Gisteren hebben wij een mooie A2 gekocht als 2e auto voor mijn vrouw. Ideale auto voor ons, lage kosten met verzekering en wegenbelasting, zuinig en ruim van binnen.
Het een zilvergrijze A2 uit 2001, met 90.000 km, volledige onderhoudshistorie, nieuwe remmen rondom, dealer onderhouden en schadevrij.
Rijdt prima voor een bijna 20 jaar oude auto!
https://photos.app.goo.gl/vg1jEzH3ZAvRpzHs6
Wij ook een A2
- bertduursma
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Erg mooie en weinig km....
Maar houd rekening met rubbers, stuur en fusee kogels en ook de aandrijfassen is deze controleren wel handig... uitgedroogd gaan ze vaak lekken en nieuwe assen en kogels zijn duur...
Ik vervang die rubbers vaak preventief, op uurloon na goedkoper dan 4 kogels en 2 assen kopen.
Welkom en hopelijk zit onderhoudshistorie er ook bij.
Maar houd rekening met rubbers, stuur en fusee kogels en ook de aandrijfassen is deze controleren wel handig... uitgedroogd gaan ze vaak lekken en nieuwe assen en kogels zijn duur...
Ik vervang die rubbers vaak preventief, op uurloon na goedkoper dan 4 kogels en 2 assen kopen.
Welkom en hopelijk zit onderhoudshistorie er ook bij.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- bertduursma
- Audi A2 clublid
@eekhoorntje Dank voor de tip mbt de rubbers, ga ik zeker opvolgen. Onderhoudshistorie zit er bij.
Riem is in 2012 vervangen bij kmstand 48000, auto was toen 11 jaar oud.
Bij welke kmstand of datum is het verstandig om de riem nu te vervangen?
Riem is in 2012 vervangen bij kmstand 48000, auto was toen 11 jaar oud.
Bij welke kmstand of datum is het verstandig om de riem nu te vervangen?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Welkom op het forum en veel veilige km's gewenst met de A2.
Wat betreft de distributieriem: lees dit topic maar eens door: viewtopic.php?f=7&t=8954
De meningen zijn hierover nogal verdeeld ...
Zijn bij de vorige distributieriemwissel ook de rollen/waterpomp/thermostaathuis & thermostaat vervangen?
Zoniet, dan zou ik dit meteen meenemen in de wissel. Is een (kleine) extra moeite, en kan narigheid voorkomen.
Wat betreft de distributieriem: lees dit topic maar eens door: viewtopic.php?f=7&t=8954
De meningen zijn hierover nogal verdeeld ...
Zijn bij de vorige distributieriemwissel ook de rollen/waterpomp/thermostaathuis & thermostaat vervangen?
Zoniet, dan zou ik dit meteen meenemen in de wissel. Is een (kleine) extra moeite, en kan narigheid voorkomen.
- bertduursma
- Audi A2 clublid
Waterpomp is vervangen, de rollen weet ik niet zeker, vermoed van wel.