Een vraag wie kent het probleem , als de buitentempratuur onder de 10 graden komt gaat het ESP en ABS lampje branden , als de tempratuur in de auto boven de 10 graden komt en je start opnieuw dan is alles uit .
de Viool
ESP/ABS lampje onder invloed buitentemperatuur?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het A2 forum.
In de registratie e-mail wordt je verzocht om je als nieuwkomer voor te stellen, de kans op hulp op jouw eerste technische vraag wordt dan een stuk groter.
Ik heb je vraag derhalve afgesplitst van het topic "veel gestelde vragen" , deze gaat namelijk over het gebruik van het forum.
In de registratie e-mail wordt je verzocht om je als nieuwkomer voor te stellen, de kans op hulp op jouw eerste technische vraag wordt dan een stuk groter.
Ik heb je vraag derhalve afgesplitst van het topic "veel gestelde vragen" , deze gaat namelijk over het gebruik van het forum.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
haha... altijd mooi leesvoer. Iemand plaatst het eerste bericht. Ik moet dat 3 keer lezen: wat gebeurt er nou echt?
Hoe kom je daar achter?
Op naar de volgende...
betutteling is zinloos; passie is Goud
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb vermoedens maar eerst maar de voorstel mail afwachten.
We zijn geen goedkope garage maar een leuke club om elkaar te helpen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
-
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
eekhoorntje schreef: ↑25 nov 2019, 22:45Ik heb vermoedens maar eerst maar de voorstel mail afwachten.
Ik ben meneer Viool ik denk, ik sluit me aan bij de club ,ik heb 47 jaar met auto's gewerkt waarvan 20 jaar als werkplaats-chef ,laten we dan geen onbenullige reacties geven naar mekaar dit valt me een beetje tegen.
Groeten van de Viool.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Geachte Meneer Viool.
Wij zijn geen garage en ik verwachte geen 47 jaren ervaring.
Maar verder voorstellen is hier gewenst en gelijk met probleemvraag komen waar ik wel vermoedens maar ook geen zekerheid kan bieden....
Een 15 tot 20 jaren oude sensor kan inwendige breuk hebben waardoor dit soort dingen bij lage temperatuur voorkomen, net als oude kabels die inwendige breuk niet is uitgesloten.
47+ 16 = tenminste 63 jaren jong... en dan weet je nog de 6 Volt voertuigen zonder zekeringen die vele er achteraf in gezet hebben om een uitgebrande auto te voorkomen.
Mijn Panhard Dyna x uit 1951 is dus gelukkig ook niet origineel, wel 100% aluminium en kan onze A2 dus nog wel 40 jaren mee!
Vermoedelijk heeft U ook de ervaring van vele lampjes die bij voertuigen van na 2000 vaak gaan branden.
En als je de computer geloofde moet je voor vele duizenden Euro's vervangen wat deze aangeeft!
bij de Sprinter/Crafter was het vaak vocht tussen stekker boordcomputer, droog maken en klaar...€0,00 koste dat... en onze A2, bij een oude accu kregen vele diverse storingen omdat een 20 jaren oude accu nog goed kan werken.....
Eerst graag de link van voorstellen, ik heb sterke vermoedens maar net als de Spaardiesels van 2008/2014 waar diverse zaken niet werkte als de motor nog koud was.....
U heeft voldoende ervaring en welkom op het forum.
Maar een nieuw persoon die met een klacht komt helpen en nooit meer terug zien,
daar houden we niet van.
Wij zijn geen garage en ik verwachte geen 47 jaren ervaring.
Maar verder voorstellen is hier gewenst en gelijk met probleemvraag komen waar ik wel vermoedens maar ook geen zekerheid kan bieden....
Een 15 tot 20 jaren oude sensor kan inwendige breuk hebben waardoor dit soort dingen bij lage temperatuur voorkomen, net als oude kabels die inwendige breuk niet is uitgesloten.
47+ 16 = tenminste 63 jaren jong... en dan weet je nog de 6 Volt voertuigen zonder zekeringen die vele er achteraf in gezet hebben om een uitgebrande auto te voorkomen.
Mijn Panhard Dyna x uit 1951 is dus gelukkig ook niet origineel, wel 100% aluminium en kan onze A2 dus nog wel 40 jaren mee!
Vermoedelijk heeft U ook de ervaring van vele lampjes die bij voertuigen van na 2000 vaak gaan branden.
En als je de computer geloofde moet je voor vele duizenden Euro's vervangen wat deze aangeeft!
bij de Sprinter/Crafter was het vaak vocht tussen stekker boordcomputer, droog maken en klaar...€0,00 koste dat... en onze A2, bij een oude accu kregen vele diverse storingen omdat een 20 jaren oude accu nog goed kan werken.....
Eerst graag de link van voorstellen, ik heb sterke vermoedens maar net als de Spaardiesels van 2008/2014 waar diverse zaken niet werkte als de motor nog koud was.....
U heeft voldoende ervaring en welkom op het forum.
Maar een nieuw persoon die met een klacht komt helpen en nooit meer terug zien,
daar houden we niet van.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?