Op naar een groene kogel!

Projecten, modificaties en accessoires.
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 apr 2019, 08:52 1 x

jaapje schreef:
20 apr 2019, 00:14

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de maximum snelheid in de praktijk maar ik denk dat het met de gechipte AMF motor toch niet veel meer dan 180 echte km wordt omdat de motor het domweg te zwaar heeft en bij 180 nog maar ongeveer 3200 omw/ min draait en nog lang niet op zijn maximum vermogen zit.
Verkijk je niet op de lage Cw waarde van de A2, een (verlaagde) 1.4 benzine met 75 pk kruipt naar de 178 km/h GPS (190/195 op de teller) en als je durft wellicht nog wel meer.

Maar dit is een super thread, mijn benzine (254K op de teller) begint toch echt een incontinent oud besje te worden motorisch gezien, zat ook al een beetje vrijblijvend rond te neuzen voor een ander blok met wat meer pk's, maar denk dat ik beter een diesel kan kopen i.p.v. geld te stoppen in de huidige.
@Jur , blijf jij met de trommelremmen achter rijden?
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 apr 2019, 10:39 1 x

Benader @luukske even voor de bijzonderheden.

Hij heeft de AMF rijdend met de andere turbo en injectoren.

Schijnt al vrij goed van zijn plek te gaan zonder chip.

Hij weet alle details👍👍👍
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

20 apr 2019, 13:20 0 x

Mijn reactie is gebaseerd op de tabellen van JM Koole, ik weet niet wat voor versnellingsbak de AMF van Lukas heeft maar als die bak in de 5 ongeveer 10% lagere overbrengverhouding heeft kon hij wel eens supersnel worden!😀
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 apr 2019, 20:00 0 x

Tja, mijn A2 is gechipt naar 105 pk en heeft een top van ca. 180 km/uur. Nou rij ik op de snelweg eigenlijk altijd max 120-130. Dat in de vijfde versnelling knort heerlijk. Als ik wil versnellen, dan trekt de motor zonder moeite op. Onder de 100 km/uur, tot ca 90, kan ik nog wel in de vijf blijven rijden. Als ik dan wil versnellen, moet ik echter wel terugschakelen. Dan maakt de motor namelijk nog maar zo'n 1600 tpm. Vroeger met de caravan in de Ardennen, Alpen en de Pyreneeën gereden. Daarbij moet je ook goed op toerental en versnellingen letten. Dat gevoel voor techniek komt met de aangepaste A2-bak weer goed van pas :mrgreen:
Maandag tijdens de meeting in Almere mag je best een stukje in m'n A2 rijden om de aangepaste bak zelf eens te ervaren.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Jur

23 apr 2019, 09:22 0 x

stefan74 schreef:
20 apr 2019, 08:52
jaapje schreef:
20 apr 2019, 00:14

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de maximum snelheid in de praktijk maar ik denk dat het met de gechipte AMF motor toch niet veel meer dan 180 echte km wordt omdat de motor het domweg te zwaar heeft en bij 180 nog maar ongeveer 3200 omw/ min draait en nog lang niet op zijn maximum vermogen zit.
Verkijk je niet op de lage Cw waarde van de A2, een (verlaagde) 1.4 benzine met 75 pk kruipt naar de 178 km/h GPS (190/195 op de teller) en als je durft wellicht nog wel meer.

Maar dit is een super thread, mijn benzine (254K op de teller) begint toch echt een incontinent oud besje te worden motorisch gezien, zat ook al een beetje vrijblijvend rond te neuzen voor een ander blok met wat meer pk's, maar denk dat ik beter een diesel kan kopen i.p.v. geld te stoppen in de huidige.
@Jur , blijf jij met de trommelremmen achter rijden?
Dat is afhankelijk van het aantal pk's en koppel dat ik uiteindelijk zal halen. Als er flink meer vermogen vrijkomt dan zal ik het remsysteem moeten aanpassen om het rijden verantwoordelijk te houden. Mijn doel is dat ik de huidige remmen/schijven/blokken kan blijven gebruiken.
Jur

