
Welke veren?
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Later dit jaar wil ik veren en dempers gaan vervangen. Omdat ik een LPG installatie achterin heb liggen is het gewicht wat toegenomen en lijkt de A2 achter dus iets lager te liggen. Lijkt mij dus handig iets stuggere/zwaardere/sterkere veren eronder te plaatsen. Ik weet niet welke veren ik daarvoor geschikt zijn en daar heb ik dus jullie expertise voor nodig, shoot! 

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb exact hetzelfde, aua motor met lpg die je vorig jaar met de meeting hebt kunnen aanschouwen. Jij hebt ook geen Oss dak ? Dan kun je de veren van een aua motor met oss gebruiken. Heb ik ook gedaan , geen hangende kont. Dan kun je nog altijd iets met de hoogte doen met de bovenste rubbers op de veren, deze zijn er ook in 2 diktes. Origineel partsnr 8Z0511115S ik heb ze in samenhang met de Bilstein B4.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Op autodoc.nl zie ik veren van 9,5 mm dikte standaard.
De 10,25 en 10,50 voor mijn panorama dak.
Ook zijn er 4 en 5 slagen veren te leveren en de 305 mm zijn voor de nieuwere latere....
Een AUA en eerste BBY hebben de 338 hoge nodig, en ja, die ringen boven, ik heb ook aangepaste onder gedaan na een beetje bij dremelen..... dus geen 1x 11 mm ringen maar 2x11 = 22 mm.
Dan komt je kont omhoog en heb je meer zicht in de spiegels.
De dure en mooier gekleurde Rode, Gele of Blauwe veren zijn voor mijn te hard....
En met de 17" Make Up spiegeltjes en extra lage banden zou ik dat niet doen.
Met de dubbele rubbers dus 11 mm verhoogde en de OSS veren die ik voor mijn dak al nodig had....
Het kan zijn dat de oude rubbers ingedrukt en soms verbrokkeld zijn en minder als helft hebben.
De Beige ringen onder komen er dus niet meer, erg dun en zacht en worden zo overbodig.
Vaak ontbreken die en zijn meestal binnen 5 jaren verpulverd en weggespoeld.
Groetjes van een laag bij de grondse koper van een extra lage achterzijde ooit, die alleen lage nummerplaten in de binnenspiegel kon lezen... Nu weer beter zicht en ik ga straks nog iets omhoog met nieuwe veren!
De 10,25 en 10,50 voor mijn panorama dak.
Ook zijn er 4 en 5 slagen veren te leveren en de 305 mm zijn voor de nieuwere latere....
Een AUA en eerste BBY hebben de 338 hoge nodig, en ja, die ringen boven, ik heb ook aangepaste onder gedaan na een beetje bij dremelen..... dus geen 1x 11 mm ringen maar 2x11 = 22 mm.
Dan komt je kont omhoog en heb je meer zicht in de spiegels.
De dure en mooier gekleurde Rode, Gele of Blauwe veren zijn voor mijn te hard....
En met de 17" Make Up spiegeltjes en extra lage banden zou ik dat niet doen.
Met de dubbele rubbers dus 11 mm verhoogde en de OSS veren die ik voor mijn dak al nodig had....
Het kan zijn dat de oude rubbers ingedrukt en soms verbrokkeld zijn en minder als helft hebben.
De Beige ringen onder komen er dus niet meer, erg dun en zacht en worden zo overbodig.
Vaak ontbreken die en zijn meestal binnen 5 jaren verpulverd en weggespoeld.
Groetjes van een laag bij de grondse koper van een extra lage achterzijde ooit, die alleen lage nummerplaten in de binnenspiegel kon lezen... Nu weer beter zicht en ik ga straks nog iets omhoog met nieuwe veren!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Jur
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:48
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ook ik ben mij aan het oriënteren op nieuwe veren. Ik hoop bij de sleutelmeeting mijn veren en schokdempers te vervangen. De geschikte dempers heb ik al uitgezocht. Ik ga voor het setje dat @jmkoole ook heeft aangeschaft. Met betrekking tot de veren hecht ik met name aan comfortabelheid en niet aan sportiviteit. Kan iemand mij een mooi verenset aanbevelen?
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@Jur , Je zou dit setje ook nog kunnen overwegen.
@chipsoer & @eekhoorntje , Bedankt voor jullie advies. Ga opzoek naar veren die geschikt zijn voor een A2 met OSS.
@chipsoer & @eekhoorntje , Bedankt voor jullie advies. Ga opzoek naar veren die geschikt zijn voor een A2 met OSS.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Sorry voor de offtopic, maar:
@Jur Ik heb Sachs veren laten monteren, vooral eigenlijk omdat ze redelijk goedkoop waren
Type 997 854 en 996 648. Verder zou ik aanraden de toplagers mee te vervangen, plus een aantal schroeven en rubbers.
@Jur Ik heb Sachs veren laten monteren, vooral eigenlijk omdat ze redelijk goedkoop waren
