Olie lampje brandt niet bij contact
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi allen, ik weet niet of het al lang speelt maar het valt mij nu pas op. Het olielampje brandt niet als ik het contact aanzet.
Kan het zijn dat dan de sensor stuk is? Olie is gewoon wel goed op peil.
Kan het zijn dat dan de sensor stuk is? Olie is gewoon wel goed op peil.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
In de rechthoek tussen de ronde klokken is na contact aan zetten daar een aantal te zien, olie zit er ook tussen en als het goed is komt er oranje OK te staan, nu zie je hier op foto de Temperatuur en km staan...
Er is geen lampje, lege tank komt hier ook, net als lage olie pijl de meeste van na vakantie 2002 gemaakte.
Er kan als daar een signaal voor olie komt meestal ½ liter bijgevuld worden, teveel is ook niet goed.
Er is geen lampje, lege tank komt hier ook, net als lage olie pijl de meeste van na vakantie 2002 gemaakte.
Er kan als daar een signaal voor olie komt meestal ½ liter bijgevuld worden, teveel is ook niet goed.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Daan86
Ik zie nu idd dat het in het display zit. Staat op OK. Dus dat is goed.
Nog wel een vraagje. Met ruitenwisservloeistof laag en tank bijna leeg komt er een waarschuwing via het display en een enorme harde piep. Kan dat ergens nog wat zachter gezet worden of uit? Ik schrik me elke keer het leplazerus.
Nog wel een vraagje. Met ruitenwisservloeistof laag en tank bijna leeg komt er een waarschuwing via het display en een enorme harde piep. Kan dat ergens nog wat zachter gezet worden of uit? Ik schrik me elke keer het leplazerus.

- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, je blijft gewoon schrikken...........Daan86 schreef: ↑09 nov 2019, 14:22Ik zie nu idd dat het in het display zit. Staat op OK. Dus dat is goed.
Nog wel een vraagje. Met ruitenwisservloeistof laag en tank bijna leeg komt er een waarschuwing via het display en een enorme harde piep. Kan dat ergens nog wat zachter gezet worden of uit? Ik schrik me elke keer het leplazerus.![]()

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bijvullen van de betreffende vloeistoffen werkt het meest effectief ...Daan86 schreef: ↑09 nov 2019, 14:22Ik zie nu idd dat het in het display zit. Staat op OK. Dus dat is goed.
Nog wel een vraagje. Met ruitenwisservloeistof laag en tank bijna leeg komt er een waarschuwing via het display en een enorme harde piep. Kan dat ergens nog wat zachter gezet worden of uit? Ik schrik me elke keer het leplazerus.![]()

Wist trouwens niet dat er ook een controle op zat voor te laag niveau van de ruitenwisservloeistof,
weer wat geleerd.
- Daan86
Nou lekker dan.

Goeie tip!Peter_Audi_A2 schreef: ↑09 nov 2019, 15:08Bijvullen van de betreffende vloeistoffen werkt het meest effectief ...![]()

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je nog die Roze van de afgelopen zomer had, flink sproeien om die budget Action zooi kwijt te raken, mensen die bumper kleven flink boos maken, en dan met blauwe bijvullen.
Ik kreeg keurig signaal dat ik kon stoppen met bumperklevers te pesten!
Ik had al eerste vast gevroren sproeiers rijwind en koude waren voldoende en na koffie pauze kon is pas sproeien. Maar wel leuk, een Bumper kleef alarm.... normaal vul ik elke maand en heb het niet eerder gehoord....
Ik kreeg keurig signaal dat ik kon stoppen met bumperklevers te pesten!

Ik had al eerste vast gevroren sproeiers rijwind en koude waren voldoende en na koffie pauze kon is pas sproeien. Maar wel leuk, een Bumper kleef alarm.... normaal vul ik elke maand en heb het niet eerder gehoord....

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De hint van @eekhoorntje is (terecht) om te zorgen dat je rond deze tijd winter-ruitensproeiervloeistof in je reservoir hebt (blauw) ipv zomer-ruitensproeiervloeistof (roze).