Ik heb mijne gekocht bij piet Heijl in Den Bosch (daar woon ik ook). Zoek eens in de wat betere auto onderdelen zaken.[/quote]
Ik ben even aan het zoeken gegaan want ik heb ooit eens zo'n ding verwijderd uit een VW-Polo en moest dat nog ergens hebben liggen en ja ik had hem nog! Even 12V op het blauwe draadje gezet en met multimeter spanning gemeten aan het ingaande deel (daar waar de antennekabel erin gaat) en jawel 12V spanning! Ook maar even bij de uitgang(naar de radio) gemeten en geen spanning! Dus dit is juist en moet dus een Phantomvoeding zijn. Hetzelfde ook even geprobeerd met de halfordsantenneversterker maar daar meet ik aan beide uitgangen geen spanning, dit is dus een "gewone" antenneversterker.
Heb ik nog wel één probleem, de antenne ingang van de Phantomvoeding (waar dus de antennekabel van de auto erin moet) heeft een zeer klein (dun) gat, dit is een afwijkende maat t.o.v. de gangbare antennenpin (die hier dus niet inpast). Aan de auto antennekabel zit n.l. een "gewone" maat pin. Aan de uitgaande kant(richting radio) komt ook een dun pinnetje uit maar daar heb ik wel een verloopstukje voor, ben benieuwd of er ook een verloopstukje bestaan van een dikke (normale) pin naar een dun gat.
Ga daar vandaag even in de automaterialenzaak naar op zoek.
Theo