Even voorstellen
- bjmeengs
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zelf vind ik dat de monteur van Jan Eenink er ook wel naar kan kijken. Je hebt het probleem al gelijk vanaf de aankoop.
Mathijs heeft er ook veel kijk op. Heb zelf ook problemen gehad bij de aankoop, maar het is wel opgelost op die manier. En je houdt de kosten laag.
Mathijs heeft er ook veel kijk op. Heb zelf ook problemen gehad bij de aankoop, maar het is wel opgelost op die manier. En je houdt de kosten laag.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi Wilfred,
Helemaal eens met HansJan maar dat wist je al!
Het is voor iedereen nu een vervelende situatie, voor jullie omdat je geen betrouwbare auto hebt, voor Jan omdat hij afhankelijk is van diverse monteurs en voor Lukas ( A2 dokter) omdat hij weer de problemen van een ander op mag lossen.
Ik ben ook maar een huiskamermonteur maar de foutcodes geven toch duidelijk aan dat A de blower niet altijd genoeg druk levert en dat B het probleem met de luchtmassameter niet echt opgelost is.
De tips van Gerrit Speek ( onze grote vraagbaak) zou ik zeker ter harte nemen.
Daarbij nog gevoegd dat de auto waarschijnlijk veel langer dan1 jaar heeft stil gestaan zou ik nu niet verder meer naar diverse lokale Garage’s gaan bezoeken maar direkt een afspraak in Waalwijk gaan maken.
De A2 met die fantastische ATL motor ( serieus!) is het echt waard om snel weer in konditie te komen
Voor de monteur van Jan ( Mathijs ) is dit een niet veel voorkomende motor, Lukas heeft zelf 2 A2 met ATLmotor.
Succes.
Helemaal eens met HansJan maar dat wist je al!
Het is voor iedereen nu een vervelende situatie, voor jullie omdat je geen betrouwbare auto hebt, voor Jan omdat hij afhankelijk is van diverse monteurs en voor Lukas ( A2 dokter) omdat hij weer de problemen van een ander op mag lossen.
Ik ben ook maar een huiskamermonteur maar de foutcodes geven toch duidelijk aan dat A de blower niet altijd genoeg druk levert en dat B het probleem met de luchtmassameter niet echt opgelost is.
De tips van Gerrit Speek ( onze grote vraagbaak) zou ik zeker ter harte nemen.
Daarbij nog gevoegd dat de auto waarschijnlijk veel langer dan1 jaar heeft stil gestaan zou ik nu niet verder meer naar diverse lokale Garage’s gaan bezoeken maar direkt een afspraak in Waalwijk gaan maken.
De A2 met die fantastische ATL motor ( serieus!) is het echt waard om snel weer in konditie te komen
Voor de monteur van Jan ( Mathijs ) is dit een niet veel voorkomende motor, Lukas heeft zelf 2 A2 met ATLmotor.
Succes.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dan ben ik benieuwd wie er tot op heden naar gekeken heeft, want 5 weken verder nog geen oplossing betekent maar weinig zicht op de echte oorzaak.bjmeengs schreef: ↑09 jun 2019, 10:58Zelf vind ik dat de monteur van Jan Eenink er ook wel naar kan kijken. Je hebt het probleem al gelijk vanaf de aankoop.
Bespaar verdere frustratie, laat een goede second opinion uitvoeren met dito kostencalculatie en probeer dan met Jan in de minne te schikken.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het is altijd vervelend als dit soort klachten zich voordoet en je afhankelijk bent van derden. Laat staan een diagnose op afstand uitvoeren.
Als het mijn auto zou zijn dan zou ik ( heb zelf ook een ATL-gechipped) :
1. Controleren wanneer brandstof filter voor het laatst vervangen is. Niemand controleert of de garage deze heeft vervangen. Garages zijn enigszins terughoudend omdat de ontluchtingsnippel nogal eens breekt en je een nieuw filterhuis incl filter mag vervangen. Echter deze moet eigenlijk wel elke 60dkm vervangen worden en de ATL is hier gevoelig voor. Symptomen, rook en inhouden. Er hoopt zich in de loop der tijd sludge op in het filter wat uiteraard de doorstroom bemoeilijkt.
2. Zoals aangegeven de speling op de turbo-as controleren op ( teveel) speling. 3. Als de boel dan toch open ligt, de gangbaarheid van de schoepen controleren en vervolgens voor de zekerheid aan uitlaatzijde de turbo volspuiten met Mr. Muscle ovenreiniger. Daarna uitlaat terug en uurtje in laten werken. Na dat uurtje goed warmrijden en de turbo flink laten werken. Al het losgeweekte roet wordt dan eruit geblazen.
