Wederom terug naar een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Johannes25
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2020, 11:28 0 x

Goedendag mede A2 liefhebbers,

In 2011 zijn wij eigenaar geworden van een A2 1.4 CS (blauw) ui 2003 die wij in 2015 door persoonlijke economische omstandigheden met pijn in mijn hart hebben moeten verkopen. Hier heb ik nog steeds spijt van.
Gelukkig is de A2 in goede handen terecht gekomen en ik hoop dat ErikA2CS er nog steeds veel plezier van heeft.
Inmiddels gaat het weer wat beter en is de vervangen van de A2 (een simpele 107) ook weer de deur uit en zijn wij toch weer aan het kijken naar een A2.

Het liefst zou ik weer een CS willen omdat dit toch een blits voorkomen heeft (en in het blauw met ook blauw in de stoelen verwerkt vind ik echt helemaal geweldig), maar die worden wel behoorlijk schraars en dat zie je terug in de prijs.

Nu ben ik geen techneut en echter kenner, maar nu staat er één aangeboden met de opmerking "Fase 2 model met de geribbelde voorgrille / aangepast onderstel wat vele malen soepeler rijdt dan de vorige serie."
De A2 is vanuit zichzelf natuurlijk redelijk stug geveerd (wat uiteraard de wegligging ten gunste komt) maar ik kan nergens iets vinden dat het onderstel bij een facelift is aangepast.

Kan iemand mij vertellen wat er veranderd is bij de facelift?
Optisch zie ik alleen de geribbelde grill, maar zijn er ook veranderingen/verbeteringen op motorisch/technisch gebied?

Alvast bedankt voor de reactie.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 jan 2020, 12:01 1 x

Welkom terug!

Een Blauwe CS met blauwe stoelen, helaas weet ik een dure diesel te staan...
360.000 km en hoge belastingen.....

Ik wens je veel lees plezier hier en op www.mobile.de vind je er vele..... regelmatig kijken.
En als je op www.speurders.nl er een mooie vind met navigatie voor maar €2000,- dat is helaas een oplichter die vrijwel wekelijks terug probeerde te komen dus trap daar niet in!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 jan 2020, 12:07 1 x

Dat is een vraag voor HansJan!
Maar in grote lijnen kan ik wel zeggen dat het enkel optische wijzigingen zoals de ribbelgril en een ander naaldje voor de snelheidsmeter was.
Ander onderstel .... nee hoor de verkoper is in de war met de oude Volvo V40, die had wel een fase2 waarbij de rijeigenschappen ineens een stuk aangenamer waren.
Ik zou even aandacht aan de schokbrekers besteden, want die geven in versleten toestand ook een “ comfortabel” maar gevaarlijk gevoel.
bjmeengs
Audi A2 clublid

19 jan 2020, 12:23 0 x

Welkom op het forum. Ik heb je een Pb gestuurd.
Bart-S
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 jan 2020, 14:45 1 x

Ik denk dat het dan gaat over een aanbieder uit Apeldoorn.
Ben daar destijds ook voor een a2 wezen kijken maar had er niet zo'n goed gevoel bij. Verkoper kwam heel mooi over maar toen had hij destijds allemaal smoesjes over dingen die goed zouden zijn maar toch allemaal niet naar behoren werkte.
Ook voor service en garantie was hij met vakantie. Want garantie gaf hij nergens op. Verder weet ik niet of er meer mensen van hier zijn die daar iets gekocht hebben. Ik voelde me er iig niet goed bij.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

19 jan 2020, 16:31 0 x

ik kan je niks vertellen over onderstel maar wil je wel een hernieuwd welkom heten. Mooi verhaal dat je weer terugkomt bij de kudde.

Hopelijk vind je er een die bij je past.
betutteling is zinloos; passie is Goud
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

19 jan 2020, 18:11 1 x

Hoi @Johannes25

Leuk en welkom terug bij de club, althans bijna, eerst jouw A2 nog vinden.

Hier heb ik er één, alleen geen blauwe stoelen.

Iig Suc6 met de zoektocht.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

19 jan 2020, 18:51 0 x

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Johannes25
Audi A2 clublid

20 jan 2020, 09:02 0 x

Bart-S schreef:
19 jan 2020, 14:45
Ik denk dat het dan gaat over een aanbieder uit Apeldoorn.
Ben daar destijds ook voor een a2 wezen kijken maar had er niet zo'n goed gevoel bij. Verkoper kwam heel mooi over maar toen had hij destijds allemaal smoesjes over dingen die goed zouden zijn maar toch allemaal niet naar behoren werkte.
Ook voor service en garantie was hij met vakantie. Want garantie gaf hij nergens op. Verder weet ik niet of er meer mensen van hier zijn die daar iets gekocht hebben. Ik voelde me er iig niet goed bij.
Idd aanbieder uit Apeldoorn. Heeft er 2 staan op MP staan, maar blijkbaar nog meer.
Bedankt voor de waarschuwing.
Johannes25
Audi A2 clublid

20 jan 2020, 09:14 0 x

kobus1978 schreef:
19 jan 2020, 18:11
Hoi @Johannes25

Leuk en welkom terug bij de club, althans bijna, eerst jouw A2 nog vinden.

Hier heb ik er één, alleen geen blauwe stoelen.

Iig Suc6 met de zoektocht.
Ja,met deze ben ik on contact. Heb inmiddels het overzicht wat er vanaf 2011 aan gedaan is, maar niet met de km stand erbij. Echter stond er volgens mij vorige weer een km stand in de advertentie van bijna 210.000. Nu iets boven de 172.000. Heb nog een aantal vragen voor heb om eea duidelijk te krijgen. Ziet er op de foto's wel strak uit, maar idd jammer van de bekleding.
Plaats reactie