A2 1.4 benzine in noodloop, hulp gevraagd [Opgelost - Contactprobleem]
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De penbobines zien er op het oog goed uit, er is geen "bultje" op het bovenvlak te zien.
wat het "zagen" betreft, ik zou ook eens naar luchtlekken in het in- en uitlaatgedeelte kijken,
zie ook de volgende link: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16490.html
wat het "zagen" betreft, ik zou ook eens naar luchtlekken in het in- en uitlaatgedeelte kijken,
zie ook de volgende link: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16490.html
- Willem2
Zagen is inderdaad het op en neer gaan van het stationair toerental.
Probleem is wellicht ook nog eens dat ik de gasklep heb gereinigd.
Weliswaar heb ik die laten inleren met de methode contact aan gedurende 5 min., stationair 5 min.
maar dan staat hij heel rijk te draaien, bovendien kom ik uiteraard met het gelijk in storing gaan bij het wegrijden niet aan verder inleren toe.
Probleem is wellicht ook nog eens dat ik de gasklep heb gereinigd.
Weliswaar heb ik die laten inleren met de methode contact aan gedurende 5 min., stationair 5 min.
maar dan staat hij heel rijk te draaien, bovendien kom ik uiteraard met het gelijk in storing gaan bij het wegrijden niet aan verder inleren toe.
- Willem2
Voor wat betreft de vacuumlek: inspuiten van het gasklephuis rondom met remmenreiniger geeft geen verhoging van het toerental..
Waar kan ik nog meer zoeken maar mogelijke vacuum lekken?
EGR????????
Waar kan ik nog meer zoeken maar mogelijke vacuum lekken?
EGR????????
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
viewtopic.php?t=3842
Bij mijn vorige auto (geen A2) had ik een klein scheurtje in de slang naar de rembekrachtiger.
Daar ging de auto heel rottig van lopen ...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Volgens mij heeft de gasklep zonder inleren ongeveer 50x starten nodig om enigszins weer alle parameters scherp te hebben. Dus starten en 5 min laten lopen heeft geen enkele zin. Ik begrijp niet waarom je de gasklep niet gewoon door een forumlid laat inleren met vcds. Op deze manier stapelen de variabelen zich alleen maar op.