Dat hoor ik volgende week wel als ik bij de A2 dokter ben geweest.
A2 mist power, misfires en onregelmatig stationair
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Ooit was hier een zieke patiënt die als Diagnose kreeg dat hij op OEM code moest letten!
De uitslag was geen VAG maar 8Z0 code kijken en die hadden ze in Berlijn / SKF niet erbij!
Ik bestelde daar een losse verdwaalde Homo, paste perfect en ook van SKF!
Maar ik zal een forum lid hier niet op veroordelen,
er waren nog 4 andere Online bedrijven die dezelfde fout maakte na een Kenteken invoeren en ook die kreeg een invalide korte as links....
Verder weet ik nu na bezoek Revisie bedrijf waar ik defecte assen van een plaatselijke sloperij moest afleveren, dat ze voor de SKF assen gewoon reviseren dus niets nieuwe assen!
Wel stonden er SKF dozen met beide kanten klaar om SKF onderdelen op oude schoongemaakte assen te plaatsen na controle!
Mijn Diagnose van Tandriemen was;
De Conti riemen....
En SKF Waterpomp erbij...
En nog een paar INA rollen.
En naast Conti, SKF of INA ook als VAG setje voor de dealers geleverd worden!
4x dezelfde en na Conti & SKF set gekocht te hebben wegens beperkte voorraden....
en na demonteren oude INA & VW&AUDI eraf gehaald te hebben en goed kijken....
Je weet nooit wat je werkelijk kreeg en hoop dat onze A2 Huisarts geen fouten maakte!
en het toerental, dat is aan te passen door de koppeling van de Airco Aan/Uit uit te zetten.
Dat is bij elke AUA & BBY mogelijk.
Iets hoger verbruik en vervuiling voor stoplicht maar geen motor meer die afslaat bij stoplicht!
Als ik Open Sky ook Open heb en Airco uit kwam dat vaker voor!
Helaas dus ook ervaringsdeskundige.. en daar sta je dan!
De uitslag was geen VAG maar 8Z0 code kijken en die hadden ze in Berlijn / SKF niet erbij!
Ik bestelde daar een losse verdwaalde Homo, paste perfect en ook van SKF!
Maar ik zal een forum lid hier niet op veroordelen,
er waren nog 4 andere Online bedrijven die dezelfde fout maakte na een Kenteken invoeren en ook die kreeg een invalide korte as links....
Verder weet ik nu na bezoek Revisie bedrijf waar ik defecte assen van een plaatselijke sloperij moest afleveren, dat ze voor de SKF assen gewoon reviseren dus niets nieuwe assen!
Wel stonden er SKF dozen met beide kanten klaar om SKF onderdelen op oude schoongemaakte assen te plaatsen na controle!
Mijn Diagnose van Tandriemen was;
De Conti riemen....
En SKF Waterpomp erbij...
En nog een paar INA rollen.
En naast Conti, SKF of INA ook als VAG setje voor de dealers geleverd worden!
4x dezelfde en na Conti & SKF set gekocht te hebben wegens beperkte voorraden....
en na demonteren oude INA & VW&AUDI eraf gehaald te hebben en goed kijken....
Je weet nooit wat je werkelijk kreeg en hoop dat onze A2 Huisarts geen fouten maakte!
en het toerental, dat is aan te passen door de koppeling van de Airco Aan/Uit uit te zetten.
Dat is bij elke AUA & BBY mogelijk.
Iets hoger verbruik en vervuiling voor stoplicht maar geen motor meer die afslaat bij stoplicht!
Als ik Open Sky ook Open heb en Airco uit kwam dat vaker voor!
Helaas dus ook ervaringsdeskundige.. en daar sta je dan!

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bovenstaande post doet mij aan dit oude TV fragment denken: https://youtu.be/Qr_v_SqJNjA
Dad's Army: The Story of the Old, Empty Barn
Dad's Army: The Story of the Old, Empty Barn

- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je haalt mij de woorden uit de mond.Peter_Audi_A2 schreef: ↑08 apr 2020, 18:28Bovenstaande post doet mij aan dit oude TV fragment denken: https://youtu.be/Qr_v_SqJNjA
Dad's Army: The Story of the Old, Empty Barn![]()

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteren met de patiënt bij de dokter geweest en de compressie gemeten op de cilinders, 10-8-9-7.
Heb vandaag het topic van @rolf gelezen. Daar zag ik overeenkomsten, compressie verlies, laag in toeren, misfires.
Vandaag nog even overleg gehad met de dokter en denk toch dat ik ook aan een koprevisie moet geloven gezien de gelijkenissen met @rolf.
Misschien een lichtpuntje in deze (corona)crisis is dat we hoogstwaarschijnlijk toch niet op vakantie mogen gaan dus kunnen we het geld ergens anders aan spenderen.
Heb vandaag het topic van @rolf gelezen. Daar zag ik overeenkomsten, compressie verlies, laag in toeren, misfires.
Vandaag nog even overleg gehad met de dokter en denk toch dat ik ook aan een koprevisie moet geloven gezien de gelijkenissen met @rolf.
Misschien een lichtpuntje in deze (corona)crisis is dat we hoogstwaarschijnlijk toch niet op vakantie mogen gaan dus kunnen we het geld ergens anders aan spenderen.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Als ik me goed herinner had Rolf een lekke koppakking met compressieverlies van de ene cilinder naar de andere.
Aangezien jij op 1 (of 4 ligt er aan waar de meting begonnen is)de laagste compressie hebt is het niet hetzelfde probleem denk ik.
Ik hoop voor je dat het probleem slecht sluitende kleppen zijn. Dat je met een koprevisie klaar bent.
Als je nog niet direct bij Lukas terecht kan lijkt me een WD 40 behandeling ook wel een mooi probeersel misschien krik je de compressie nog wat op doordat de koolstof vervuiling bij de zuigerveer / kleppen wat minder wordt.
Succes!
Aangezien jij op 1 (of 4 ligt er aan waar de meting begonnen is)de laagste compressie hebt is het niet hetzelfde probleem denk ik.
Ik hoop voor je dat het probleem slecht sluitende kleppen zijn. Dat je met een koprevisie klaar bent.
Als je nog niet direct bij Lukas terecht kan lijkt me een WD 40 behandeling ook wel een mooi probeersel misschien krik je de compressie nog wat op doordat de koolstof vervuiling bij de zuigerveer / kleppen wat minder wordt.
Succes!
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee hoor, dat had de garage geopperd die de compressie meting gedaan had.
Na demontage 8 lekke uitlaatkleppen.
4 en 3 het ergste, 7bar, 1 en 2 11bar of zo.
Ze waren verbaasd dat die motor nog wou lopen.
Na demontage 8 lekke uitlaatkleppen.

4 en 3 het ergste, 7bar, 1 en 2 11bar of zo.
Ze waren verbaasd dat die motor nog wou lopen.