De vuilnisbak!

Offtopic & overig
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 dec 2019, 23:01 2 x

Spits schreef:
22 dec 2019, 18:31
Veertienmeizeventien schreef:
22 dec 2019, 18:26
Spits schreef:
22 dec 2019, 17:51

Jah, HALLO, geen verzachtende omstandigheden vanwege alcoholieschje versnaperingen?!
Nee, nee... als we daar aan beginnen ben ik zo minister president...
Wel man! Kan je de hele dag "SUPERGAAF!" roepen........ :joy:
... en hoef je je niets meer te herinneren ...
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 dec 2019, 17:56 1 x

ArcSissy schreef:
22 dec 2019, 23:01
Spits schreef:
22 dec 2019, 18:31
22 dec 2019, 18:26
Spits schreef:
22 dec 2019, 17:51

Jah, HALLO, geen verzachtende omstandigheden vanwege alcoholieschje versnaperingen?!

Nee, nee... als we daar aan beginnen ben ik zo minister president...
Wel man! Kan je de hele dag "SUPERGAAF!" roepen........ :joy:
... en hoef je je niets meer te herinneren ...
Klinkt als een win/win scenario :joy:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Johan 3L

28 dec 2019, 20:55 1 x

Kunnen jullie ook antwoorden zonder alle citaten te citeren?
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2019, 00:05 2 x

Johan 3L schreef:
28 dec 2019, 20:55
Dat kan. :joy:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 dec 2019, 00:22 3 x

Dat kan Koos, maar soms acht ik het nodig om zekerheid te hebben dat mijn antwoord op het juiste bericht aansluit....... :joy:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

29 dec 2019, 10:19 0 x

Ik heb op Ali Express een verlicht logo voor op de voorkant besteld, mag niet, kan wel.....
En de oude die er straks af gaat kan dan op de Kliko.... een echte Audi Vuilnisbak!

Moet alleen nog even kijken hoe deze geleegd word met de zij lader, anders korte levensduur! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

29 dec 2019, 10:56 4 x

Morgen is het een jaar geleden dat de vuilnisbak gestart is!

@Veertienmeizeventien , hulde aan jouw initiatief.

:thumbmin: :thumbmin: :thumbmin:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

07 jan 2020, 21:05 2 x

Iedereen kent me als een autofiel.
“Youngtimers” is een hobby, mag ik wel zeggen, ook al heb ik qua geldwaarde niet zo veel soeps. Maar mijn passie en aandacht voor die dingen is alom bekend. Ik vind het normaal dat er een extra dikke jas achterin ligt voor het geval ik weer eens langs de kant kom te staan of hij niet start. (ik heb het niet over de A2).

Het is dan altijd weer leuk om reacties te zien als ik met de A2 aan kom rijden.
Een onbestemde blik bij de degene die mij aanschouwd.
Onzeker. Is ook een goede omschrijving.
Ik ben de observator in timing altijd nèt even voor. Ik zeg altijd zeer voldaan en overtuigend: “goed, hè!” Met glimlach trots naar de A2 kijkend.
Voordat ze kunnen zeggen: “dat ding?? Jij??"

Ik begin meteen over het feit dat hij helemaal van Aluminium is, zijn tijd ver vooruit; dat er een grote fanatieke groep bezitters is, en laat zien dat de beenruimte achter groter is dan voor omdat voor een dubbele bodem is. Voordat ze kunnen vragen waarom die bodem er zit laat ik zien dat de motorklep niet open kan / hoeft. Ik weet namelijk niet waarom die maffe ruimte onder de bijrijder stoel zit, maar dat mag de pret niet drukken. Als ze instappen overtuig ik ze over de prachtige kwaliteit en laat enthousiast de cassette radio zien. Overdreven hard lachend: “uit die tijd”. Als ze timide vragen waarom er geen achterbank in zit kan ik aangeven dat ik mede daardoor 1 : 18,9 verbruik. Dat is meestal de winnende zet en zijn ze om.

Voor diverse auto-collegae blijf ik een “overloper” en kunnen er weinig complimenten af. Dat ik een “foute Duitser” ben geworden wordt ook wel eens genoemd, maar dat heb ik dan waarschijnlijk uitgelokt. Oké… ze accepteren het, maar meer ook niet. Vrouwen zijn bijna altijd meteen enthousiast en ik hoef niks te zeggen.

