Even voorstellen
- GeGe
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedendag, ik ben GeGe heb mij zojuist aangemeld voor dit forum. Hoop door jullie tips iets 'wegwijzer' te worden over dit grappige autotootje. Ik ben de trotse bezitter van een Audi A4 TFSI. Voor mijzelf (kleine ritjes) en mijn echtgenote zoek ik een tweede auto. Vorige week heb ik afscheid genomen van mijn MG (veel te laag) en willen overstappen op een A2. Waarom? we vinden het gewoon leuk. Kreeg de tip bij Jan van Eenink in Vorden te kijken. Andere adviezen tips zijn welkom
- Peter_Maathuis
- Moderator
Welkom op dit gezellige en leerzame forum!
De tip Jan Eenink te bezoeken is een goede - hij heeft meer A2's dan op zijn website zichtbaar zijn en een goede naam in A2-land. Een belletje kan handig zijn, want hij zit niet echt in de buurt (Vorden).
Verder vind je hier wel de nodige aankooptips en ervaringen van het opknapwerk dat meestal nodig is bij een auto van 15..20 jaar oud.
De diesels worden met de dag goedkoper, maar worden in steeds meer stadscentra geweerd. De latere zijn EU4 (groene sticker in Duitsland) maar hoever je daarmee in NL komt is nog onduidelijk. Voor korte ritten ligt benzine sowieso meer voor de hand. Voor 3 à 4 mille moet je zekere een aardige auto kunnen vinden.
De AUA en BBY benzinemotoren zijn heel robust en halen gemakkelijk 200k+ km's. Check vooral de onderhoudshistorie (en de laatste distributie-vervanging). Na veel km's willen de zuigers wel eens een beetje kantelen - dan klinkt de motor wat knorrig, gebruikt wat olie (misschien wel 1 liter per 2.000 km), maar hij kan er oud mee worden.
De tip Jan Eenink te bezoeken is een goede - hij heeft meer A2's dan op zijn website zichtbaar zijn en een goede naam in A2-land. Een belletje kan handig zijn, want hij zit niet echt in de buurt (Vorden).
Verder vind je hier wel de nodige aankooptips en ervaringen van het opknapwerk dat meestal nodig is bij een auto van 15..20 jaar oud.
De diesels worden met de dag goedkoper, maar worden in steeds meer stadscentra geweerd. De latere zijn EU4 (groene sticker in Duitsland) maar hoever je daarmee in NL komt is nog onduidelijk. Voor korte ritten ligt benzine sowieso meer voor de hand. Voor 3 à 4 mille moet je zekere een aardige auto kunnen vinden.
De AUA en BBY benzinemotoren zijn heel robust en halen gemakkelijk 200k+ km's. Check vooral de onderhoudshistorie (en de laatste distributie-vervanging). Na veel km's willen de zuigers wel eens een beetje kantelen - dan klinkt de motor wat knorrig, gebruikt wat olie (misschien wel 1 liter per 2.000 km), maar hij kan er oud mee worden.
- Bart-S
Welkom op dit leerzame forum!!
Niks ten nadelen van Jan Eenink hoor want ik ben er nog nooit geweest. Maar merk dat hier iedereen hem meteen noemt om daar te gaan kijken voor een a2. Hij zal er wel goed in zijn en heel veel verstand van hebben maar die prijzen.... Kom op zeg, ik vind ze nogal aan de hoge kant.
Hoe kun je nu €9250 vragen voor een diesel a2 met bijna 2 ton op de klok. Mjah de kleur...
Niks ten nadelen van Jan Eenink hoor want ik ben er nog nooit geweest. Maar merk dat hier iedereen hem meteen noemt om daar te gaan kijken voor een a2. Hij zal er wel goed in zijn en heel veel verstand van hebben maar die prijzen.... Kom op zeg, ik vind ze nogal aan de hoge kant.
Hoe kun je nu €9250 vragen voor een diesel a2 met bijna 2 ton op de klok. Mjah de kleur...
- Peter_Maathuis
- Moderator
Je hoeft niet per sé een auto bij JE te kopen, maar je kunt er een aantal zien, proefrijden en vergelijken. Dat kun je (voor over ik weet) nergens anders.
