Sigarettenaansteker + lader vraagje
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
- Locatie: Barneveld
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb een mooi opbergvakje onder mijn handrem en daar heb ik een handige draadloze oplader voor mijn mobiel. Kan het kwaad om deze draadloze oplader continue aangesloten te laten op de sigarettenaansteker? Trekt het de accu leeg of andere zaken ?
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Meten met digitale meter?
Ja, als je de juiste zekering eruit haalde doet deze niets meer.
Dan daar meten op beide of er stroom loopt of niet, eventueel met en zonder telefoon meten.
Weet je gelijk hoeveel in auto zelf laden koste!
Ik heb een Sigarenplug met USB aansluiting, geeft normaal de accu spanning weer, en bij telefoon laden de laadstroom... maar bij geen gebruik bleef er wel een Blauwe LED en het display van deze met 12,8 volt branden die na enkele dagen naar 12.7 volt ging!
Maar op de juiste zekering meten en je weet het.
Ja, als je de juiste zekering eruit haalde doet deze niets meer.
Dan daar meten op beide of er stroom loopt of niet, eventueel met en zonder telefoon meten.
Weet je gelijk hoeveel in auto zelf laden koste!
Ik heb een Sigarenplug met USB aansluiting, geeft normaal de accu spanning weer, en bij telefoon laden de laadstroom... maar bij geen gebruik bleef er wel een Blauwe LED en het display van deze met 12,8 volt branden die na enkele dagen naar 12.7 volt ging!
Maar op de juiste zekering meten en je weet het.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Op de sigarettenaansteker staat constant 12 volt, een oplader zal altijd wel wat stroom trekken. Dus ik zou dan handmatig de stekker in- en uitpluggen bij het instappen.
Andere optie is om een geschakelde plus te zoeken om de stroom vanaf te tappen, bijvoorbeeld van achter de radio of vanuit het zekeringen kastje. Dan laadt je telefoon op als de auto op contact staat. Iets meer werk, maar naar mijn mening de netste oplossing.
Andere optie is om een geschakelde plus te zoeken om de stroom vanaf te tappen, bijvoorbeeld van achter de radio of vanuit het zekeringen kastje. Dan laadt je telefoon op als de auto op contact staat. Iets meer werk, maar naar mijn mening de netste oplossing.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Een oplader trekt (ook zonder op te laden telefoon) altijd stroom. Als dat 10 mA is, raak je 1,7 Ah per week kwijt. Dat kun je wel een paar weken volhouden.
Een digitale spanningsmeter (zoals @eekhoorntje heeft) in de aansteker trekt al snel 40 mA, dat is 7 Ah per week.
Je laat / laadt je telefoon toch niet in de auto als je er zelf niet in zit, dus aansluiten op via contact geschakelde plus (15) is de juiste oplossing.
Een digitale spanningsmeter (zoals @eekhoorntje heeft) in de aansteker trekt al snel 40 mA, dat is 7 Ah per week.
Je laat / laadt je telefoon toch niet in de auto als je er zelf niet in zit, dus aansluiten op via contact geschakelde plus (15) is de juiste oplossing.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Als je geen spanningzoeker of multimeter hebt wordt het lastig. Aan de andere kant bij elke bouwmarkt heb je er wel een voor 20€ of zo.
Als ik me de kleurcodering goed herinner is het een zwarte draad met een blauwe markering (lijn) en 2,5mm2 dikte. Dan kan je laden wat je wilt. Er zit er sowieso een onder de stuurkolom, maar ook elders in de auto.
Of je komt een keer langs en dan ELO ik je wel


Als ik me de kleurcodering goed herinner is het een zwarte draad met een blauwe markering (lijn) en 2,5mm2 dikte. Dan kan je laden wat je wilt. Er zit er sowieso een onder de stuurkolom, maar ook elders in de auto.
Of je komt een keer langs en dan ELO ik je wel



- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
- Locatie: Barneveld
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bedankt voor de reacties ! Antwoorden zijn me duidelijk maar met mijn beperkte klusvaardigheid klinkt dit als een klusje die ik liever uitbesteed aan een handige harry van het forum hier
@DED@2 ik stuur je even een pb.

@DED@2 ik stuur je even een pb.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
1 De Multi meter van Action kosten geen €20,- en 4 halen is beetje erg veel......
2 De Sigarenplug lader met 2 aansluitingen kan bij 2 telefoons flink stroom trekken, maar de
blauwe lampje Led + display met 12.7 volt gebruikte nihil, 0,8 mA dus valt best mee!
3 Hoeveel weken is dat voor start probleem garantie?
Ik heb een Hankook van 74 Ah toen ze nog open waren, nu accumegastore failliet?
2 De Sigarenplug lader met 2 aansluitingen kan bij 2 telefoons flink stroom trekken, maar de
blauwe lampje Led + display met 12.7 volt gebruikte nihil, 0,8 mA dus valt best mee!
3 Hoeveel weken is dat voor start probleem garantie?
Ik heb een Hankook van 74 Ah toen ze nog open waren, nu accumegastore failliet?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...