Originele trekhaak met bevestiging Audi A2
Forumregels
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
Dit is de plek om A2 onderdelen te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop!
- edje13
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wie weet wat het verschil qua bevestiging is tussen fietsendragerhaak en “de” echte trekhaak? Het liefst met beeldmateriaal (en ja ik heb gegoogled, maar niks kunnen vinden
).

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Het plaatje met klinknagels met type en merk erop...
De tot 1000Kg is echte.
De tot 75 Kg fietsendrager en naast elkaar zie je dunnere platen.
Het verschil is dus ingeslagen!
Of foto word het lastiger zichtbaar.
De tot 1000Kg is echte.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- edje13
- Audi A2 clublid
Dat je het verschil ziet aan het typeplaatje begrijpt denkelijk wel iedereen. Mij gaat het puur om de montage verschillen.eekhoorntje schreef: ↑08 aug 2019, 20:16Het plaatje met klinknagels met type en merk erop...
De tot 1000Kg is echte.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Brink verkoopt voor Fietsendragers een Kogel met Lip.
Dit word verkocht voor Hybride met RMC erop!
Dan past een draaiende aanhanger er niet op, dit is lichte versie en die afwijkende kogel wisselen is niet toegestaan.
Ooit waren ze ook voor A2 1.2 Tdi en AUA te leveren.
Daar mag maar 75 kg op.
Je ziet het aan de kogel maar omdat een mede forum lid hier een andere kogel opgezet heeft?
Dan past de aanhanger wel maar die platen aan zijkant zijn ook veel dunner.
De montage lijkt vrijwel hetzelfde.
https://brink.eu/nl-nl/trekhaken/type-t ... khaak-rmc/
Dit word verkocht voor Hybride met RMC erop!
Dan past een draaiende aanhanger er niet op, dit is lichte versie en die afwijkende kogel wisselen is niet toegestaan.
Ooit waren ze ook voor A2 1.2 Tdi en AUA te leveren.
Daar mag maar 75 kg op.
Je ziet het aan de kogel maar omdat een mede forum lid hier een andere kogel opgezet heeft?
Dan past de aanhanger wel maar die platen aan zijkant zijn ook veel dunner.
De montage lijkt vrijwel hetzelfde.
https://brink.eu/nl-nl/trekhaken/type-t ... khaak-rmc/
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- HansJan
- Moderator
Alhoewel deze op het Duitse forum ook beschikbaar is, ben ik zeker voornemens om de montage vast te leggen!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
@Airspeed - is het jou opgevallen dat de plaatjes op de foto die jij deelde anders zijn dan degene op 7zap.com?
Ook op het Duitse forum is hier een draadje over gestart: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... erkupplung
Ook op het Duitse forum is hier een draadje over gestart: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... erkupplung
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mijn plaatjes zijn vlgs mij hetzelfde als op de foto op pag 1 van dit draadje en die uit het A2 freunde topic:

Jouw link van het duitse forum, die daar getoond worden door een lid, die lijken idd anders en zijn volgens mij al een keer nagemaakt, lijken daar ook van staal. Mijne zijn van alu. Functioneel lijkt het echter beide hetzelfde te bewerkstelligen toch? (alhoewel ik die stalen een logischer vorm vind hebben)
Heeft Radj inmiddels de plaatjes nog van de oorspronkelijke auto kunnen (achter)halen?

Jouw link van het duitse forum, die daar getoond worden door een lid, die lijken idd anders en zijn volgens mij al een keer nagemaakt, lijken daar ook van staal. Mijne zijn van alu. Functioneel lijkt het echter beide hetzelfde te bewerkstelligen toch? (alhoewel ik die stalen een logischer vorm vind hebben)
Heeft Radj inmiddels de plaatjes nog van de oorspronkelijke auto kunnen (achter)halen?
- HansJan
- Moderator
Je hebt gelijk, niet goed gekeken
Vermoedelijk zijn degene op het Duitse topic van een eerdere / eerste variant en degene op 7zap.com de nieuwere versies.
De laatste versie kost bij de Duitse dealer €80 per stuk excl MwsT
Ik heb gevraagd of dat voor zo'n klein en simpel onderdeel wel klopt, maar daar konden ze niets aan veranderen. Heel idioot, maar dat ga ik niet uitgeven. De oorspronkelijke auto is niet meer beschikbaar, daarom zoeken we nu samen naar een oplossing.

De laatste versie kost bij de Duitse dealer €80 per stuk excl MwsT

- Stanley-Efu
Ik zou ook graag een trekhaak (v 1000 kg, geen fietsdrager) willen aanschaffen, voor 2005 BBY motor, dus geschikt voor de 1000 kg trekgewicht.
Ik lees op het forum o.a. over de speciale montagebussen die in het frame geboord moeten worden.
Ik zie veel vraag naar een trekhaak, en trekhaakbedrijven op internet leveren in 1e instantie niet veel op.
Is een complete trekhaakset nog wel gebruikt of nieuw te krijgen? Wie weet waar?
Ik lees op het forum o.a. over de speciale montagebussen die in het frame geboord moeten worden.
Ik zie veel vraag naar een trekhaak, en trekhaakbedrijven op internet leveren in 1e instantie niet veel op.
Is een complete trekhaakset nog wel gebruikt of nieuw te krijgen? Wie weet waar?