Marti schreef: ↑13 nov 2019, 12:04
https://www.youtube.com/watch?v=ejEETz-_Qwc
Het enthousiasme spat er vanaf in deze Youtube-video van maar liefst 20 minuten. Op een heel onderhoudende manier worden de kwaliteiten van de A2 onder de loep genomen en vergeleken met hedendaagse auto's.
Zijn er nog meer video's met vergelijkbaar kijkplezier?
Wel… dat zet me aan het denken.
We kunnen natuurlijk ook zelf een filmpje maken!
Even brainstromen. Het moet er een worden waar “timing” belangrijk bij is.
We moeten iemand redelijk saai over de A2 laten vertellen. Iemand die veel te trots is op het model/zijn auto. Ik denk aan bijvoorbeeld Frans, maar het is slechts een voorstel. Ik sta open voor alles.
Ergens op een ietwat vreemde locatie gaat hij in beeld vertellen over de Audi A2. Er moet een goede cameraman zijn. Aart??
Ondertussen zie je in een hoek van het beeld, redelijk ver weg, Kobus in zijn episch blauwe overall door een weiland lopen.
Voordat je het in de gaten hebt wordt hij werkelijk knoerthard door een struisvogel boven op zijn kop gepikt. Auw!! Ja: een struisvogel! gek, hè! Moet te regelen zijn: een struisvogel.
De camera draait een beetje bij zodat het resultaat niet in beeld is.
Al pratende over zijn professioneel aangebrachte geluidisolatie en schofterig goedkoop verkregen sportmeubilair (enige vorm van jaloezie mag doordringen), wordt er om de auto gelopen. Langzaam zie je dat een plas olie zijn schoenen bereikt, maar het wordt genegeerd. (zijn slechts voorbeelden).
In beeld is duidelijk te zien dat het helemaal niet zo heel makkelijk is om de achterstoelen te verwijderen. Lichte rugklachten worden gesimuleerd.
ook het weer terugplaatsen van de motorkap zorgt voor bedekte scheldwoorden.
Details als een langzaam leeglopende band moet er voor zorgen dat je je niet concentreert op wat de persoon in kwestie allemaal verteld. Dat aluminium een geschikt materiaal is voor de A2 cabrio is iets wat je dagen na het bekijken van het filmpje nog bezighoudt: “hoe zag die cabrio er ook al weer uit?”.
Tijdens de proefrit zie je net in een zij-achterruitje dat er een fietser dusdanig wordt gesneden dat hij zich met één been net niet overeind kan houden zeer verontwaardigd en luid scheldend een sloot in fietst. Ik denk aan HansJan. Die is geknipt voor deze rol.
Nogmaals: het moet heel vilein aanwezig zijn. Mag niet opvallen. Geen taartengooi humor. Dat past niet bij een A2.
Er zijn een paar giga-mooie meiden aanwezig op de set. Beelden daarvan halen de uiteindelijke film niet. Ik ken het Audi A2 publiek en weet dat dergelijke beelden niet gewaardeerd worden, maar ja: de opnamedag moet voor mij ook wel wat hebben.
Ik heb nog niet echt goed nagedacht en type uit de losse pols. Eekhoorntje moet er ook in natuurlijk, maar ja: timing is belangrijk. Als hij teveel inbreng heeft wordt het een grote rariteitenkabinet en dat is ook niet de bedoeling.
Nogmaals: dit is uit de losse pols en het moet nog vorm krijgen. Meer inbreng wordt gewaardeerd. Als het maar netjes blijft en meerwaarde heeft voor een prachtig A2 beeld-document.