Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Pimoso
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
In het weekend de nieuwe dynamo gemonteerd met nieuwe riem. Het hitteschild toch maar gemonteerd ivm hitte naar de stekkeraansluiting op de dynamo, die op de gereviseerde meer naar de uitlaat zit. Ik heb nu een waarde van 13,6V met verbruikers aan. Hitteschild afgeknepen op plek waar warmeluchtslang zat, nu rudimentair. Verder de olieaanvoer en pijlstokbuis geheel verwijderd en blindplaatje gemonteerd. Ook de EGR geheel verwijderd en blindplaatje. Dat ruimt lekker op!
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@ArcSissy
Goed bezig, nou nog de remklauwen een kleurtje geven.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
vandaag de nieuwe brembo´s en zimmerman´s binnen gekregen voor de 1.2. ook op aanraden van herr doktor.
na een eindje rijden springt de turbo ineens uit en de motorstoringslamp aan. Nu doet de turbo het weer alleen het lampje blijft branden. Nu maar opzoek naar de oorzaak.
na een eindje rijden springt de turbo ineens uit en de motorstoringslamp aan. Nu doet de turbo het weer alleen het lampje blijft branden. Nu maar opzoek naar de oorzaak.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Beste Aart, sommige vinden Matt Zwart ook een kleurtje....
De Hittebestendige van Action Spectrum Spraypaint is tot 800c en houd redelijk....
Jammer dat je Herr Dockter niet de spuitbus gaf want zonder schijven gaat dat makkelijk als ze toch los hangen.
Zelf had ik ooit Rode en die spuitbussen verkopen ze helaas niet meer.
De Hittebestendige van Action Spectrum Spraypaint is tot 800c en houd redelijk....
Jammer dat je Herr Dockter niet de spuitbus gaf want zonder schijven gaat dat makkelijk als ze toch los hangen.
Zelf had ik ooit Rode en die spuitbussen verkopen ze helaas niet meer.
- Bijlagen
-
- IMG_20180112_125946.jpg (1.71 MiB) 3702 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Lar
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Het is heerlijk om (weer) jarig te zijn en precies dat te doen waar je zin in hebt. Fijn mijn verjaardagscadeau geïnstalleerd en vervolgens isolatiemateriaal onder de bestaande motorkapmat aangebracht. Vanavond naar de Kwartel (Zuiderstrand) Doeggie
- Bijlagen
-
- 20190622_121813.jpg (9.17 MiB) 3693 keer bekeken
-
- 20190622_131911.jpg (9.49 MiB) 3693 keer bekeken
-
- 20190622_115946.jpg (4.18 MiB) 3693 keer bekeken
- Antonius
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Afgelopen week was ik vrij en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat aan de A2 te laten doen. Bij een poetsbedrijf de auto laten polijsten, de bekleding laten reinigen en het interieur een ozon behandeling laten ondergaan tegen de nare 'natte honden' geur die ik soms rook. Zelf voorafgaand aan dit het pollenfilter verwijderd en nadien een nieuwe geplaatst (geen overbodige luxe, de oude was erg vies).
De airco laten controleren. Deze bleek prima in orde maar omdat het laatste wat ik van airco onderhoud heb kunnen vinden van 2009 was besloten om toch het koelmiddel te laten vervangen. De airco koelt nu voelbaar beter.
Tenslotte bij de monteur de 4 krikpunten versterkt met de rubbers van Hans -Jan. Dat lukte me zelf niet met mijn brezan krikje. De monteur heeft 2 goede garagekrikken en veel meer lef...
Zo staat de auto er nu bij:
De airco laten controleren. Deze bleek prima in orde maar omdat het laatste wat ik van airco onderhoud heb kunnen vinden van 2009 was besloten om toch het koelmiddel te laten vervangen. De airco koelt nu voelbaar beter.
Tenslotte bij de monteur de 4 krikpunten versterkt met de rubbers van Hans -Jan. Dat lukte me zelf niet met mijn brezan krikje. De monteur heeft 2 goede garagekrikken en veel meer lef...
Zo staat de auto er nu bij:
Audi A2 1.4 CS blauw 2005
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren
Porsche 924S my 1987
Simplex Amsterdam 50 'er jaren