Tot nu toe heeft me dat bij 3 tdi volledig uit de brand geholpen.
De foutcode LMM hangt samen met evt turbo problemen. Wanneer de turbo niet reageert binnen het bereik of snel varieert kan de LMM dat niet altijd bijbenen en zal hij in noodloop schieten. Ik lees overigens niks over deze noodloop wat mij enigszins verbaast. Turbodruk buiten bereik = noodloop, toch?
Laat ons vooral weten wat de oorzaak en oplossing was van de klachten, daar leren we weer van.
Succes and just my 2 cents
Als het mijn auto zou zijn dan zou ik ( heb zelf ook een ATL-gechipped) :
1. Controleren wanneer brandstof filter voor het laatst vervangen is. Niemand controleert of de garage deze heeft vervangen. Garages zijn enigszins terughoudend omdat de ontluchtingsnippel nogal eens breekt en je een nieuw filterhuis incl filter mag vervangen. Echter deze moet eigenlijk wel elke 60dkm vervangen worden en de ATL is hier gevoelig voor. Symptomen, rook en inhouden. Er hoopt zich in de loop der tijd sludge op in het filter wat uiteraard de doorstroom bemoeilijkt.
2. Zoals aangegeven de speling op de turbo-as controleren op ( teveel) speling. 3. Als de boel dan toch open ligt, de gangbaarheid van de schoepen controleren en vervolgens voor de zekerheid aan uitlaatzijde de turbo volspuiten met Mr. Muscle ovenreiniger. Daarna uitlaat terug en uurtje in laten werken. Na dat uurtje goed warmrijden en de turbo flink laten werken. Al het losgeweekte roet wordt dan eruit geblazen.
Tot nu toe heeft me dat bij 3 tdi volledig uit de brand geholpen.
De foutcode LMM hangt samen met evt turbo problemen. Wanneer de turbo niet reageert binnen het bereik of snel varieert kan de LMM dat niet altijd bijbenen en zal hij in noodloop schieten. Ik lees overigens niks over deze noodloop wat mij enigszins verbaast. Turbodruk buiten bereik = noodloop, toch?
Laat ons vooral weten wat de oorzaak en oplossing was van de klachten, daar leren we weer van.
Succes and just my 2 cents

- CobaltA2
Afspraak met de A2 dokter is in wording.
Brandstoffilter is volgens onderhouds boekje bij 173367 ruim een jaar geleden vervangen door een merkdealer, nog geen 10.000 km mee gereden dus.
Hoe kan ik dat zelf controleren, of het überhaupt gebeurd is?
Wel heb ik twee keer een toevoeging aan de diesel gedaan, het roken is wel minder.
Benieuwd wat de A2 dokter constateert.
Brandstoffilter is volgens onderhouds boekje bij 173367 ruim een jaar geleden vervangen door een merkdealer, nog geen 10.000 km mee gereden dus.
Hoe kan ik dat zelf controleren, of het überhaupt gebeurd is?
Wel heb ik twee keer een toevoeging aan de diesel gedaan, het roken is wel minder.
Benieuwd wat de A2 dokter constateert.
- DED@2
- Audi A2 clublid
Controleren brandstoffilter kan alleen door het filter element te verwijderen en te inspecteren. De A2 dokter kan dit voor je doen. Aan de andere kant zal hij zo zwart zijn dat je nauwelijks iets zal zien, tenzij hij vol met sludge zit. Zwarte diesel drap.
Waarschijnlijk idd veel korte ritten gereden en te weinig goed op temperatuur gekomen. Goed om te horen dat roken minder wordt. Rijdt de auto ook navenant beter?
Waarschijnlijk idd veel korte ritten gereden en te weinig goed op temperatuur gekomen. Goed om te horen dat roken minder wordt. Rijdt de auto ook navenant beter?
- CobaltA2
Nope zeker niet! Ik moet wekelijks naar school in Breda en als ik dan met 80km/u in moet voegen op de snelweg omdat de invoegstrook ophoud wordt ik niet blij. Ineens is het complete vermogen van de motor weg. Moet dan de auto uitzetten en weer opnieuw starten, dan heb ik weer tijdelijk vermogen. Ik noem hem inmiddels de flinstone auto. Zeker nu ik zwanger ben, moet ik gewoon een auto hebben waar ik van op aan kan.