Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Na een lange dag ploeteren over de Duitse wegen, toch een onderdeel weren te bemachtigen voor het volgende project

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- Peter_Maathuis
- Moderator
Die (veerpootlagers) had ik wel voor je gehad op de sleuteldag, maar helaas was je er niet bij 

- rolf
Dat waren dan hele dure veerpootlagers geworden.... Denk niet dat ze dat nog zoveel km hadden volgehouden.....Peter_Maathuis schreef: ↑19 okt 2019, 22:51Die (veerpootlagers) had ik wel voor je gehad op de sleuteldag, maar helaas was je er niet bij![]()

- HansJan
- Moderator
Een zeer uniek schaalmodel gekocht die volledig met de hand is gemodificeerd. Mooie aanvulling op de verzameling 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Vandaag Auto Part Time gepoetst.....
Zo was het, en zo moet het worden!
Met polijstschijf op Accu boor en met commandant 4 gedaan, daarna met remmen reiniger schoon gemaakt en na gepolijst met tandpasta.
De andere moet nog maar Accu is leeg.
Ik kan er dus 1 per dag doen als het droog is.
Nu mezelf even reinigen want naast de auto zit ik er ook flink onder!
De kleurloze kunststof primer en 2 K Blanke lak doe ik pas als er 8 lampen klaar zijn.
Anders is deze dure bus na 1x spuiten hard geworden en ik doe er ook 8 lampen mee....
Net als Pocoloco ooit heeft gedaan... even reinigen en spuiten maar!
Zo was het, en zo moet het worden!
Met polijstschijf op Accu boor en met commandant 4 gedaan, daarna met remmen reiniger schoon gemaakt en na gepolijst met tandpasta.
De andere moet nog maar Accu is leeg.
Ik kan er dus 1 per dag doen als het droog is.
Nu mezelf even reinigen want naast de auto zit ik er ook flink onder!
De kleurloze kunststof primer en 2 K Blanke lak doe ik pas als er 8 lampen klaar zijn.
Anders is deze dure bus na 1x spuiten hard geworden en ik doe er ook 8 lampen mee....
Net als Pocoloco ooit heeft gedaan... even reinigen en spuiten maar!
- Bijlagen
-
- IMG_20191028_145000.jpg (703.94 KiB) 3609 keer bekeken
-
- IMG_20191028_145116.jpg (353.35 KiB) 3609 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-poli ... tikel.html
Helaas is de goedkopere Wolfcraft die ik heb niet meer leverbaar... de spons neemt ook Com4 op en is lastig schoon te maken, heb er 3 daarom.... voor schoonmaken, en tandpasta ook... even gemerkt...
Helaas is de goedkopere Wolfcraft die ik heb niet meer leverbaar... de spons neemt ook Com4 op en is lastig schoon te maken, heb er 3 daarom.... voor schoonmaken, en tandpasta ook... even gemerkt...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Peter_Maathuis
- Moderator
Eerder deze week moest ik constateren dat de ontwaseming van de voorruit te wensen over laat - het was me al opgevallen dat ook met airco aan de ruiten de neiging hadden te beslaan. Dus maar eens even module 8 (HVAC) uitgelezen en dan blijkt de klep die lucht naar boven moet sturen (V107) niet open te gaan...
Van mijn sloper had ik nog een V107 + V70 (temp regelklep) module liggen, maar vervanging vergt volgens het werkplaatshandboek uitbouw van het hele dashboard. Gelukkig vond ik op het Duitse forum instructies om het zonder uitbouw van het dashboard te doen, maar ik lag dus wel gisteren en vandaag een paar uur met mijn hoofd tussen de pedalen
De diagnose-software meldde ook de G263-sensor (binnentemperatuur) als defect, dus die bij de dealer gehaald (€ 34, het dubbele van de prijs bij autodoc, maar wel meteen beschikbaar) en die ook meteen vervangen nu ik er gemakkelijk bij kon komen. Ik las over problemen om de connector van de sensor te krijgen en vervolgens de sensor uit de houder, maar als je de sensor aan de connector uit de houder trekt, gaat dat gemakkelijk en daarna connector van de sensor loskoppelen is zo ook veel eenvoudiger.
Foutcodes gewist en een proefrit van 10 km gemaakt - alles werkt weer goed en de foutcodes zijn (nog?) niet terug gekomen.
Van mijn sloper had ik nog een V107 + V70 (temp regelklep) module liggen, maar vervanging vergt volgens het werkplaatshandboek uitbouw van het hele dashboard. Gelukkig vond ik op het Duitse forum instructies om het zonder uitbouw van het dashboard te doen, maar ik lag dus wel gisteren en vandaag een paar uur met mijn hoofd tussen de pedalen

De diagnose-software meldde ook de G263-sensor (binnentemperatuur) als defect, dus die bij de dealer gehaald (€ 34, het dubbele van de prijs bij autodoc, maar wel meteen beschikbaar) en die ook meteen vervangen nu ik er gemakkelijk bij kon komen. Ik las over problemen om de connector van de sensor te krijgen en vervolgens de sensor uit de houder, maar als je de sensor aan de connector uit de houder trekt, gaat dat gemakkelijk en daarna connector van de sensor loskoppelen is zo ook veel eenvoudiger.
Foutcodes gewist en een proefrit van 10 km gemaakt - alles werkt weer goed en de foutcodes zijn (nog?) niet terug gekomen.