Wellicht is dit voorgaande herkenbaar voor meerderen.

Toch heb ik zelf wel steeds meer een vraag. Dat aluminium concept was erg kostbaar. Oké, het leverde brandstofbesparing op, maar een simpele rekensom geeft aan dat dat niet dermate maatgevend is dat alle auto’s van aluminium gemaakt worden. Het roest niet. Da’s een argument. Dat zou je nu terug moeten kunnen zien in het aantal A2’s wat er nog is. Is dat ook zo? En… als duurzaamheid een item was bij de ontwikkeling, dan is het vreemd dat onderdelen niet veel langer geproduceerd worden. Wat heb je aan een carrosserie die niet kan roesten, als je hem om andere redenen moet afdanken… Is daar ergens wat over te lezen?

Gelukkig vragen ze me dat niet. Als ze het wel doen begin ik gewoon over een ander onderwerp…
betutteling is zinloos; passie is Goud
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2020, 22:33 1 x

07 jan 2020, 21:05
Toch heb ik zelf wel steeds meer een vraag. Dat aluminium concept was erg kostbaar. Oké, het leverde brandstofbesparing op, maar een simpele rekensom geeft aan dat dat niet dermate maatgevend is dat alle auto’s van aluminium gemaakt worden. Het roest niet. Da’s een argument. Dat zou je nu terug moeten kunnen zien in het aantal A2’s wat er nog is. Is dat ook zo? En… als duurzaamheid een item was bij de ontwikkeling, dan is het vreemd dat onderdelen niet veel langer geproduceerd worden. Wat heb je aan een carrosserie die niet kan roesten, als je hem om andere redenen moet afdanken… Is daar ergens wat over te lezen?

Gelukkig vragen ze me dat niet. Als ze het wel doen begin ik gewoon over een ander onderwerp…
De A2 wordt door velen gezien als de concept-auto die (per ongeluk) in productie werd genomen.

De auto bleek (te) duur en (te) vooruitstrevend in een tijd dat CO-2 uitstoot en brandstofverbruik nog geen hot item waren.
10 jaar later en de BPM-vrije Audi 3L's zouden niet aan te slepen zijn geweest ...

Duurzaamheid is leuk, maar niet voor de fabrikant als daarmee de volgende auto pas na 15/20 jaar wordt verkocht,
de schoorsteen moet ook roken (wel C02 vrij natuurlijk) .... ;)

Hier een voorbeeld van het verhaal van de A2: https://www.vroom.be/nl/nieuws/geflopt-model-audi-a2
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2020, 07:32 0 x

Aluminium vergt een ander productieproces welke duurder is dan een carrosserie bouwen van ijzer.
Met name hoe je een carrosserie in elkaar zet en hoe je de rest van de auto aan de carrosserie vast schroeft.
Dan moet je enorm oppassen op de toegepaste bevestigingssystemen om contactcorrosie te voorkomen.
Basis materiaal is ook kostbaarder, wel duurzamer, zeker bij recyclen van aluminium.
Smeltpunt van aluminium is aanzienlijk lager dan staal.
De winning en productie van aluminium (legeringen) vergt wel meer energie dan staal en is daarom ook duurder.
Ander nadeel is reparatie.....aluminium schade repareren na een ongeval is een stuk moeilijker dan staal, vereist toch een heel andere benadering dan een staal reparatie.
In sommige gevallen te duur of zelfs onmogelijk terwijl het bij een stalen zusje het goed mogelijk was om het nog te repareren.

Audi A8 en Tesla Model S is ook geheel uit aluminium opgetrokken, en daar spelen dergelijke nadelen ook op.
Duurzaamheid is wat dat betreft wel een groot pluspunt van aluminium.

BMW i3 is ook zo een buitenbeentje, geheel gebouwd van composiet materiaal.
Roest heeft daar ook geen vat op, is ook licht maar heeft dezelfde nadelen als aluminium als het fout gaat.

PS: De A2 heeft ook de nodige kunstof onderdelen, voorste spatborden en het onderste deel van de achterklep zijn van "plastic".....
Plaats reactie