Hoe bouwt men de dynamo uit(1.4 benzine met airco)

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
andretti_a2
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

12 sep 2017, 10:51 0 x

hallo collega's
ik ben een dynamo aan het uitbouwen van een 1.2 tdi met airco. Moet ik dezelfde handleiding volgen als hierboven of is het bij een 1.2 tdi anders? Ik heb erg weinig ruimte. Bedankt! groeten Andre 
Ik rij al sinds 2013 met deze fijne auto! :mrgreen:
andretti_a2
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

12 sep 2017, 16:09 0 x

via de radiator kant lukte het niet. Als je de luchtslang weghaalt van het luchtfilter kun je hem aan de linkerkant eruit trekken. Wat een gepruts zeg. Maar het is gelukt! 
Ik rij al sinds 2013 met deze fijne auto! :mrgreen:
Lucas_A
Motortype: Weet ik niet

19 sep 2019, 17:02 1 x

Ron47 schreef:
01 mar 2016, 21:13
Min van de accu los. Bedrading van de dynamo loshalen.. De bout op de spanrol met sleutel 16 verdraaien zodat de polyriem slap valt en van de poulie afgenomen kan worden. De olievulleiding van het verzamelbakje losklikken en op zij leggen. Het verzamelbakje uit het front schroeven en uit de auto nemen. Hetzelfede doen met de oliepeilstokgeleiding. Het metalen beschermkapje op het uitlaatspruitstuk verwijderen en natuurlijk
het deksel dat op de motor is geschroefd
. Nu heb je voldoende ruimte om de dynamo naar boven toe uit het motorcompartiment te tillen.
Natuurlijk eerst nog even met sleutel of dop 13 de 2 bouten waarmee de dynamo zelf aan het support, dat weer aan de motor zit geschroefd, helemaal er uit draaien
Dan zit de dynamo los maar zal pas na wat wrikken uit de ophangpunten vallen. Ik gebruik daarvoor een stuk hardhout, waardoor de schroefbussen in de dynamosteun wat opzij schuiven.
Beste Ron47 welke deksel is dat op de motor? ik heb enkel een deksel op de plek waar de distributiesnaar ligt.... heb je een foto?

Als de onderdelen binnen zijn ga ik een foto reportage maken van het werk.

groetjes
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 sep 2019, 19:50 0 x

Als je een oude Windows 7 computer hebt, ik heb DVD set voor je dan zodat je alles kunt zien en weet hoe en in welke volgorde het moet.

Ook gelijk voor de rest van je auto, maar wel een computer met DVD speler of losse moet je hebben.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie