Schuifdak gaat langzaam dicht en stopt
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hallo ben begonnen aan mijn schuifdak. Via de bediening is hij helemaal open gegaan prima dus
Echter nu wil ik hem dichtdoen, maar heeft geen kracht genoeg om te sluiten.
Staat nu nog half open.
Hoe ga ik hem dicht krijgen?
Tips?
Echter nu wil ik hem dichtdoen, maar heeft geen kracht genoeg om te sluiten.
Staat nu nog half open.
Hoe ga ik hem dicht krijgen?
Tips?
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Flink wat tijd vrij maken en dan aan de gang:
viewtopic.php?f=11&t=8695
Ik denk dat je dan een heel eind komt,
Voor mij was alleen de vraag wat voor smeermiddel ga je gebruiken, maar dat weet vast wel iemand.
Succes!
viewtopic.php?f=11&t=8695
Ik denk dat je dan een heel eind komt,
Voor mij was alleen de vraag wat voor smeermiddel ga je gebruiken, maar dat weet vast wel iemand.
Succes!
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Vervelend! Heb er geen ervaring mee (zelf geen oss) maar er schijnt inderdaad een handmatige manier te zijn om 'm dicht te krijgen.
Heb ook weleens gelezen dat je 't dak kan "helpen" dicht te gaan dmv een zuignap tegen het raam te zetten en mee te trekken of duwen tegelijk met de elektromotor....... Of dat raadzaam is; geen idee, maar ik denk wel dat je je dak weer dicht wil hebben.
Hoop dat je een oplossing kan vinden, succes!
Edit: misschien kan je hier wat mee,
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... pen.36743/
Heb ook weleens gelezen dat je 't dak kan "helpen" dicht te gaan dmv een zuignap tegen het raam te zetten en mee te trekken of duwen tegelijk met de elektromotor....... Of dat raadzaam is; geen idee, maar ik denk wel dat je je dak weer dicht wil hebben.
Hoop dat je een oplossing kan vinden, succes!
Edit: misschien kan je hier wat mee,
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... pen.36743/
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Goede link. Ga daarmee aan de slag. Meerdere tips zijn altijd welkom, ook voor meerdere die het probleem hebben of krijgen. Ongelooflijk dit systeem als je het systeem van de italianen. Fiat panda ziet. Is mijn vrouw haar zonnedak al tig jaren prombleemloos. Beetje onduits dit dakje. Zal audi dit vergeven, tis mijn eerste vw produkt na 40jaren sturen



- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Tip van OSS meester @Ron47:
Indien het dak scheef trekt, dan is de plastic meenemer die de slede naar voren trekt afgebroken.
De manier om het dak dicht te krijgen is:
Schuif het dak aan de zijde die het verste aan de achterzijde van de auto zit met kracht naar voren totdat het aan beide zijden even ver openstaat.
Geef dan binnen met de schakelaar kleine zetjes om het dak te sluiten terwijl iemand anders tegelijkertijd met de hand probeert de niet meebewegende zijde naar voren te duwen. Probeer daarbij er voor te zorgen dat het dak niet scheef trekt.
Het laatste stukje dient met flinke klappen schuin naar voren op het glaspaneel slaand in de vergrendeling gedwongen te worden. Dat wil nog wel eens lastig zijn. Met een houten klosje en een hamertje lukt het vaak ook wel.
Je hoeft niet bang te zijn dat je met stompe slagen het glas kapot maakt, dat is heel sterk en we (Ron) hebben nog genoeg reserve panelen liggen.
Succes!
Indien het dak scheef trekt, dan is de plastic meenemer die de slede naar voren trekt afgebroken.
De manier om het dak dicht te krijgen is:
Schuif het dak aan de zijde die het verste aan de achterzijde van de auto zit met kracht naar voren totdat het aan beide zijden even ver openstaat.
Geef dan binnen met de schakelaar kleine zetjes om het dak te sluiten terwijl iemand anders tegelijkertijd met de hand probeert de niet meebewegende zijde naar voren te duwen. Probeer daarbij er voor te zorgen dat het dak niet scheef trekt.
Het laatste stukje dient met flinke klappen schuin naar voren op het glaspaneel slaand in de vergrendeling gedwongen te worden. Dat wil nog wel eens lastig zijn. Met een houten klosje en een hamertje lukt het vaak ook wel.
Je hoeft niet bang te zijn dat je met stompe slagen het glas kapot maakt, dat is heel sterk en we (Ron) hebben nog genoeg reserve panelen liggen.
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Zelf ervaring na motor weghalen en met ruwe handschoenen dicht duwen!
Dan de losse motor dicht drukken en die stopt dan in Dicht stand....
Nu dak is dicht gedrukt en de losse motor ook in dicht staand staat is deze weer terug te zetten.
Wel stekker los maken om foutje te voorkomen.
Zonder motor gaat makkelijk, de inbus ook geprobeerd maar die ging mijn te zwaar.
Ik heb na loshalen motor al 4 dagen dicht geduwd... en dat ging prima, even aanloop tot in grendel...
Als je met 2 personen bent en samen kunt duwen gaat nog beter mits je dit gelijk doet.
Dan de losse motor dicht drukken en die stopt dan in Dicht stand....
Nu dak is dicht gedrukt en de losse motor ook in dicht staand staat is deze weer terug te zetten.
Wel stekker los maken om foutje te voorkomen.
Zonder motor gaat makkelijk, de inbus ook geprobeerd maar die ging mijn te zwaar.
Ik heb na loshalen motor al 4 dagen dicht geduwd... en dat ging prima, even aanloop tot in grendel...
Als je met 2 personen bent en samen kunt duwen gaat nog beter mits je dit gelijk doet.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Jij zegt
probeert de niet meebewegende zijde naar voren te duwen. Probeer daarbij er voor te zorgen dat het dak niet scheef trekt.
dit geld neem ik aan voor de achterste ruit.
De voorste plaat zal goed gaan. Zoja, dan is het een kwestie om de achterste ruit door iemand naar voren te duwen, op momenten dat ik de schakelaar schoksgewijs indruk toch?
probeert de niet meebewegende zijde naar voren te duwen. Probeer daarbij er voor te zorgen dat het dak niet scheef trekt.
dit geld neem ik aan voor de achterste ruit.
De voorste plaat zal goed gaan. Zoja, dan is het een kwestie om de achterste ruit door iemand naar voren te duwen, op momenten dat ik de schakelaar schoksgewijs indruk toch?
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Eekhoorn(moet wennen aan je naam trouwens)
Jij schrijft
Zelf ervaring na motor weghalen en met ruwe handschoenen dicht duwen!
Dan de losse motor dicht drukken en die stopt dan in Dicht stand....
Motor, waar? plus bedoel je de bedrading van motortje afhalen en alles handmatig dichtdouwen?
Jij schrijft
Zelf ervaring na motor weghalen en met ruwe handschoenen dicht duwen!
Dan de losse motor dicht drukken en die stopt dan in Dicht stand....
Motor, waar? plus bedoel je de bedrading van motortje afhalen en alles handmatig dichtdouwen?