling voordelig maar Tandriemsets duurder, SKF compleet €169,- terwijl ik €98,53 betaalde!
Als ze daar nog 10% korting over moeten geven, onder de €90 zullen ze niet lang overleven!

Verder doen ze niet gelijk prijs oplopende wat vele willen....
ga de voorwaarden even nalopen of buitenlandse trage aanbieders ook gelden.
De €3,95 bezorgkosten onder de €59,- bestelling is wel voordelig!

Ga straks even zoeken naar elk jaar nodig delen.
Zoals olie en lucht filters, bougies... en kijk of ze echt die 10% onder de Misterauto & Autodoc gaan!
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2019, 16:38 2 x

ik bestel tegenwoordig veel bij amazon, wel opletten of je de juiste spullen koopt, maar de amazon keuzehulp https://www.amazon.de/Audi-A2-Schr%C3%A ... ef=au_as_r is redelijk correct als je de juiste motor kiest.
een febi bilstein olieafscheider voor 35 euro, https://www.amazon.de/gp/product/B00FZG ... B7XF&psc=1

Een NGK 1825 regellambda voor 109 euro https://www.amazon.de/NGK-LZA11-V1-1825 ... 1-fkmrnull

Het zijn wel allemaal dagprijzen, per dag kan er een paar euro (of veel meer) verschil inzitten.
Zo hadden ze een hele tijd een complete Valeo (Sachs versie) kopellingset voor maar 65 euro, maar deze is nu verdwenen voor deze prijs.

Ik koop alleen rechtstreeks bij amazon zelf, vele artikelen staan er meerdere keren in, van verschillende leveranciers.
Het is wel een megalomane website waar je de bomen vaak niet meer door het bos (in dit geval een regenwoud) ziet.

En veelal gratis, en hele vlotte verzending, ook als je maar 1 onderdeeltje nodig hebt (een Mann oliefilter voor 5,50 incl gratis verzending... bizar) ; ik heb een amazon prime abbo, maar vaak ook zonder dit abbo gratis verzending.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2019, 21:22 0 x

marcelaudi schreef:
27 mar 2019, 20:18
De bestelling binnen gekregen vanuit Polen.

Nieuwe orginele raamschakelaar en spiegelverstelling .

Van het weekend maar even klussen .
Benieuwd naar het resultaat, is het gelukt @marcelaudi?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

03 apr 2019, 21:26 5 x

Vandaag de A2 bij de schadehersteller opgehaald.
Bijna alle zwarte (kunststof)delen zijn opnieuw gespoten, inclusief dak en spoiler.

Schadeherstel_1.jpg
Schadeherstel_1.jpg (69.22 KiB) 3902 keer bekeken
Schadeherstel_2.jpg
Schadeherstel_2.jpg (57.46 KiB) 3902 keer bekeken

Hij staat er weer strak bij, zal hem met de paasmeeting meenemen. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Antonius

03 apr 2019, 23:15 1 x

Vandaag de A2 bij de schadehersteller opgehaald.
Bijna alle zwarte (kunststof)delen zijn opnieuw gespoten, inclusief dak en spoiler.
Fraai Hans-Jan! Het komt als zijde glans over. Heeft het dak ook zo’n finish? Dat lijkt me lastig om te onderhouden. Poetsen en zeker polijsten lijkt me uit den boze... Hoe doe je dat?
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
JJR
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 apr 2019, 23:28 3 x

vandaag weer 400 km gereden, ongeveer 1500km sinds de vervanging van de brandstofrail. Je merkt dat de eerste tank nog even een leermoment/wenmoment van de ECU was vanwege een nu wel goed functionerende motor.

Nu is hij wel weer lekker zuinig en man man man wat rijdt hij nu goed vergeleken met eerst. Blij mee!

Morgen wordt de auto deels opnieuw gespoten ( motorkap) en van het weekend krijgt hij een flinke poetsbeurt. Jammer dat ik niet op de paasmeeting kan zijn!
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
Plaats reactie