Brandstof toevoer Tdi - blijft niet lopen
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Een vol geladen oude accu gaf dus wel 14,0 volt na 't laden....
maar heeft dan geen 80 Ah over van wat de fabriek erin gezet heeft.
Denk dat als die erg snel onder de 12 Volt duikt dat dit wel eens de oorzaak kan zijn.
Tip; 2 oude die nog maar ¼ hebben dus 20 AH naast elkaar zetten geladen en je hebt weer ½ accu!
liever een nieuwe maar zowel nieuwe met voldoende Ah als goed geladen kunnen dezelfde problemen vertonen....
maar heeft dan geen 80 Ah over van wat de fabriek erin gezet heeft.
Denk dat als die erg snel onder de 12 Volt duikt dat dit wel eens de oorzaak kan zijn.
Tip; 2 oude die nog maar ¼ hebben dus 20 AH naast elkaar zetten geladen en je hebt weer ½ accu!
liever een nieuwe maar zowel nieuwe met voldoende Ah als goed geladen kunnen dezelfde problemen vertonen....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Als-ie loopt staat er 14,5V op de accupolen zoals eerder gemeld en de storing 'laag oliepeil' komt op na 5 seconden tijdens het lopen.
Ik koop graag ook nog even een nieuwe accu, maar de accu kan dus logischerwijs niet het probleem zijn dat de sensor afgaat tijdens het lopen.
Edit: accu blijkt van 03-2013 Varta met VAG stans erin, maar toch even op pad geweest (om ook dat uit te sluiten) voor een nwe accu: onderdelenzaak balie is gesloten wegens Corona, dus geen accu...
Ik koop graag ook nog even een nieuwe accu, maar de accu kan dus logischerwijs niet het probleem zijn dat de sensor afgaat tijdens het lopen.
Edit: accu blijkt van 03-2013 Varta met VAG stans erin, maar toch even op pad geweest (om ook dat uit te sluiten) voor een nwe accu: onderdelenzaak balie is gesloten wegens Corona, dus geen accu...
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Klein lichtpuntje: wat verderop was de balie van een andere onderdelenzaak wel open en daar een nwe 85Ah 800A accu gehaald (oude was 80Ah en 640A). Zelfde afmeting en vorm :-)
Oude accu had na uurtje opladen 13,1V (en voor opladen 12,3V), dus lijkt niet zooo slecht te zijn geweest, maar je weet het soms niet met rare storingen heb ik echter ook gelezen..
Toch ook maar de A2 dokter gebeld en Luuk noemde nog dat die latere plastic dieselfilterhuizen een (als ik het goed begrepen heb) soort thermostaatklep hebben die de diesel wel/niet via de brandstofkoeler laat lopen. Als die klep slecht gangbaar is... Hij vroeg ook hoe lang-ie al had stilgestaan, suggererend dat met lang stil staan die klep wel eens vast kan gaan zitten, denk ik.
Als hij na kort lopen als een ouwe krant dus of zelf afslaat (gebeurde eerste keren nogal eens) of ik hem afzet, zou er volgens Luuk dus weinig of geen diesel uit het filter moeten lopen als je het stopje eruit draait... Dat ga ik dus sowieso dit weekend nog ff proberen.
Het hele filterhuis vervangen lijkt sowieso dus wel een goed idee, daarom alvast maar besteld (moet uit Duitsland komen via egay, automaterialenzaak kon hem niet bestellen), gezien de keuringsdatum nog steeds vast staat op 7 april.
Wordt vervolgd!
Oude accu had na uurtje opladen 13,1V (en voor opladen 12,3V), dus lijkt niet zooo slecht te zijn geweest, maar je weet het soms niet met rare storingen heb ik echter ook gelezen..
Toch ook maar de A2 dokter gebeld en Luuk noemde nog dat die latere plastic dieselfilterhuizen een (als ik het goed begrepen heb) soort thermostaatklep hebben die de diesel wel/niet via de brandstofkoeler laat lopen. Als die klep slecht gangbaar is... Hij vroeg ook hoe lang-ie al had stilgestaan, suggererend dat met lang stil staan die klep wel eens vast kan gaan zitten, denk ik.
Als hij na kort lopen als een ouwe krant dus of zelf afslaat (gebeurde eerste keren nogal eens) of ik hem afzet, zou er volgens Luuk dus weinig of geen diesel uit het filter moeten lopen als je het stopje eruit draait... Dat ga ik dus sowieso dit weekend nog ff proberen.
Het hele filterhuis vervangen lijkt sowieso dus wel een goed idee, daarom alvast maar besteld (moet uit Duitsland komen via egay, automaterialenzaak kon hem niet bestellen), gezien de keuringsdatum nog steeds vast staat op 7 april.
Wordt vervolgd!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik volg iedere dag dit draadje en al 5 dagen denk ik: nu komt de oplossing!
Maar ik moet nog iets geduld hebben denk ik.
Het zit vast in iets kleins zoals zo’n kunstofdekseltje van een filter.
Succes @Airspeed !
Maar ik moet nog iets geduld hebben denk ik.
Het zit vast in iets kleins zoals zo’n kunstofdekseltje van een filter.
Succes @Airspeed !
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat heb ik nou ook. Hoop dat het snel gevonden wordt. Je verdient in ieder geval een 10 voor doorzettingsvermogen @Airspeed.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat heb ik nou niet! Ik hoop in deze barre tijden dat ik er nog lang van kan genieten Ik ga er weer even voor zitten
betutteling is zinloos; passie is Goud
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Maar eerlijk is eerlijk: het is waanzinnig om te zien hoeveel suggesties er worden gedaan om dit probleem op te lossen.
Dit forum is een onuitputtelijke bron van informatie!
Dit forum is een onuitputtelijke bron van informatie!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16