Koude voeten
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Even een vraagje.
Pak en beet een week geleden deed de kachel het gewoon en had ik netjes warme voeten soms zelfs heel erg warm.
Maar nu lijkt er geen warme lucht beneden te komen met ijsklompen als gevolg. Verder is het wel warm in de auto.
Iemand ideeën? Temperatuursensor die wellicht stuk is?
Pak en beet een week geleden deed de kachel het gewoon en had ik netjes warme voeten soms zelfs heel erg warm.
Maar nu lijkt er geen warme lucht beneden te komen met ijsklompen als gevolg. Verder is het wel warm in de auto.
Iemand ideeën? Temperatuursensor die wellicht stuk is?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je de verwarming nog staan op [voorruit ontwasemen] (knopje linksboven op het climacontrol paneel)?
Gebruik ik 's morgens vroeg om de voorruit snel te ontwasemen. Alle warme lucht gaat dan naar de voorruit/zijrruiten. De verwarming in de voetenruimte werkt dan niet.
Nadat de voorruit is ontwasemd zet ik hem weer op [Auto]. (knop middenboven op het climacontrol paneel).
Gebruik ik 's morgens vroeg om de voorruit snel te ontwasemen. Alle warme lucht gaat dan naar de voorruit/zijrruiten. De verwarming in de voetenruimte werkt dan niet.
Nadat de voorruit is ontwasemd zet ik hem weer op [Auto]. (knop middenboven op het climacontrol paneel).
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je kunt proberen het pijltje naar beneden op het airco paneel aan/uit te zetten, deze schakelt de luchtstroom naar de voeten (of zou moeten in ieder geval). Het kan zijn dat een van de stelkleppen van de luchtcirculatie niet goed werkt.
- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik vind het allemaal een beetje vreemd. Gisteravond kwam er gewoon warme lucht door. En vanochtend heb ik de ontwaseming niet eens aangehad en er komt geen lucht uit beneden.
Ook heb ik op het pijltje naar beneden gedrukt voor luchtstroom beneden, maar ook dat werkt dan niet.
Automatisch had ik aan staan, heb ik uit gedaan en Econ aan of uit is ook geen verschil. Heb alle standen zo'n beetje wel gehad vanochtend.
Ook heb ik op het pijltje naar beneden gedrukt voor luchtstroom beneden, maar ook dat werkt dan niet.
Automatisch had ik aan staan, heb ik uit gedaan en Econ aan of uit is ook geen verschil. Heb alle standen zo'n beetje wel gehad vanochtend.
- HansJan
- Moderator
Ik vrees dat de regelklep niet goed functioneert.
Ga naar iemand (dealer) met VCDS, lees de klima-functie uit en doe basisinstelling regelkleppen. Uitkomst bepaalt het vervolg (of niet).
Ga naar iemand (dealer) met VCDS, lees de klima-functie uit en doe basisinstelling regelkleppen. Uitkomst bepaalt het vervolg (of niet).
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Wat @HansJan zegt, eerst maar eens uitlezen.
Wat je vooraf nog zou kunnen proberen is bij contact aan en stilstaande motor/ventilator
de verschillende knoppen bedienen om zo te luisteren naar de geluiden die de kleppen maken.
Ik heb het zelf ook in het verleden gehad, en ik hoorde de klep een tijdje tikken,
alsof hij tegen een eindaanslag kwam. Daarna viel hij stil.
Heb hem toen laten uitlezen en opnieuw in de basisinstelling laten zetten,
sindsdien geen probleem meer gehad ...
Zie ook het volgende topic: viewtopic.php?f=14&t=476
Wat je vooraf nog zou kunnen proberen is bij contact aan en stilstaande motor/ventilator
de verschillende knoppen bedienen om zo te luisteren naar de geluiden die de kleppen maken.
Ik heb het zelf ook in het verleden gehad, en ik hoorde de klep een tijdje tikken,
alsof hij tegen een eindaanslag kwam. Daarna viel hij stil.
Heb hem toen laten uitlezen en opnieuw in de basisinstelling laten zetten,
sindsdien geen probleem meer gehad ...
Zie ook het volgende topic: viewtopic.php?f=14&t=476
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Daan,.
Zag dat je in Almere woont, als je even langs komt in de Stripheldenbuurt kunnen we je A2 even uit lezen.
Groetjes,
Koos
Zag dat je in Almere woont, als je even langs komt in de Stripheldenbuurt kunnen we je A2 even uit lezen.
Groetjes,
Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.