Schuifdak gaat langzaam dicht en stopt
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je 2 daken open hebt.... ik dacht alleen voorste....
Maar bij scheef is recht drukken met motor vrij zwaar, de kabel moet dan verspringen.
Mijn ervaring is dat na demonteren motor, mag even aan kabel blijven hangen voldoende is voor dicht schuiven.
Eerst achterste goed, dan voorste net als op de motor gaat.
Maar voor je motor terug zet, eerst even knop drukken want de motor maakt een aantal slagen en staat nog open!
Hij telde het aantal omwentelingen en anders klopt het niet meer.
Maar na dicht maken halen vele de stekker los, 1 persoon die probeerde en hij bleef weer open.
Ratelde het dak alleen maar of is van de platen scheef?
Ik heb niet gelezen of alleen ratel van motor dus kabels kloppen niet meer of ook scheef deel zit.
Maar bij scheef is recht drukken met motor vrij zwaar, de kabel moet dan verspringen.
Mijn ervaring is dat na demonteren motor, mag even aan kabel blijven hangen voldoende is voor dicht schuiven.
Eerst achterste goed, dan voorste net als op de motor gaat.
Maar voor je motor terug zet, eerst even knop drukken want de motor maakt een aantal slagen en staat nog open!
Hij telde het aantal omwentelingen en anders klopt het niet meer.
Maar na dicht maken halen vele de stekker los, 1 persoon die probeerde en hij bleef weer open.
Ratelde het dak alleen maar of is van de platen scheef?
Ik heb niet gelezen of alleen ratel van motor dus kabels kloppen niet meer of ook scheef deel zit.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Vuil op rail of lege accu?
De accu moet boven 12.4 volt zitten in rust stand, andere binnenkort nieuwe... dus even opmeten.
De accu moet boven 12.4 volt zitten in rust stand, andere binnenkort nieuwe... dus even opmeten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Schuifdak is weer dicht gewoon op de motor. Echter achterste plaat heeft een kier zie foto en wat scheef staat ie.
Schuifdak weer wat open zetten en de achterste plaat recht duwen als ik het schuifdak weer dicht doe?
Hoor gaarne eekhoorn hoe nu tactisch te handelen
Schuifdak weer wat open zetten en de achterste plaat recht duwen als ik het schuifdak weer dicht doe?
Hoor gaarne eekhoorn hoe nu tactisch te handelen
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Beide beetje open, motor met 3 schroeven uit aandrijving halen, kabels mogen blijven.
Dan eerst achterste recht en dicht duwen, dan pas voorste en tot volgende jaar wachten want met mooi weer kun je open rijden, eerst rest van auto doen, vele hebben een helaas niet werkende...
Zodra je dak dicht zit op knop dicht drukken terwijl de motor er los onder hangt... dan monteren bij dicht dak en staat deze weer in juiste positie.
PS, die garage, mooie boekenplank voor analfabeten!
Dan eerst achterste recht en dicht duwen, dan pas voorste en tot volgende jaar wachten want met mooi weer kun je open rijden, eerst rest van auto doen, vele hebben een helaas niet werkende...
Zodra je dak dicht zit op knop dicht drukken terwijl de motor er los onder hangt... dan monteren bij dicht dak en staat deze weer in juiste positie.
PS, die garage, mooie boekenplank voor analfabeten!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
- Locatie: Sliedrecht
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Dit is een typisch geval van een losgehaakte, dan wel afgebroken, koppeling tussen de meenemer van het voorste en het achterste paneel.
Gebeurt niet vaak maar kan dus ook nog kapot gaan.
De methode is dezelfde als die HansJan eerder beschreef maar dan moet je ook tegelijkertijd het achterste paneel handmatig meeduwen en in zijn vergrendeling proberen te krijgen. Dit is een stuk lastiger dan bij het voorste paneel.
Als de ruit scheef trekt is het handiger om mijn methode te gebruiken ipv de motor te demonteren . De motor zorgt er dan namelijk voor dat de vergrendeling aan de zijde waar de meenemer niet van de kabel is afgebroken in ieder geval makkelijk in zijn vergrendeling schiet en dan gaat de andere kant ook soepeler.
Als ik het goed zie op de foto dan zal het heel lastig worden en moet de hele zaak uit het dak en daarna uit elkaar en moet de kapotte achterslede worden vervangen.
Succes er mee.
Gebeurt niet vaak maar kan dus ook nog kapot gaan.
De methode is dezelfde als die HansJan eerder beschreef maar dan moet je ook tegelijkertijd het achterste paneel handmatig meeduwen en in zijn vergrendeling proberen te krijgen. Dit is een stuk lastiger dan bij het voorste paneel.
Als de ruit scheef trekt is het handiger om mijn methode te gebruiken ipv de motor te demonteren . De motor zorgt er dan namelijk voor dat de vergrendeling aan de zijde waar de meenemer niet van de kabel is afgebroken in ieder geval makkelijk in zijn vergrendeling schiet en dan gaat de andere kant ook soepeler.
Als ik het goed zie op de foto dan zal het heel lastig worden en moet de hele zaak uit het dak en daarna uit elkaar en moet de kapotte achterslede worden vervangen.
Succes er mee.
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ron bedankt. Zal alle tips overwegen. Uiteraard zal ik melden welke weg uit eindelijk geholpen heeft. Bydewee op een versleten handremkabel na is de ex bijna sloopauto cumlaude apk goedgekeurd. 2 klussen nog
Dakje
Olie aanslag slangen rond de egr klep. Deze ga ik vervangen. Carterontluchtingslang zit ook rondom olievuil.
Al met al valt niet tegen.
Dakje
Olie aanslag slangen rond de egr klep. Deze ga ik vervangen. Carterontluchtingslang zit ook rondom olievuil.
Al met al valt niet tegen.
- Cooper
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
- Locatie: Baarn
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Met een klos hout tikkend aan de achterkant glasplaat met de rubbere hamer is het me gelukt. Cm voor cm. Elke keer kijkend hoe de afstanden waren weerskanten.. En ja hoor de plaat ging netjes naar beneden. Al met al in mijn geval een klusje van een kwartier. Zucht
. Kan gewoon de eerste plaat opend gebruiken. Prima zo. Bedankt voor de uitleg uiteraard. De a2 is weer gestroomlijnd.