En service kost geld - JE heeft een (goede) naam en hij heeft dus wat te verliezen als ie er een zootje van maakt. Veel autohandelaren rotzooien maar wat aan, tonen foto's uit onderhoudsboekjes van een andere auto, claimen opties die nooit geleverd zijn (maar dat weten ze niet omdat ze de A2 niet kennen).
Niet iedereen is zo goed bekend met de A2 als wij hier en kan dus gemakkelijker worden belazerd door een dubieuze verkoper.
P.S. Ik heb geen aandelen en geen van de (inmiddels 6) A2's die ik ooit kocht, komt van JE.
En service kost geld - JE heeft een (goede) naam en hij heeft dus wat te verliezen als ie er een zootje van maakt. Veel autohandelaren rotzooien maar wat aan, tonen foto's uit onderhoudsboekjes van een andere auto, claimen opties die nooit geleverd zijn (maar dat weten ze niet omdat ze de A2 niet kennen).
Niet iedereen is zo goed bekend met de A2 als wij hier en kan dus gemakkelijker worden belazerd door een dubieuze verkoper.
P.S. Ik heb geen aandelen en geen van de (inmiddels 6) A2's die ik ooit kocht, komt van JE.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik zal de prijs van de via mijn aangekochte Papaya hier maar niet melden.
Nog werkende Open Sky en trekhaak die voor €9250,- nog niet heeft.
Wel krasje op de achterklep, maar voor dit prijsverschil is deze BBY prima over te spuiten.
Ook nog minder Km op de teller... rijd in Amsterdam rond dus goed opletten daar!
En de partner rijd in de Amandel Beige uitvoering, nog zeldzamer!
Beide zijn samen minder als de prijs in Vorden!
Maar ik heb geen duur pand, adverteren en renteverlies... zoek voor mijn familie....
Dus als je het zo bekijkt is de prijs niet eens zo erg hoog, vooral als je perfectie wilde.
Nog werkende Open Sky en trekhaak die voor €9250,- nog niet heeft.
Wel krasje op de achterklep, maar voor dit prijsverschil is deze BBY prima over te spuiten.
Ook nog minder Km op de teller... rijd in Amsterdam rond dus goed opletten daar!
En de partner rijd in de Amandel Beige uitvoering, nog zeldzamer!
Beide zijn samen minder als de prijs in Vorden!
Maar ik heb geen duur pand, adverteren en renteverlies... zoek voor mijn familie....
Dus als je het zo bekijkt is de prijs niet eens zo erg hoog, vooral als je perfectie wilde.
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 27 jan 2020, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het is ook zeker geen verkeerd advies. Sterker het is een heel goed advies
. Een potentiële koper doet zichzelf een plezier om zich vooral goed orrienteren. Jan Eenink kan dan zeker als een goed startpunt dienen . Ik reageerde meer om het feit dat ik zijn aangeboden auto best prijzig vind., zoals in het genoemde voorbeeld. En ja JE heeft zijn naam natuurlijk hoog te houden wat betreft kwaliteit en service

- Teunquattro
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Welkom en er is genoeg te vinden hier op het forum
- Bernard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom toch even een reactie op Jan Eenink vind de prijzen ook aan de hoge kant maar als je ze uit Duitsland moet laten komen keuren kenteken eventueel herstellen en dan nog winst maken Tja ........
Misschien een idee om zelf eens te kijken b.v. op mobile.de
En vooral geen haast hebben met de aankoop
Veel mooie kilometers
Misschien een idee om zelf eens te kijken b.v. op mobile.de
En vooral geen haast hebben met de aankoop
Veel mooie kilometers
- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom,
Ik heb een auto bij JE gekocht. Ik wou keus hebben en zeker weten dat ik een eerlijke auto zou kopen.
Hij is inderdaad niet goedkoop, maar levert kwaliteit en service. Neemt uitgebreid de tijd voor je en weet heel veel van de A2.
Ben daar al verschillende personen tegengekomen die hier ook op het forum aanwezig zijn
Ik wens je veel succes met je zoektocht.
Groet wim
Ik heb een auto bij JE gekocht. Ik wou keus hebben en zeker weten dat ik een eerlijke auto zou kopen.
Hij is inderdaad niet goedkoop, maar levert kwaliteit en service. Neemt uitgebreid de tijd voor je en weet heel veel van de A2.
Ben daar al verschillende personen tegengekomen die hier ook op het forum aanwezig zijn
Ik wens je veel succes met je zoektocht.
Groet wim
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986