verkopen of niet
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
- Delhasse
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
bezit een mooie rode A2 cs 1.4tdi van 2005 met200000 op de teller, al meer dan een jaar in de garage gewoon om ernaar te kijken
een koper voor 3500, maar wat heb ik aan 3500 meer op mijn rekening?
aan de andere kant, over 4 jaar mag ik met die auto in ons deel van België niet meer mee rijden.....
https://www.autoscout24.de/angebote/aud ... ?cldtidx=5
wat denken jullie ervan?
een koper voor 3500, maar wat heb ik aan 3500 meer op mijn rekening?
aan de andere kant, over 4 jaar mag ik met die auto in ons deel van België niet meer mee rijden.....
https://www.autoscout24.de/angebote/aud ... ?cldtidx=5
wat denken jullie ervan?
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
4 jaar is in ieder geval nog iets....... Jammer dat het geen BHC is, dan zat er in ieder geval nog een "grune plakette" op.
Zoals @DED@2 in een ander topic ook al zei; Wat zou als vervanger in aanmerking kunnen komen met dezelfde kwaliteiten als een A2...... Ik weet het ook niet.
Oprijden en niks meer voor krijgen na 3-4 jaar, of eieren voor je geld en in een Polo stappen ofzo? Beats me, we worden gepiepeld met onze geliefde A2 Diesels (mazout in België geloof ik, prachtig woord
).
Mooie A2 overigens!
Zoals @DED@2 in een ander topic ook al zei; Wat zou als vervanger in aanmerking kunnen komen met dezelfde kwaliteiten als een A2...... Ik weet het ook niet.
Oprijden en niks meer voor krijgen na 3-4 jaar, of eieren voor je geld en in een Polo stappen ofzo? Beats me, we worden gepiepeld met onze geliefde A2 Diesels (mazout in België geloof ik, prachtig woord

Mooie A2 overigens!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Spits
Nee Rolf! Dan moet je gewoon zeggen dat ie 'm moet slopen, want anders zadel je iemand anders ermee op, en daar is het milieu ook niet mee geholpen!
Weet je, met het afzeiken van de TDI's, gaat er ook een groot stuk van dit forum dood.
En dan gaat het wel door met de benzine versies, maar ik ga je op een briefje geven dat deze de volgende zijn die door de mangel gehaald gaan worden.
Maar misschien heb jij daar geen last van in het welvarend Noorwegen, met z'n schat aan aardolie producten.......
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Spits:
Nee hoor, zeik niemand af, het is gewoon realiteit.
Dat jij dat nog niet in wil zien riekt naar struisvogel gedrag......
Diesel is de eerste die volledig uitgebannen gaat worden in stadscentra.
Nu tot euro 4, jaar later euro 5 en dan helemaal niet meer.
Zou er geen cent meer in investeren, maar gewoon oprijden tot je hem niet meer kwijt kan of hem nu verkopen is de keuze die je hebt.
Hem slopen is misschien wel het beste maar daar help je nu niemand mee en bezorg jezelf een financiële aderlating, onrealistisch, dat snapt iedereen wel.
Milieu zones met beperkt diesel verbod zet ook geen zoden aan de dijk, symbool politiek, een geheel verbod wel, Euro 5 auto's zijn net zo smerig.
Voor het verbieden van alle diesels is het enige dat helpt, maar daar hebben ze de ballen niet voor.
En inderdaad, dan zijn de benzine auto's aan de beurt, het is niet anders.
Wat dat verder met Noorwegen en hun olie schat te maken heeft weet ik niet, hier is reeds meer dan 50% van de nieuw verkoop een EV, dus de belangstelling voor fossiel neemt snel af.
Dus ga aub nog ff door met fossiel verbranden, blijven ze hier de EV aanschaf nog ff door sponsoren
Dat jij dat nog niet in wil zien riekt naar struisvogel gedrag......

Zou er geen cent meer in investeren, maar gewoon oprijden tot je hem niet meer kwijt kan of hem nu verkopen is de keuze die je hebt.
Hem slopen is misschien wel het beste maar daar help je nu niemand mee en bezorg jezelf een financiële aderlating, onrealistisch, dat snapt iedereen wel.
Milieu zones met beperkt diesel verbod zet ook geen zoden aan de dijk, symbool politiek, een geheel verbod wel, Euro 5 auto's zijn net zo smerig.
Voor het verbieden van alle diesels is het enige dat helpt, maar daar hebben ze de ballen niet voor.
Wat dat verder met Noorwegen en hun olie schat te maken heeft weet ik niet, hier is reeds meer dan 50% van de nieuw verkoop een EV, dus de belangstelling voor fossiel neemt snel af.
Dus ga aub nog ff door met fossiel verbranden, blijven ze hier de EV aanschaf nog ff door sponsoren

- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Tja, je kunt de bezitters van een zuinige A2 tdi nou wel iedere keer verder in een hoekje duwen, maar ik ben bang dat de meeste stroom voor al die EV's momenteel nog uit steen- en bruinkoolcentrales komt. Dus wat heet schoon?
Voor veel mensen is een nieuwe auto of een bijna nieuwe EV financieel een onhaalbare optie. Die zullen dus blijven doorrijden in hun Euro3 diesel. Ik voorspel ook dat diesels nog een lange toekomst voor de boeg hebben. Zeker in vrachtwagens en grotere personenauto's voor de lange afstand. Vergeet ook niet dat bedrijven als Bosch de zelfontbrander heel schoon kunnen maken. Zo schoon dat de lucht er - zeker in grote steden - vuiler in gaat dan er uitkomt. Geen roetdeeltjes, geen NOx en minder CO2 dan benzinemotoren of steenkool aangedreven EV's.
Voor veel mensen is een nieuwe auto of een bijna nieuwe EV financieel een onhaalbare optie. Die zullen dus blijven doorrijden in hun Euro3 diesel. Ik voorspel ook dat diesels nog een lange toekomst voor de boeg hebben. Zeker in vrachtwagens en grotere personenauto's voor de lange afstand. Vergeet ook niet dat bedrijven als Bosch de zelfontbrander heel schoon kunnen maken. Zo schoon dat de lucht er - zeker in grote steden - vuiler in gaat dan er uitkomt. Geen roetdeeltjes, geen NOx en minder CO2 dan benzinemotoren of steenkool aangedreven EV's.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- Spits
Wat het met Noorwegen (prachtig land overigens) te maken heeft, is dat de sponsoring van EV mede mogelijk gemaakt wordt door de opbrengsten van productie van aardolie, go figure.rolf schreef: ↑27 nov 2019, 22:10Spits:
Dat jij dat nog niet in wil zien riekt naar struisvogel gedrag......![]()
Dus ga aub nog ff door met fossiel verbranden, blijven ze hier de EV aanschaf nog ff door sponsoren![]()
Misschien ben ik dan wel een droeftoeter vermomd als struisvogel, maar niet hypocriet, if you catch my drift.
En als de regeringen ballen zouden hebben, dan alle industrie welke fossiele brandstoffen gebruiken sluiten, in ieder geval stookolie en kerosine. Zo, dat zal iedereen een lesje leren!