Stoelverwarming

Discussie over het interieur van de A2
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 dec 2019, 17:47 1 x

Al een beginnetje gemaakt? :)

Op het Duitse forum staat een uitgebreide handleiding van iemand die (volgens mij originele) verwarmingsmatjes heeft ingebouwd: zie https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... C3%BCsten/

Er zijn verder nog andere manieren om stoelverwarming in te bouwen. Uiteindelijk heb ik gekozen om Audi TT stoelen in te bouwen; deze zijn leer, hebben bijna altijd stoelverwarming al ingebouwd, en zijn veel beschikbaar en dus goedkoop. De connectoren (ook van de airbag) zijn verder plug en play. Wat je dan nog nodig hebt is een climapaneel met stoelverwarmings knoppen en een kabelboom (op Ebay kant en klaar verkrijgbaar).
Caspeer
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 dec 2019, 18:59 4 x

Leuk te lezen dat er meer mensen zijn die de uitdaging aan willen gaan. Voor een A2 heb ik afgelopen week twee voorstoelen schoongemaakt. Deze waren niet-normaal-vies. Zie klikbare afbeelding:
Afbeelding
Toen ik hieraan begon had ik nog nooit een stoel uit een auto gehaald, laat staan de bekleding losgemaakt. Mijn ervaring is dat het met fijne handen, goed verstand en engelengeduld goed te doen is. De zitting is vrij simpel, de rugleuning wat ingewikkelder door de airbag en de onmogelijke plekken van de haken.
Ik heb een tang met lange benen gepakt waarmee de krammen uit elkaar gedrukt kunnen worden. Dan de metalen houders uit de stoel en in een waszak op 30c gewassen. Eerst laten weken voor een uur in de Vanish. Prachtig wondermiddel. De hoezen zijn er écht veel beter uit gekomen. Als je alleen stoelverwarming wilt, dan hoef je ze natuurlijk niet te wassen. Maarja, als je al zo dichtbij bent...

Het er weer terug op krijgen is een grotere uitdaging. Bij de HBM Machines (klussers walhalla) een krammentang met krammen gehaald en hiermee de bekleding weer op de plek gekregen. Ik ben zelf erg trots op het restultaat, maar dat mag ieder voor zicht bepalen natuurlijk. Afgesloten wordt weer met een klikbare foto:
Afbeelding

- Casper
Johan 3L

21 dec 2019, 19:53 1 x

Je had je een hoop moeite kunnen besparen, het is op een veel eenvoudiger manier ook goed schoon te krijgen, zonder kreukels
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 dec 2019, 20:13 2 x

Caspeer schreef:
21 dec 2019, 18:59
Leuk te lezen dat er meer mensen zijn die de uitdaging aan willen gaan. Voor een A2 heb ik afgelopen week twee voorstoelen schoongemaakt. Deze waren niet-normaal-vies. Zie klikbare afbeelding:
Afbeelding
Toen ik hieraan begon had ik nog nooit een stoel uit een auto gehaald, laat staan de bekleding losgemaakt. Mijn ervaring is dat het met fijne handen, goed verstand en engelengeduld goed te doen is. De zitting is vrij simpel, de rugleuning wat ingewikkelder door de airbag en de onmogelijke plekken van de haken.
Ik heb een tang met lange benen gepakt waarmee de krammen uit elkaar gedrukt kunnen worden. Dan de metalen houders uit de stoel en in een waszak op 30c gewassen. Eerst laten weken voor een uur in de Vanish. Prachtig wondermiddel. De hoezen zijn er écht veel beter uit gekomen. Als je alleen stoelverwarming wilt, dan hoef je ze natuurlijk niet te wassen. Maarja, als je al zo dichtbij bent...

Het er weer terug op krijgen is een grotere uitdaging. Bij de HBM Machines (klussers walhalla) een krammentang met krammen gehaald en hiermee de bekleding weer op de plek gekregen. Ik ben zelf erg trots op het restultaat, maar dat mag ieder voor zicht bepalen natuurlijk. Afgesloten wordt weer met een klikbare foto:
Afbeelding

- Casper
Heel netjes geworden gezien de voor en na foto, Top, @Caspeer!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
ArcSissy

21 dec 2019, 23:35 0 x

Wow wat een topresultaat, @Caspeer!
Dat ziet er weer als nieuw uit. Laat je eerste indruk van je warme zitvlak en onderrug even weten ... op een koude winterochtend is weinig zo ontspannend als verwarmbare stoelen.
Zoals ik in een ander draadje al schreef: improvements ... keep them comming!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Caspeer

22 dec 2019, 09:06 1 x

De stoelen die hier te zien zijn, zijn niet degene die in de grijsblauwe FSI zitten. Deze komen uit een andere auto die heel erg vies was.
Bedoeling was om te laten zien dat het ook voor een beginner niet te hoog gegrepen is om de bekleding van de stoel te halen en er weer terug op te zetten.
Of ik in de FSI stoelverwarming in ga bouwen? Heel verleidelijk, maar eerst nog maar eens wat andere projecten afronden.

- Casper
iKnijff

22 dec 2019, 11:55 0 x

Johan 3L schreef:
21 dec 2019, 19:53
Je had je een hoop moeite kunnen besparen, het is op een veel eenvoudiger manier ook goed schoon te krijgen, zonder kreukels
Zeg dan tenminste hoe. ^^
Johan 3L

22 dec 2019, 13:10 2 x

Hoe krijg je bekleding schoon zonder te demonteren en wassen in de wasmachine?

Voor wie dat zelf niet kan bedenken, leg ik het dan hierbij uit:
Maak eerst de stof wat vochtig met een plantenspuit.
Dan met APC (All Purpose Cleaner) of met een goede allesreiniger/ontvetter inspuiten en met een harde borstel inwrijven.
Dan met een waterstofzuiger droogzuigen en met een schone (witte) badhanddoek (want dan zie je het vuil goed) flink afdoen.
Desgewenst dit herhalen totdat alle vuil er af is.
Dan nog een keer inspuiten met de plantenspuit, droogzuigen en met een schone badhanddoek zo droog mogelijk maken.
Voor de rest laten drogen (ventileren) en je hebt hetzelfde resultaat.
Scheelt je de bekleding er af halen, wassen in de machine en weer terugplaatsen.
Meeuwis
Audi A2 clublid

22 dec 2019, 13:26 0 x

Ik wil een andere kleur stoelbekleding en heb inmiddels een prachtig setje gekocht met schitterende zwarte bekleding cpl. met de deurpanelen. Echter in de zwarte set zit geen stoelverwarming en in de oude blauwe set wel. Nu ben ik van plan, dat lijkt mij het meest gemakkelijke, de hoezen te wisselen. Daar zit echter een maar aan verbonden dan moet ik de airbags ook wisselen. Nu de vraag; Heeft iemand ervaring c.q. tips hoe dit te doen laat me dat dan weten.
Johan 3L

22 dec 2019, 13:29 1 x

Ik heb hiermee ervaring en kan je wel vertellen hoe dit te doen.
Ik stuur je een pb
Plaats reactie