In 2016 had ik al eens de sensor vervangen en op forum foto gepost Maar waar die staan ?
uur 13:58 gevonden.. https://www.audi-a2.nl/viewtopic.php?p=60225#p60225
let wel met demonteren natuurlijk eerst olie af te tappen en eventueel op te vangenen te vernieuwen incl de filter .
Gebruik niet al te veel kracht om bouten los te halen bij iemand is wel eens een carter boutje afgebroken.
gebruik vooraf eventueel met wd 40 in dan een kleine ratel sleutel of ringsleutel om weinig kracht het boutje los te draaien.
Hier nogmaals de foto's
Oliesensor repareren
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- Bijlagen
-
- 2017-03-13_58c6cbcae4aa8_lid70_41jtbj.jpg (97.38 KiB) 3507 keer bekeken
-
- defecte olie peil sensor.jpg (296.64 KiB) 3511 keer bekeken
-
- oliesensor a2.jpg (334.91 KiB) 3512 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Bedankt. voor de reacties. Zojuist bij Foppe een gereviseerde besteld. Ga er vanuit dat het straks goed komt. Foppe vertelde mij dat de dealerprijs voor de oliesensor op dit moment 273,40 euro ligt. Absurd, ze melken de Audi rijders steeds verder uit.
- JJR
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
dat van die prijzen klopt.. Ik heb vandaag 47 euro moeten betalen voor het controleren van de bandenspanning en het aandraaien van de wielbouten op moment (mijn momentsleutel was kapot bleek afgelopen zaterdag). Ik heb ze vriendelijk bedankt en gezegd tot nooit weer ziens ( Audi centrum Amsterdam)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
@JJR
€42,55 Bij mijn geliefde en die mag je houden, en dan doorrijden naar Tango voor gratis lucht
of je pakt je eigen pompje en maakt rond 1.00 uur in de nacht de hele buurt wakker met deze!
https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Moment ... tikel.html
Of op Zwarte Vrijdag.... bij een Anti Rolf Firma voor misschien nog minder dan €31,49?
https://www.autodoc.nl/energy/13638240
€42,55 Bij mijn geliefde en die mag je houden, en dan doorrijden naar Tango voor gratis lucht
of je pakt je eigen pompje en maakt rond 1.00 uur in de nacht de hele buurt wakker met deze!

https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Moment ... tikel.html
Of op Zwarte Vrijdag.... bij een Anti Rolf Firma voor misschien nog minder dan €31,49?
https://www.autodoc.nl/energy/13638240
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- fransman
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hallo Foppe,
Ik lees iets van jouw inmiddels 5 jaar geleden over reparatie oliesensor A2. Ik kreeg een jaar of 2 geleden een sensor melding en bleek dat de oliesensor het had begeven. Nieuw zijn deze idd aardig aan de prijs en via onderdelen.nl heb ik een oproep gedaan en ik had geluk, er was een 2ehands oliesensor voorradig. (Gebruikt dus) Deze vervangen maar de sensor storing bleef. Nu controleert geen één demontage bedrijf echt dit soort sensoren dus ik denk de hele tijd, zou ik nou ergens een kabel breuk hebben tot dat ik jouw artikel las. Waarschijnlijk een kapotte sensor vervangen door een kapotte. Nu heb ik er dus 2. Is het een idee als jij een sensor repareert er ééntje houd. Dus met gesloten beurs. Heb ik niet een loze sensor in mijn schuur dwalen en jij een sensor rijker voor de verkoop. Laat me maar weten. Waar woon je trouwens? Wellicht handig naar jouw toe te komen en anders opsturen lijkt me.
Ik hoop het van je te horen.
Vriendelijk groet,
Frans lamers (Epe Gld)
Ik lees iets van jouw inmiddels 5 jaar geleden over reparatie oliesensor A2. Ik kreeg een jaar of 2 geleden een sensor melding en bleek dat de oliesensor het had begeven. Nieuw zijn deze idd aardig aan de prijs en via onderdelen.nl heb ik een oproep gedaan en ik had geluk, er was een 2ehands oliesensor voorradig. (Gebruikt dus) Deze vervangen maar de sensor storing bleef. Nu controleert geen één demontage bedrijf echt dit soort sensoren dus ik denk de hele tijd, zou ik nou ergens een kabel breuk hebben tot dat ik jouw artikel las. Waarschijnlijk een kapotte sensor vervangen door een kapotte. Nu heb ik er dus 2. Is het een idee als jij een sensor repareert er ééntje houd. Dus met gesloten beurs. Heb ik niet een loze sensor in mijn schuur dwalen en jij een sensor rijker voor de verkoop. Laat me maar weten. Waar woon je trouwens? Wellicht handig naar jouw toe te komen en anders opsturen lijkt me.
Ik hoop het van je te horen.
Vriendelijk groet,
Frans lamers (Epe Gld)
- HansJan
- Moderator
Van harte welkom op dit forum @fransman,
Helaas vertoeft @foppe hier niet meer, hij is alleen nog actief op het 3L Vrienden forum. Nu ken ik hem persoonlijk, zal eens voor je informeren.
Een voorstelronde zien we graag tegemoet!
Helaas vertoeft @foppe hier niet meer, hij is alleen nog actief op het 3L Vrienden forum. Nu ken ik hem persoonlijk, zal eens voor je informeren.
Een voorstelronde zien we graag tegemoet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
@fransman je hebt een PB sinds 22 april. Goed nieuws van @foppe maar dan moet je de PB wel lezen ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16