Nieuwe A2 met problemen
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vind het eerlijk gezegd vreemd dat de garage de olie/filter niet heeft ververst, maar dit wel heeft geadviseerd.Thijs Hammond schreef: ↑16 mei 2020, 08:51Ja ik ga vandaag eerst terug naar de garage. Er was geen nieuwe olie ingedaan bij aflevering, hij waarschuwde me dat ik dat nog moest doen. Er zat helaas helemaal geen onderhouds historie bij de auto. De garage heeft hem ingeruild en kreeg er niets bij. De prijs was hier ook op aangepast.
Zoveel extra hoeft dit voor de garage toch niet te kosten bij verkoop van een auto?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 21:10
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Toen ik s'ochtends het oliepeil controleerde was het peil alweer beneden het minimum. Terwijl ik er een paar dagen terug al in totaal een liter had bijgevuld. Dus ik schat een olieverbruik van anderhalve liter op achthonderd kilometer. Dus voor de tweede keer in een week tijd een liter olie gekocht en de helft daarvan in de motor gegoten.
Onderweg naar de dealer, die zou kijken naar de te lage bedrijfstemperatuur van de motor, hij komt niet boven de tachtig graden uit, begaf de auto het helemaal. Een harde piep klonk uit het dashboard, een heleboel oranje lampjes gingen branden en ik stond stil op de vluchtstrook.
De auto startte weer en ik heb voorzichtig mijn reis voortgezet. Vlak bij de dealer stopte de motor nog één keer. De dealer heeft geprobeerd de auto uit te lezen maar er was niks te vinden. Blijkbaar was het niet in het geheugen opgeslagen. Hij ontdekte dat de EGR was afgebroken en los hing aan het electra draadje. De metalen buis waarmee hij vastzat was afgebroken, en aansluitpunten waarmee hij normaal gesproken hoort vast te zitten aan de motor, waren op de motor niet aanwezig. Heel vreemd. Ik heb het vertrouwen verloren in deze auto. Te veel problemen in een week. Veel verschillende waarschuwingslampjes en gepiep, te veel olieverbruik, en helemaal stil staan langs de snelweg. Een loshangende egr die nergens aan vast zit. Ik krijg mijn geld terug, of krijg een andere auto. Hij gaat kijken of er iets binnenkomt volgende week. Ik ben met een leenauto die me echt veel te klein is naar huis gereden. Gedoe met de parkeervergunning (in Amsterdam moet je overal betalen) en al mijn werk aan de Audi voor niks. Ik heb hem grondig schoon gemaakt en er allerlei klusjes aan gedaan. Het raam mechaniek ga ik terug sturen. Gelukkig heb ik dat er nog niet op gezet. Ik ben bang dat dit mijn laatste Audi was. Geen enkele andere auto zal zo leuk zijn, maar ik heb geen energie meer voor zoveel ellende. Ik heb helaas geen geld om een hele goeie met weinig kilometers te kopen.
Onderweg naar de dealer, die zou kijken naar de te lage bedrijfstemperatuur van de motor, hij komt niet boven de tachtig graden uit, begaf de auto het helemaal. Een harde piep klonk uit het dashboard, een heleboel oranje lampjes gingen branden en ik stond stil op de vluchtstrook.
De auto startte weer en ik heb voorzichtig mijn reis voortgezet. Vlak bij de dealer stopte de motor nog één keer. De dealer heeft geprobeerd de auto uit te lezen maar er was niks te vinden. Blijkbaar was het niet in het geheugen opgeslagen. Hij ontdekte dat de EGR was afgebroken en los hing aan het electra draadje. De metalen buis waarmee hij vastzat was afgebroken, en aansluitpunten waarmee hij normaal gesproken hoort vast te zitten aan de motor, waren op de motor niet aanwezig. Heel vreemd. Ik heb het vertrouwen verloren in deze auto. Te veel problemen in een week. Veel verschillende waarschuwingslampjes en gepiep, te veel olieverbruik, en helemaal stil staan langs de snelweg. Een loshangende egr die nergens aan vast zit. Ik krijg mijn geld terug, of krijg een andere auto. Hij gaat kijken of er iets binnenkomt volgende week. Ik ben met een leenauto die me echt veel te klein is naar huis gereden. Gedoe met de parkeervergunning (in Amsterdam moet je overal betalen) en al mijn werk aan de Audi voor niks. Ik heb hem grondig schoon gemaakt en er allerlei klusjes aan gedaan. Het raam mechaniek ga ik terug sturen. Gelukkig heb ik dat er nog niet op gezet. Ik ben bang dat dit mijn laatste Audi was. Geen enkele andere auto zal zo leuk zijn, maar ik heb geen energie meer voor zoveel ellende. Ik heb helaas geen geld om een hele goeie met weinig kilometers te kopen.
- bjmeengs
- Audi A2 clublid
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
- Locatie: Hof van Twente
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik snap je gevoel. Er is niets vervelende als zo te starten met een auto. Erg jammer.
