Koude start spook
- Lemaire
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is me wat, onze A2 lijkt dan nu ook het slachtoffer te zijn geworden van het koude start spook.. alle voor de hand liggende dingen nagekeken. Filter vervangen, nieuwe gloei kaarsen, uitgelezen geen enkele foutmelding, doorgemeten, vacuüm nagekeken, diesel toevoer en alle tips op dit mooie forum en andere gelezen. enz enz enz. Helemaal geen resultaat. Toch maar weer eens laten uitlezen en toen ... zie foto hieronder. Volgende dag weer laten uitgelezen en toen geen enkele fout code. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van...
- Bijlagen
-
- DB591B7D-E0D2-4B95-BF65-DCE4ADCFC4B4.png (1.73 MiB) 3884 keer bekeken
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welke garage?
Ze meten een 1.4 Vag diesel en niet elke dealer weet onze afwijkende A2 eigenschappen.
Bij koude start probleem, meet eens de spanning accu voor koude start en daarna
nogmaals tijdens de start, hoeveel deze terug viel.
Zowel oude accu of vuile polen, maar ook slechte massa,
als je wilt kan ik morgen middag langs komen, moet nog bij Ikea langs dus Amsterdam licht op de route...
2 weten meer dan 1 en een Pb sturen mag.
Uit de vraag lijkt de warme start foutloos dus alleen koud, eerst gloeien en dan starten...
Gloei bougie is dus nieuwe, en is dat goed gemonteerd en juiste type.
Ik hoor wel of je morgen middag tijd hebt?
Ze meten een 1.4 Vag diesel en niet elke dealer weet onze afwijkende A2 eigenschappen.
Bij koude start probleem, meet eens de spanning accu voor koude start en daarna
nogmaals tijdens de start, hoeveel deze terug viel.
Zowel oude accu of vuile polen, maar ook slechte massa,
als je wilt kan ik morgen middag langs komen, moet nog bij Ikea langs dus Amsterdam licht op de route...
2 weten meer dan 1 en een Pb sturen mag.
Uit de vraag lijkt de warme start foutloos dus alleen koud, eerst gloeien en dan starten...
Gloei bougie is dus nieuwe, en is dat goed gemonteerd en juiste type.
Ik hoor wel of je morgen middag tijd hebt?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zou beginnen met de remlichtschakelaar - die staat erom bekend allerlei rare fouten te kunnen veroorzaken.
De foutmeldingen lijken te wijzen op een of meer slechte contacten. Als de CAN-bus niet goed werkt, kan er van alles mis gaan...
De foutmeldingen lijken te wijzen op een of meer slechte contacten. Als de CAN-bus niet goed werkt, kan er van alles mis gaan...
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Beschadiging aan een kabelboompje?
N75 magneet klep kun je zo vervangen. Controleer eerst de vacuümslangetjes rondom N75 en turbo even...
N75 magneet klep kun je zo vervangen. Controleer eerst de vacuümslangetjes rondom N75 en turbo even...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik wilde dit juist even na reset even proberen , beide lijken nu goed maar met 10x remmen weet je meer... zelfde voor die bekende klep.
Maar kreeg iets te laat een Pb tje... zal wel goed komen.
Maar kreeg iets te laat een Pb tje... zal wel goed komen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Lemaire
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoera het probleem is gevonden, had de Audi al bijna weg gedaan... maar kon het niet uitstaan. Wat bleek de vacuümpomp defect, diesel direct met een fles aangesloten op de pomp en na even aanhouden starte hij gewoon. Morgen maar even opzoek naar een andere vacuümpomp,.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Bedoel je de met vacuumpomp de tandempomp?
Er zit geen pompje in de dieseltank, de tandempomp zuigt de diesel aan. Dus als je de slang loskoppelt is het normaal dat er geen diesel uit de tank wordt aangevoerd.
Er zit geen pompje in de dieseltank, de tandempomp zuigt de diesel aan. Dus als je de slang loskoppelt is het normaal dat er geen diesel uit de tank wordt aangevoerd.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Precies, dan bedoelen we hetzelfdeLemaire schreef: ↑16 mei 2019, 19:10Hoera het probleem is gevonden, had de Audi al bijna weg gedaan... maar kon het niet uitstaan. Wat bleek de vacuümpomp defect, diesel direct met een fles aangesloten op de pomp en na even aanhouden starte hij gewoon. Morgen maar even opzoek naar een andere vacuümpomp,.

Een garage kan het vacuum/aanzuigwerking ook meten indien je twijfelt. Een andere optie is een doorzichtige slang in de brandstofaanvoerslang naar de pomp monteren, zo kan je zien of er na een nachtje staan toch niet lucht in je leiding komt.