08 aug 2019, 10:10
0 x
Ik heb geleerd;
Schakelen zonder koppeling is slecht voor je tanden.... en het is erg ruw met rijden.
Verder koop ik graag voor €60,- een oude Automaat van Polo, de 3 en nieuwere 4 bak passen beide, maar 3 lijkt me voldoende en de 4 is duurder en moeilijker te vinden.
Ik heb in Rusland gevraagd of er een plaat op de elektro motor komt.
Dat is een soort licht gewicht vliegwiel of dat ze het op een andere manier vast zetten.
De ring tussen motor en bak word met Laser uit Aluminium plaat gemaakt en ik vermoed midden deel.
De plaat is 8 mm dik.
Dit is ook de reden waarom ik 2 kleinere motortjes rechtstreeks op de assen gezet heb.
Geen Differentieel nodig en bij veel Gas geven niet alleen 97 Km vooruit maar ook Achteruit!
Wel is kruipen op minimale hoeveelheid mogelijk en je remt ook af op de motor, en regenereerde stroom.
Nu zijn die motoren een ramp om te vinden, Toyota kan ze niet meer leveren, die uit 1982 en alleen reviseren kan nog. Dus ook ik moet voor 2e keer voor de bak kiezen.
De Huidige direct aangedreven is snel weg bij stoplicht maar op top trager en zoemde als Maya de Bij.
Boven 75 Km steeg het stroomverbruik enorm en tot 60Km lekker zuinig.
Dit is ook de reden dat er tenminste een 2 bak tussen moest en mijn 1e dus leuke brommobiel voor de stad is geworden!
Als je op de motor voor&achteruit wilde moet je wel 2 kabels hebben en schakelkast er tussen.
Bij alleen vooruit is het 1 kabel en dan via massa retour!
Met de bak er tussen is dat geen probleem meer.
Het regenereren kost extra dure schakelkast en afhankelijk aantal KM en jaren gebruik verdien je dat soms terug, maar Duitsers gingen van 17 naar 31 cent per Kwh thuis!
Naast hun Stink kolen, ook de Kern Energie eruit....!
Verder adviseer ik 3 laad stekkers te monteren!
De 3 Fase krachtstroom voor bij jezelf thuis... via service klep olie vul plek.
De 2 fase 230 Volt stekker voor bij familie laden in olie pijlstok gat.
De Openbare Paal stekker in tankdop gat,
De Accu:
De 18650 of de Tesla versie, iets duurdere en grotere en per Kwh goedkopere 21700 cellen die
18x65 mm zijn of 21x70 mm zijn een ramp om goed te solderen, boutje lukt niet en te heet gaan ze stuk...
Zwaar soldeer station en snel goed vast zetten, of dure puntlas machine die op juiste waarde moet staan... en bij 1 cel defect een ramp voor doormeten en vervangen!
Daarom mijn advies; Kies duurdere blok accu, die ook 3,6 volt is naast Li- ion en Li-po ook nog in andere nog duurdere versie die tot 30 jaren mee kunnen en in ISS dus in de ruimte zitten in Space Station!
Dit zijn zware blokken met laad beveiliging en geen stekkers maar nu bouten die je met plaatjes aan elkaar kunt schroeven!
Met 12x blok kom je leeg (2,9Volt) op 34,6 volt vol op 12x4,15=49,8 volt.
Dus geen 12x = 43,2 volt roepen want dat is maar half vol voor opslag waarde!
Deze Accu is een blok met 2 bouten.
Daar een plaatje op leggen en de moeren vast zetten en dan kapjes erop, net als sommige wiel moeren met plastic kapje afgedekt hebben!
Wel dien je meerdere maten te kopen.
De 2x 6 opstelling is handigste en hoge op de huidige accu plek.
Iets lagere tegen de bumper kant aan, dus hoewel zelfde spanning minder inhoud....
Ook onder naast de achteras mag je 2 accu pack maken.
Zowel uitlaat als tank is tenslotte weg!
Voorin bepaalde de motor en regelkasten de ruimte, en daar is het een echte puzzel!
Tussen motor en bumper, liever niets!
Ja, bij aanrijding zie je daar de radiateur vaak geraakt tot het blok aan toe!
Dus alleen achter tegen schutbord en dan houd je weinig over.
Wielkasten, links 6 en rechts 6 en weer een pack erbij!
Ja, dat is met kabels en oogjes dus niet de plaatjes maar het kan er in!
Maar wegens aanrijding kansen zou ik het zelf niet doen!
Dubbele bodem!
Ja, daar passen 3 Pack in dus veel stroom maar je auto gaat wel met de reeds ingebouwde overhangen.
Sport veren extra stug en dik nodig en hoe stuur je dan?
Ook die extra Km zou ik niet toepassen.
Onder voor stoelen, ja 2x6 daar is wel redelijk veilig, denk om maat 47 achterin!
En de lade mag in de verkoop als je die had!
Ik ga straks even foto zoeken van deze dure lange levensduur blokken.. en ja, zelf ophalen want ze mogen niet voor Export naar Europa, maar wel ingebouwd in Auto!
Ja, dankzij Trump moeten we dus kiezen voor Li-on of Li-Po en de echte goede die 30 jaren mee gaan zelf halen... ik neem straks daarom een hele maand inbouw vakantie!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...