Oude zooi? Nee!
Ik weet hoe vaak de nieuwe diesels problemen hebben en vaak de 200.000 km niet eens haalden!
Van onderhoud en nooit vervangen kettingen die toch plotseling breken en officieel auto leven lang mee moeten tot verstopte injectoren omdat hogere druk kleinere gaatjes dus eerder vervuilen en dicht zitten.
Deze oude zooi van 19 jaren oud, ik heb nu een ATLdiesel gekocht in "bepaalde kleur" en die had na controle ECU geen 600.000 op teller maar werkelijk 870.000 km gereden!
Zeker de A2 Dokter in Waalwijk, dan kan deze nog 400.000 mee!
Roest, ja die hebben ze zeker, kijk maar naar de remtrommels achter... en verder de schroefjes van nummerplaat verlichting achter.... maar wie weet nog meer roest?
Aluminium gaat lang mee en op deze roestbakken na, kan een A2 erg lang mee.
De A2 is lichter dan de VW Polo met dezelfde motoren en zal daarom zowel sneller als zuiniger zijn en langer mee gaan. Als je niet in Centrum grote steden komt of zelden is deze nu helaas wegens die regels waardeloos in de handel geworden toch ondanks de meerprijs van €780,- per jaar aan belasting door lagere verbruik en voordeliger Diesel toch vaak nog rendabel.
Ik moet ook elk jaar 4 bougies, soms een Kabel of Pen bobine vervangen en daar heb jij geen last van!
Voor je het verschil in Inruil waarde huidige en koop nieuwe Benzine, met kans op foute kopen met gebreken en achterstallig onderhoud, gewoon nog even houden is mijn advies....
Vooral als je weet dat Spinazie een hele mooie en goed onderhouden nu hier dumpt voor minder als hij ooit hoopte!
Best Leuk, een sloop advies als Welkom... houd de mensen wakker!
PS; vele noemen mijn Murphy, en doen zelden wat ik adviseerde

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...