Op zoek naar A2

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 mei 2019, 20:22 0 x

Oké . Dat wist ik niet. Het is wel een Nederlandse auto.
marcello1969

24 mei 2019, 22:46 0 x

Klopt dat is best vreemd ondanks dat het een Nederlander is.

Klopt Johan.
Ik heet daar Luposutie :D
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 mei 2019, 09:47 1 x

welkom!

Mijn ervaring is dat een auto kopen best lastig is....
Ik heb alleen in weekend tijd en je zou het liefst de auto voor de aankoop even naar een garage brengen met een ervaren monteur die naar de essentiële zaken kijkt. Maar dat is lastig te organiseren. Vooral als je hem niet in de buurt aanschaft.

De laatste keer heb ik de auto laten brengen naar een garage in de buurt van aankoop, door de verkoper en heb op mail bemerkingen ontvangen.
Dat is fraudegevoellig maar je hebt iig iets waar je je op kan richten. Tenzij je zelf technische kennis genoeg heb...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 mei 2019, 11:08 1 x

marcello1969 schreef:
24 mei 2019, 11:12
vraag ben gisteren bij een hele mooie staal blauwe uit 2003 met 13700 km geweest op de Veluwe echt een plaatje om te zien van buiten en van binnen ik was verkocht Tot de motor werd gestart Deze tikte ook net als de andere .Alleen had deze ook een soort kikker geluid in de motor die bij het gas geven mee gaat met de de toeren van de motor is iemand daar mee bekend?
Dat "kikker" geluid herken ik wel. Vorig jaar op Kreta hadden we een Aygo als huurauto, en het geluid viel zelfs mijn vriendin op. Met het opwarmen van de auto ging het geluid wel weg. De combinatie van korte stukjes, plankgas naar boven op bergweggetjes, en het misbruik wat bij een huurauto past zullen niet geholpen hebben.

Het kan goed bij kantelende zuigers passen, of wellicht de klepstoters. Hoe dan ook kun je met de zoekfunctie nog wel wat informatie vinden. Hoeft niet per se een reden te zijn om de auto te laten staan, maar wel met deze vraagprijs denk ik persoonlijk...

Wat betreft de auto in Markelo zou je kunnen bellen met vragen over de NAP-stand. Soms heeft namelijk een garage een typefout gemaakt in het invoeren van een km-stand (nulletje te weinig), dat zou dan met een overzicht van alle geregistreerde standen na te lopen zijn. Wel imponeert de vraagprijs ook hier fors gezien de presentatie (versleten voetmatten, ontbrekende dubbel bodem kofferbak, waarschijnlijk defect OSS).

De colourstorm uit Putten ziet er op de foto's goed uit! Zoals altijd wel kritisch blijven ;)
Johan 3L

25 mei 2019, 11:24 2 x

marcello1969 schreef:
24 mei 2019, 22:46
Klopt dat is best vreemd ondanks dat het een Nederlander is.

Klopt Johan.
Ik heet daar Luposutie :D
Nee je heet daar Luposuctie :cool:
marcello1969

26 mei 2019, 20:33 1 x

JA klopt Johan. Luposuctie -))))))

Thanks voor de reacties .Gelukkig ben ik niet de enige die een kikker hoort -) lol
Maar klopt dan is de prijs helaas te veel ondanks dat die auto er super uitziet en goed rijd verder !!

Gister ben ik wezen kijken in putten naar de rode Audi .Hij rijd op zich wel goed ziet er best redelijk strak uit
Voor mij gevoel maken de 16 inch velgen met plattere banden meer lawaai Dat vind ik minder
Want ik wil juist een stille auto De blauwe was stiller!! op de kikker na -)

Andere min puntjes op rechter voor spatbord is stukje blanke lak af is denk kwaal bij rood
en beide koplampen hebben doffe plekken
en bij het zwart op bumpers en en spatbordranden schijnt hier en daar het rood beetje door (is wel goed op te lossen wegwerken )
en hij mist een afdekklepje voor zekeringen En de control unit van de airco is beetje beschadigt is ook audi kwaaltje-)

Rood is leuk maar ook weer lastig nog heel ff denken -)
bjmeengs
Audi A2 clublid

08 jun 2019, 19:42 0 x

Heb je al een geschikte Audi A2 gevonden .
Was benieuwd.
Plaats reactie