29 aug 2019, 08:54 2 x

Gisteren is @timmus bij mij langs geweest voor de volgende fase. Hij heeft zijn eigen ontworpen remap geplaatst waardoor de A2 nu ~100pk heeft. Ik heb nog maar kort gereden met de nieuwe map, maar ik moet zeggen dat het me nu al goed bevalt. Door de aangepast bak was de A2 nog trager in het lage toerental, maar dat is met de nieuwe map een stuk beter. Het mooie is dat met een koude motor de default instellingen worden gebruikt en zodra de motor volledig op temperatuur is pas het volle vermogen vrij komt. Dit komt het levensduur van de motor ten goede.

De volgende fase is het plaatsen van een Garret Turbo om de 110pk te gaan benaderen. Ik houd jullie op de hoogte :)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

29 aug 2019, 11:55 1 x

@@Jur

Als je maar 3200 toeren haalde en geen 4000, dan haalde je top in 4e versnelling... of je monteerde 1 maatje lagere banden, als ik van 185/65 naar 185/60 ga zal ik iets meer toeren maken en trekt deze beter.

Wel leuk maar nog meer PK, ik heb op de sloop een omgebouwde Polo gezien en de Turbo eraf gehaald + de ECU, die diesel was op testbank 115 pk maar had wel deuk in opbouw.
Bij 3900 toeren maximaal en boven de 3000 juist minder.

Dit was geen AMF maar BHC motor.
Niet mijn eigendom maar een VW Polo liefhebber die met sloper ging tuning ging doen.
Deze medewerker van plaatselijke sloperij kon dit gewoon meenemen en heeft blokken genoeg,
en ik denk dat vele dit risico niet willen nemen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 aug 2019, 12:59 1 x

Jur schreef:
29 aug 2019, 08:54
Gisteren is @timmus bij mij langs geweest voor de volgende fase. Hij heeft zijn eigen ontworpen remap geplaatst waardoor de A2 nu ~100pk heeft. Ik heb nog maar kort gereden met de nieuwe map, maar ik moet zeggen dat het me nu al goed bevalt. Door de aangepast bak was de A2 nog trager in het lage toerental, maar dat is met de nieuwe map een stuk beter. Het mooie is dat met een koude motor de default instellingen worden gebruikt en zodra de motor volledig op temperatuur is pas het volle vermogen vrij komt. Dit komt het levensduur van de motor ten goede.

De volgende fase is het plaatsen van een Garret Turbo om de 110pk te gaan benaderen. Ik houd jullie op de hoogte :)
Hij heeft ook vast verteld dat hij zelf al jaren met 120 pk op de AMF rijdt en er nu 380.000km op heeft staan? (en z'n 6-bak uiteraard heb je vast ook gezien) ;)
Jur

29 aug 2019, 13:09 1 x

Airspeed schreef:
29 aug 2019, 12:59
Jur schreef:
29 aug 2019, 08:54

Hij heeft ook vast verteld dat hij zelf al jaren met 120 pk op de AMF rijdt en er nu 380.000km op heeft staan? (en z'n 6-bak uiteraard heb je vast ook gezien) ;)
Ja klopt! Hij heeft zijn turbo gemodificeerd en andere injectoren geplaatst. Genoeg opties om meer vermogen te halen dus. :cool:
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 aug 2019, 17:56 0 x

:thumbmin: leuk @Jur!
De groene kogel on the move!

Ben benieuwd of je al wat meer kilometers gemaakt hebt ondertussen, en hoe de re-map bevalt......

Morgen krijgt die van mij ook de Timmus treatment....... helaas heeft van de week mijn intercooler de handdoek in de ring gegooid (een nieuwe is onderweg) Dus maar provisorisch gerepareerd zodat ik mobiel ben. Helaas zal ik dus niet meteen het volle potentieel ervaren van de re-map.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie