OSS randen dichtkitten?!
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Heeft iemand dit gedaan en zoja met welke kit zouden jullie dat doen?
Heb het forum doorgespit en hier niks over kunnen vinden.
Heb het forum doorgespit en hier niks over kunnen vinden.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je lekkage dan?
Mijn dak is ook "overleden", heb hem manueel dicht kunnen doen en heb de stekker van de bedieningsschakelaar getrokken.
En daar blijft het denk ik bij.
Heb verder geen last van lekkage, hij staat altijd buiten.
Mijn dak is ook "overleden", heb hem manueel dicht kunnen doen en heb de stekker van de bedieningsschakelaar getrokken.
En daar blijft het denk ik bij.
Heb verder geen last van lekkage, hij staat altijd buiten.
- 4$$
Ik heb ook de bediening van het OSS ontkoppeld. Ik heb idd een lekkage(water in kofferbak) waarvan nog niet duidelijk is waar deze precies vandaan komt. Hemelbekleding blijft droog. Ik wil het OSS graag uitsluiten/preventief afdichten.
Ik wil de naden heel dunnentjes afkitten maar wel met goed materiaal dat weer en uv bestendig is.
Na enig zoeken heb ik Sikaflex 521UV of 84UV+ gevonden maar wellicht heeft iemand al goede of slechte ervaringen met het afkitten van de OSS naden.
Ik wil de naden heel dunnentjes afkitten maar wel met goed materiaal dat weer en uv bestendig is.
Na enig zoeken heb ik Sikaflex 521UV of 84UV+ gevonden maar wellicht heeft iemand al goede of slechte ervaringen met het afkitten van de OSS naden.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Ik zou ook even je achterlichten controleren, zie viewtopic.php?t=4045
- 4$$
Ja ik ga zodra het weer het toelaat (lees droog) alles nakijken. Rubber achterklep lijkt in orde.
Mogelijke oorzaken verder :
- OSS(hemel blijft droog)
- achterlichten
- ventilatie roosters(betwijfel dit omdat het water uiteindelijk een stuk hoger in de auto komt)
Maar wat de uitkomst ook is wel ik het OSS toch graag afdichten met kit dus tips hierover zijn welkom.
Mogelijke oorzaken verder :
- OSS(hemel blijft droog)
- achterlichten
- ventilatie roosters(betwijfel dit omdat het water uiteindelijk een stuk hoger in de auto komt)
Maar wat de uitkomst ook is wel ik het OSS toch graag afdichten met kit dus tips hierover zijn welkom.
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Afkitten van de randen is tamelijk zinloos. Als het dak overal goed aansluit op de rubbers en bij hoge snelheid aan de voorzijde niet opwipt is er geen sprake van lekkage.
Afkitten betekent dat ook de rubber pees langs de zijkanten, aansluitend op de metalen dakrand, ook zorgvuldig zal moeten worden afgekit omdat deze altijd wat water doorlaat dat normaal via de voor- en achterruitstijlen wordt afgevoerd.
Schoonmaken van deze stijlen wil juist wel eens lekkage opheffen omdat dat het waterniveau in de dakrand bij OSS dan niet te hoog stijgt.
Afkitten betekent dat ook de rubber pees langs de zijkanten, aansluitend op de metalen dakrand, ook zorgvuldig zal moeten worden afgekit omdat deze altijd wat water doorlaat dat normaal via de voor- en achterruitstijlen wordt afgevoerd.
Schoonmaken van deze stijlen wil juist wel eens lekkage opheffen omdat dat het waterniveau in de dakrand bij OSS dan niet te hoog stijgt.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Kit of tape?
Een ramp om te verwijderen en een dicht dak lekte minimaal.
Wel zitten er water afvoer slangetjes die je met luchtdruk kunt doorblazen en het weer schoon is.
Voor en achter zou dat kunnen maar in midden is de rand te hoog voor lekkage.
Kijk ook eens of er geen rubber dop ontbreekt of stuk is.
Vocht van onder kan door vacuüm zuigen ook naar binnen komen en zo hoger dan 't lek komen.
Naast een alles zuiger die ook vocht weg haalde kun je ook dagelijks verse droge kranten erin gooien, want die zuigen ook water op.
Een dak dat lekte, zeer zeldzaam, wel die niet dicht meer gingen en dan geplakt werden.
Maar Dit of Tape, liever niet want ik weet hoe lastig die later weer weg gehaald moet worden.
Een ramp om te verwijderen en een dicht dak lekte minimaal.
Wel zitten er water afvoer slangetjes die je met luchtdruk kunt doorblazen en het weer schoon is.
Voor en achter zou dat kunnen maar in midden is de rand te hoog voor lekkage.
Kijk ook eens of er geen rubber dop ontbreekt of stuk is.
Vocht van onder kan door vacuüm zuigen ook naar binnen komen en zo hoger dan 't lek komen.
Naast een alles zuiger die ook vocht weg haalde kun je ook dagelijks verse droge kranten erin gooien, want die zuigen ook water op.
Een dak dat lekte, zeer zeldzaam, wel die niet dicht meer gingen en dan geplakt werden.
Maar Dit of Tape, liever niet want ik weet hoe lastig die later weer weg gehaald moet worden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Afkitten is nogal wat, beetje rigoureus...
Kijk eerst eens of de waterafvoer open is.
Doe het dak geheel open, mocht hij scheef of zwaar gaan dan met de hand een zetje geven.
Dan aan de achterzijde heel voorzichtig met een klein bekertje een kleine hoeveelheid water in de water opvang rail gieten, niet te veel anders gaat het over de rail heen.
Echt maar een 2 tal vingerhoedjes, dit moet rustig weg lopen.
Je kunt de afvoer goed door prikken met b.v. een lange 30-40cm dunne tie-rap die je langs het rubber er doorheen steekt en heen en weer haalt, hij moet dan achteraan het dak bij geopende klep zichtbaar worden.
Dan moet hij weer doorstromen, doe dit aan beide zijde.
Ook aan de voor zijde kun je dit zo doen, geheel in de hoek doorprikken, de waterafvoer loopt aan de voorzijde onder de rubber rand van de voorste vaste glasplaat en het rubber aan het voorruit
https://www.youtube.com/watch?v=vl6vJd_fLko
Deze video laat een iets ruwe variant zien om hem te reinigen aan de achterzijde maar met iets meer beleid kan het zo ook.
Voorzichtig met perslucht kan ook maar dat moet je maar net hebben.
Persoonlijk raad ik perslucht af om te voorkomen dat de modder en andere rotzooi tegen je bekleding geblazen kan worden.
P.S. als je dak scheef gaat of ratelt dan zijn daar oplossingen voor.
Ben er nu ook weer met 1 bezig, lekkage opgelost, Achterste water doorvoer verstopt , en dak gaat scheef, hier komt een reparatie setje in maar die staat back order momenteel.
Kijk eerst eens of de waterafvoer open is.
Doe het dak geheel open, mocht hij scheef of zwaar gaan dan met de hand een zetje geven.
Dan aan de achterzijde heel voorzichtig met een klein bekertje een kleine hoeveelheid water in de water opvang rail gieten, niet te veel anders gaat het over de rail heen.
Echt maar een 2 tal vingerhoedjes, dit moet rustig weg lopen.
Je kunt de afvoer goed door prikken met b.v. een lange 30-40cm dunne tie-rap die je langs het rubber er doorheen steekt en heen en weer haalt, hij moet dan achteraan het dak bij geopende klep zichtbaar worden.
Dan moet hij weer doorstromen, doe dit aan beide zijde.
Ook aan de voor zijde kun je dit zo doen, geheel in de hoek doorprikken, de waterafvoer loopt aan de voorzijde onder de rubber rand van de voorste vaste glasplaat en het rubber aan het voorruit
https://www.youtube.com/watch?v=vl6vJd_fLko
Deze video laat een iets ruwe variant zien om hem te reinigen aan de achterzijde maar met iets meer beleid kan het zo ook.
Voorzichtig met perslucht kan ook maar dat moet je maar net hebben.
Persoonlijk raad ik perslucht af om te voorkomen dat de modder en andere rotzooi tegen je bekleding geblazen kan worden.
P.S. als je dak scheef gaat of ratelt dan zijn daar oplossingen voor.
Ben er nu ook weer met 1 bezig, lekkage opgelost, Achterste water doorvoer verstopt , en dak gaat scheef, hier komt een reparatie setje in maar die staat back order momenteel.
- 4$$
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Momenteel is het OSS afgekoppeld en ik durf echt niet open te maken. Alleen als er een deskundige bij zou zijn.(en daar zijn er niet veel van)
Kans dat het OSS nu lekt is niet echt groot dus laat ik het liever even. Ga eerst op zoek naar de plaats waar het wel lekt.
Kans dat het OSS nu lekt is niet echt groot dus laat ik het liever even. Ga eerst op zoek naar de plaats waar het wel lekt.