Wat voor een andere auto je ook koopt, dit kan je daar net zo goed mee gebeuren. Nooit 100% natuurlijk. Het blijft een auto van rond de 20 jaar.
Zoals je zelf ook aangaf. Er was geen onderhoud historie bij. Dan zou ik zelf al wat terughoudend zijn en een monteur meenemen die kennis heeft van de A2. Toch wel wat speciale technische inzichten voor nodig.
Ik wens je veel succes met het zoeken en jammer van deze A2 ervaring.
Wat voor een andere auto je ook koopt, dit kan je daar net zo goed mee gebeuren. Nooit 100% natuurlijk. Het blijft een auto van rond de 20 jaar.
Zoals je zelf ook aangaf. Er was geen onderhoud historie bij. Dan zou ik zelf al wat terughoudend zijn en een monteur meenemen die kennis heeft van de A2. Toch wel wat speciale technische inzichten voor nodig.
Ik wens je veel succes met het zoeken en jammer van deze A2 ervaring.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Jammer dat het op een teleurstelling is uitgelopen.
Wat al is aangegeven, een auto op die leeftijd en zonder onderhoudshistorie is en blijft een gok.
Daar moet je eigenlijk meteen een extra bedrag reserveren voor onvoorziene uitgaven.
Blijf het wonderlijk vinden dat de garage nadat de motor 2x is stilgevallen met allerlei lampjes brandend, niets zou kunnen uitlezen.
Denk zelf dat je wellicht beter uit bent met een (kleine) Japanse auto, waar weinig op zit wat stuk kan gaan.
Wat heb je als leenauto meegekregen?
Wat al is aangegeven, een auto op die leeftijd en zonder onderhoudshistorie is en blijft een gok.
Daar moet je eigenlijk meteen een extra bedrag reserveren voor onvoorziene uitgaven.
Blijf het wonderlijk vinden dat de garage nadat de motor 2x is stilgevallen met allerlei lampjes brandend, niets zou kunnen uitlezen.
Denk zelf dat je wellicht beter uit bent met een (kleine) Japanse auto, waar weinig op zit wat stuk kan gaan.
Wat heb je als leenauto meegekregen?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 21:10
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Leenauto is een vreselijke gare Picanto


-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
- Locatie: Bussum
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik weet niet wat je hebt betaald voor je A2, maar voor rond de 2000 euro moet je prima een aardig exemplaar kunnen scoren hoor. En dan eentje waar je wel van weet wat er de afgelopen tijd aan is gedaan. Hier op t forum komt er zo nu en dan ook wel eentje voorbij.
En als je er niet genoeg verstand van hebt, dan kun je mss vragen of een forumlid mee wil kijken / keuren.
Ik heb sinds een halfjaartje een A2 en die heb ik zelf opgeknapt. Ben er echt heel tevreden over, slim autootje, veel ruimte, best luxe en nog licht en zuinig ook!
En als je er niet genoeg verstand van hebt, dan kun je mss vragen of een forumlid mee wil kijken / keuren.
Ik heb sinds een halfjaartje een A2 en die heb ik zelf opgeknapt. Ben er echt heel tevreden over, slim autootje, veel ruimte, best luxe en nog licht en zuinig ook!
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Jammer dat je zo'n vervelende ervaring had. Was een dieseltje niets voor jou of kun je daarmee niet thuiskomen in Amsterdam? Die zijn nu voordelig...
Drie à vier duizend km per maand in een 20 jaar oude benzine auto (die bijna altijd, net als de jouwe, meer dan 2 ton op de teller heeft) vind ik overigens wel erg ambiteus.
Maar met enig onderhoud gaan de 1.4 motortjes gemakkelijk 3..4 ton km's mee. Daarom is onderhoudshistorie zo belangrijk, ook bij de auto die je als opvolger kiest!
Drie à vier duizend km per maand in een 20 jaar oude benzine auto (die bijna altijd, net als de jouwe, meer dan 2 ton op de teller heeft) vind ik overigens wel erg ambiteus.
Maar met enig onderhoud gaan de 1.4 motortjes gemakkelijk 3..4 ton km's mee. Daarom is onderhoudshistorie zo belangrijk, ook bij de auto die je als opvolger kiest!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 21:10
- Locatie: Amsterdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Normaal gesproken rij ik ong. 1000 km per maand. Dus niet genoeg voor een dieseltje. Wel jammer
eerlijk gezegd de a2 is niet de best auto als het om betrouwbaarheid gaat en ze zijn in principe al zo oud.
Als je een auto in deze leeftijd koopt moet je wel weten wat er allemaal vervangen is en vooral wat niet.
De slijtage van alle onderdelen is op deze leeftijd enorm van remmen tot koppeling tot motor.
En als je voor een mooi praatje bij het plaatje gaat ben je de klos
Als je een auto in deze leeftijd koopt moet je wel weten wat er allemaal vervangen is en vooral wat niet.
De slijtage van alle onderdelen is op deze leeftijd enorm van remmen tot koppeling tot motor.
En als je voor een mooi praatje bij het plaatje gaat ben je de klos