Tankmeter
- Teunquattro
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:17
- Locatie: Achtkarspelen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Mijn tank meter geeft 3 kwart vol aan als ik hem helemaal vol tank. Ik vermoed de vlotter hoe kom ik daar bij? Of kan het ook aan meter zelf liggen. Betreft een 1.4tdi 75pk
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Vaak gaan ze na loshalen stinken en zweten!
Daarom heb ik er 1 in de familie met zelfde probleem.
als je van ¾ tot leeg wel goede aanwijzing kreeg, dan zwaaide die ietsje later.
Heb nooit iets gedaan en soms werkte deze wel eens plotseling, geen idee, maar na 1 zwetende diesel tank die je erg goed kunt ruiken zou ik het voorlopig laten zitten.
Daarom heb ik er 1 in de familie met zelfde probleem.
als je van ¾ tot leeg wel goede aanwijzing kreeg, dan zwaaide die ietsje later.
Heb nooit iets gedaan en soms werkte deze wel eens plotseling, geen idee, maar na 1 zwetende diesel tank die je erg goed kunt ruiken zou ik het voorlopig laten zitten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Teunquattro
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:17
- Locatie: Achtkarspelen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Bedankt voor de info. Kijken wat ik zal doen.
- Caspeer
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
- Locatie: Lelystad
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Een tankmeter die een onjuiste waarde aangeeft, onpraktisch. Mijn 1.6FSI heeft van mij een nieuwe pomp gekregen inclusief mechanisme. De vlotter zit hier aan vast. Sinds de vervanging staat mijn meter op een stabiel leeg. Dus zelf inschatten aan de hand van kilometers.
De vlotter geeft een analoog signaal wat pas later omgezet wordt naar een digitaal signaal voor je instrumentarium. Erg praktisch, want meten wordt daardoor kinderspel. Als je de rechter achterstoel er - wel zo makkelijk - even uithaalt, dan zie je onder de plastic afdekking een stekker zitten met vier aansluitingen. Zet je multimeter eens op de middelste twee polen, op de Ohm setting. Als ik straks thuis ben, post ik de waarden die je hoort te lezen.
Hiermee kun je de boosdoener vaststellen: je vlotter of je digitale systeem.
Mocht je vlotter nu aan het eind van 't leven zijn, dan kun je altijd nog reanimeren. Het mechanisme moet los met een VAG tool, maar geloof me, twee schroevendraaiers en een handdoek werken prima. Let op dat de tank IN IEDER GEVAL HALF LEEGGEREDEN MOET ZIJN. Anders staat je A2 vol brandstof - onwenselijk. Even de gedenatureerde alcohol en een wattenstaafje bij de hand, even over het baantje heen van de potmeter en weer testen. Houd de multimeter erbij en beweeg de vlotter om te kijken wat de weerstand doet. De rest lukt je wel, maar voor vragen kun je altijd terecht.
Alvast het beste succes gewenst.
-Casper
De vlotter geeft een analoog signaal wat pas later omgezet wordt naar een digitaal signaal voor je instrumentarium. Erg praktisch, want meten wordt daardoor kinderspel. Als je de rechter achterstoel er - wel zo makkelijk - even uithaalt, dan zie je onder de plastic afdekking een stekker zitten met vier aansluitingen. Zet je multimeter eens op de middelste twee polen, op de Ohm setting. Als ik straks thuis ben, post ik de waarden die je hoort te lezen.
Hiermee kun je de boosdoener vaststellen: je vlotter of je digitale systeem.
Mocht je vlotter nu aan het eind van 't leven zijn, dan kun je altijd nog reanimeren. Het mechanisme moet los met een VAG tool, maar geloof me, twee schroevendraaiers en een handdoek werken prima. Let op dat de tank IN IEDER GEVAL HALF LEEGGEREDEN MOET ZIJN. Anders staat je A2 vol brandstof - onwenselijk. Even de gedenatureerde alcohol en een wattenstaafje bij de hand, even over het baantje heen van de potmeter en weer testen. Houd de multimeter erbij en beweeg de vlotter om te kijken wat de weerstand doet. De rest lukt je wel, maar voor vragen kun je altijd terecht.
Alvast het beste succes gewenst.
-Casper
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Voor €85,- bij een handelaar in Waalwijk, waar ken ik die van...?
Voor €85,- bij een handelaar in Waalwijk, waar ken ik die van...?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
N.B. Bij de diesels zit er geen pomp in de tank, alleen een vlotter - de aansluiting is dan tweepolig.