Mijn (nieuw) lederen interieur
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vandaag richting Druten gereden om een lederen interieur op te halen. Zien er nog erg goed uit maar zijn wel grondig toe aan een reiniging en onderhoud beurt.
Heb op het internet gelezen dat colourlock erg goed is, heeft iemand hier ervaring mee? Heb je zelf al hele goede ervaringen met een ander product hoor ik dat ook graag.
Bij voorbaat dank.
Heb op het internet gelezen dat colourlock erg goed is, heeft iemand hier ervaring mee? Heb je zelf al hele goede ervaringen met een ander product hoor ik dat ook graag.
Bij voorbaat dank.
- Bijlagen
-
- Stoelen
- IMG_20200421_203059.jpg (1.06 MiB) 4997 keer bekeken
-
- Achterbank
- IMG_20200421_203135.jpg (875.24 KiB) 4997 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kobus1978 op 21 apr 2020, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zonder een goede poetsbeurt is het al een opknapper van jewelste @kobus1978!
Goede investering en dikke props, hier ga je veel van genieten!
Het reinigen en conditioneren van lederen bekleding is een tijdrovende aangelegenheid, maar met de goede middelen vast te doen. Oud forumlid en professioneel detailer @Paladore heeft dat tijdens een poets clinic laten zien. Producten van Colourlock ken ik niet, filmpje is wel veelbelovend
.
Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met het assortiment van Carclean, dit hebben ze in het assortiment. Misschien eens contact met hun opnemen en je laten voorlichten?

Goede investering en dikke props, hier ga je veel van genieten!
Het reinigen en conditioneren van lederen bekleding is een tijdrovende aangelegenheid, maar met de goede middelen vast te doen. Oud forumlid en professioneel detailer @Paladore heeft dat tijdens een poets clinic laten zien. Producten van Colourlock ken ik niet, filmpje is wel veelbelovend

Persoonlijk heb ik heel goede ervaringen met het assortiment van Carclean, dit hebben ze in het assortiment. Misschien eens contact met hun opnemen en je laten voorlichten?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Jullie gaan lekker zitten @kobus1978 op die mooie lederen zetels. Ze zien er goed uit. Je zult alleen moeten wennen aan een lagere bochtensnelheid ... leer is een stukje gladder dat stof.
Er zijn diverse middeltjes bruikbaar voor het reinigen van leer. Er zijn ‘oma’s’ recepten (babyolie, water en een beetje azijn) die prima werken. Zorg er voor dat het water niet te lang op het leer kan inwerken, water droogt het leer nl. uit.
Ik behandel het leer na een schoonmaak- en droogbeurt het leer ‘overvloedig’ met leerbalsem en laat dit lang inwerken (auto in de zon en dan laten intrekken). Afsluitend nog een laagje ‘leer sealer’ er over heen om het leer weer af te sluiten, zodat de balsem wordt opgesloten in het leer en voor een langere ‘vlek bestendigheid’.
PS. Ik kan het gebruik van leerwas of -wax niet echt aanraden op autostoelen. Wax is een goedje wat prima is voor tuig- en zadelleer, maar is niet het ‘goede’ spul voor jouw edele leder. Het sluit het leer wel goed af, maar was doet niets voor de ‘hydratatie’ van het leer. Bovendien ... was/wax hecht niet goed op leer dat behandeld is met balsem/olie.
My two cents ...
Er zijn diverse middeltjes bruikbaar voor het reinigen van leer. Er zijn ‘oma’s’ recepten (babyolie, water en een beetje azijn) die prima werken. Zorg er voor dat het water niet te lang op het leer kan inwerken, water droogt het leer nl. uit.
Ik behandel het leer na een schoonmaak- en droogbeurt het leer ‘overvloedig’ met leerbalsem en laat dit lang inwerken (auto in de zon en dan laten intrekken). Afsluitend nog een laagje ‘leer sealer’ er over heen om het leer weer af te sluiten, zodat de balsem wordt opgesloten in het leer en voor een langere ‘vlek bestendigheid’.
PS. Ik kan het gebruik van leerwas of -wax niet echt aanraden op autostoelen. Wax is een goedje wat prima is voor tuig- en zadelleer, maar is niet het ‘goede’ spul voor jouw edele leder. Het sluit het leer wel goed af, maar was doet niets voor de ‘hydratatie’ van het leer. Bovendien ... was/wax hecht niet goed op leer dat behandeld is met balsem/olie.
My two cents ...
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Krijg je die matten set er ook bij, mooi in kleur en we zullen de schotse ruit gaan missen straks....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
Het bedrijf wat het verkoopt ligt hier niet zover vandaan. Ga ze bellen en vragen of ik langs kan komen voor advies op maat.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
-
- Audi A2 clublid
Op het porscheforum (mijn andere liefde zijn er ook veel mensen enthousiast over colourlock. Mooie resultaten gezien waarbij diepe groeven onzichtbaar worden opgevuld en de kleur helemaal matcht.
Maar jouw interieur ziet er nog heel mooi uit op de foto’s? En zie geen slijtage. Als het puur reinigen en onderhouden is dan zou je de methode van arcsissy prima kunnen gebruiken.
Ps ben officieel jaloers op je interieur
Maar jouw interieur ziet er nog heel mooi uit op de foto’s? En zie geen slijtage. Als het puur reinigen en onderhouden is dan zou je de methode van arcsissy prima kunnen gebruiken.
Ps ben officieel jaloers op je interieur

- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Pwoah! Mooie combo dat groen met crème Koos!
Eigenlijk ziet het er zo luxe en chique uit dat je eigenlijk maar een chauffeur moet inhuren......
Zie het al voor me; Biertje d'r bij op de achterbank.... Want je bent wel gewoon gebleven!
Eigenlijk ziet het er zo luxe en chique uit dat je eigenlijk maar een chauffeur moet inhuren......
Zie het al voor me; Biertje d'r bij op de achterbank.... Want je bent wel gewoon gebleven!

ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Om je te helpen het voor te stellen.