16 nov 2019, 22:22
0 x
En weer een stapje verder!
De remmen en koppeling zijn ontlucht en doen het weer prima! Daarnaast heeft mijn garage m uitgelezen, gereset en opnieuw uitgelezen. Er blijft 1 storing over, p1178. Dat is de lambdasonde. Maar welke van de 2....tijd gegoogled en het zou sensor 1 zijn, degene voor de katalysator. Dus die eruit gehaald, contacten en draden gecontroleerd, maar ziet er allemaal ok uit. Nieuwe NGK sensor besteld dan maar (uiteraard de dure van de 2 mogelijkheden....) en dan hopelijk t motorlampje ook uit tijdens t rijden.
En hoewel nog geen andere banden, toch een eerste lange rit gemaakt, 120km heen gister en vandaag weer terug: prima resultaat!! Hij rijdt echt goed en heb nog geen extra aandachtspunten kunnen ontdekken! En ook geen abs of epc of andere storingen meer. Ik vermoed dat de totaal rotte accu daarvoor zorgde.
Onder de indruk hoe zo’n autootje nog rijdt na 280000km en een beetje aandacht!
Als iemand toevallig nog een set goede zomerbanden weet in de maat 185/60/15, dan hou ik me aanbevolen. En ik kan mn been niet helemaal lekker op t gaspedaal zetten voor de lange stukken, dus mss eens kijken naar een cruise control. Daarvoor hoef je geloof ik niks te programmeren en alleen te wisselen?